-
[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2017 20:37 . Reden: Extra informatie ]
“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
[ Voor 17% gewijzigd door FreakNL op 23-02-2015 15:24 ]
OH WOW!CHECK of er genoeg data heen kan, het snel genoeg is in potentie en 6TB mutatie per avond MAG!
“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross
[ Voor 5% gewijzigd door DarkSide op 23-02-2015 15:49 ]
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
[ Voor 12% gewijzigd door Fish op 23-02-2015 15:52 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Verwijderd
RAID5 is voor disken groter dan 2TB niet helemaal geschikt. Lees je even in over "uBER". In het kort houdt dat in dat als er een disk uitvalt, bij een rebuild van je RAID array de kans zeer groot aanwezig is dat je tegen een nieuwe unrecoverable error aan loopt en je array die disk er ook uit gooit. Gevolg: RAID set weg, data weg, beheerder huilen.Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 10:10:
Voor in de NAS was het een idee om 3x 4TB schijven in RAID5 te zetten
Disken gaan waarschijnlijk eerder stuk dan je NAS maar dat is natuurlijk ook heel situationeel.Kijk ik ben heus niet tegen de cloud maar dan moet het niet duurder zijn dan een NAS, Ik stelde het voor tijdens een simpel praatje en mij werd gevraagd of ik het zeker wist, dat een NAS echt beter is dan die PC met een RAID controller er in. Of de data doorstroom wel snel genoeg is, mij lijkt van wel natuurlijk, plus het feit dat een NAS minder stroom verbruikt, minder warmte produceerd en minder snel stuk kan gaan dan een samengestelde computer.
[ Voor 5% gewijzigd door redfoxert op 24-02-2015 10:47 ]
Verwijderd
Ach, wellicht werkt het. Zorg in ieder geval voor monitoring zodat je niet te laat door hebt dat je al eeuwen lang op 1 plek data mist. Jammer dat er nog zoveel mensen willen besparen om essentiële zaken. En dan doel ik natuurlijk op het management, niet op jou.Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 11:47:
Als er een hardeschijf in de server stuk gaat (de server heeft een capaciteit van 6TB) dan wordt de hardeschijf vervangen en kunnen de bestanden van de NAS terug naar de server gezet worden, als er een hardeschijf stuk gaat in de NAS dan is het gewoon hetzelfde verhaal maar dan omgekeerd. Het gaat dus echt om een simpele backup oplossing, gewoon een 1:1 kopie, geen oude versies van bestanden of wat dan ook, als de server grotere hardeschijven krijgt dan zal dat ook bij de NAS moeten gebeuren.
Is dit dan wat?
De QNAP Turbo NAS TS-431 pricewatch: QNAP Turbo NAS TS-431
2x HGST Deskstar NAS 4TB in RAID0
Bittorrent Sync op de NAS
Bittorrent Sync op de Mac Pro Server
Lijkt mij dat dit goed zou gaan, tot nu toe heb ik nog geen cloud optie gevonden is dat goedkoper is dan deze oplossing.
Ik begrijp echt wel dat jullie het beste met mij en het bedrijf voort willen maar het is niet zo dat ik de uiteindelijke beslissing maak, er is helaas een klein budget voor de backup van de server.
while (! ( succeed = try ()));
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq