Media streamen naar tv

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarnotimmermans
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 25-03 13:42
Beste forumleden,

Ik heb enkele weken geleden een nieuwe Panasonic Viera TX55AS640 Smart TV gekocht. Deze staat bedraad verbonden met het netwerk waar ook onder andere mijn laptop draadloos op is aangesloten. Nu heb ik vrij veel video content op deze laptop staan die ik graag naar mijn tv wil streamen. Normaal gesproken gebruik ik een losse mediaplayer naast de tv om films en dergelijke af te spelen maar ik ben benieuwd of ik ook direct vanaf mijn laptop kan streamen. Hiervoor heb ik al op de tv zelf gezocht naar de media server waarop ik mijn laptop tegen kwam. Ik heb ook aangegeven dat ik in het thuisnetwerk video en muziek wil delen dus ik heb vanaf de tv toegang tot de laptop. Als ik echter in een bepaalde map kom waar de content in staat kan ik geen enkel .mkv bestand vinden. Als ik een usb schijf aansluit op de tv kan deze wel alle bestanden (inclusief .mkv) vinden en afspelen, maar via het netwerk blijkbaar niet.
Doe ik iets verkeerd, kan ik iets anders doen of hebben jullie andere tips waarmee ik dus hd content naar mijn tv kan streamen?
Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien eens proberen om media server als plex op je smart tv te zetten.

https://plex.tv

Kan zijn dat er oplossingen zijn om rechtstreeks van laptop naar smart tv te streamen maar hier beschik ik niet over de juiste kennis voor. Dus even afwachten op iemand zijn reactie met meer verstand van zaken is aan te raden.