Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Onduidelijke aansluiting moederbord Asus N550LF

Pagina: 1
Acties:

• Martijn264
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08-11 18:25
Beste mede-tweakers,

Ik maakte vandaag mijn laptop weer eens open om de stof in de fan te verwijderen toen ik langs een onbekende aansluiting kwam. Het lijkt op een mini-pcie aansluiting zoals die van de netwerkkaart maat er staat SSD bij. Naar mijn weten zijn m.2 ssd's veel groter. Het nummer op de connector zelf is ook dezelfde als die op de netwerkkaartaansluiting. Heeft iemand enig idee wat deze aansluiting is, waar hij voor bedoelt is en waarom er SSD bij staat?

http://1drv.ms/1MMH2oV

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Kan wel eens mini-pci-express zijn als ik het zo eens kijk, veel netwerkkaarten zijn daarmee aangesloten, en er kunnen ook SSD's op aangesloten worden.

SSD kan er wel eens bijstaan omdat het inbouwen van componenten volgens mij nog steeds mensenwerk is, en zo kunnen ze makkelijk zien waar ze de SSD moeten instoppen.

People as things, that’s where it starts.

• Martijn264
Daar dacht ik inderdaad ook aan maar het gekke is dat de ruimte veel te klein is voor een ssd en er nergens online over gesproken wordt.

• ykp
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12-2024

ykp

Volgens mij is het een half size msata slot voor caching ssds
Martijn264 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:49:
Daar dacht ik inderdaad ook aan maar het gekke is dat de ruimte veel te klein is voor een ssd en er nergens online over gesproken wordt.
Er zijn wel ssds in dat formaat te koop bijvoorbeeld deze pricewatch: Transcend MSM610 32GB

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Martijn264 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:33:
Heeft iemand enig idee wat deze aansluiting is, waar hij voor bedoelt is en waarom er SSD bij staat?
Omdat het bedoeld is voor een SSD. :P

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:01
Is toch gewoon een M.2 slot?

• Martijn264
ykp schreef op maandag 23 februari 2015 @ 15:05:
Volgens mij is het een half size msata slot voor caching ssds

[...]

Er zijn wel ssds in dat formaat te koop bijvoorbeeld deze pricewatch: Transcend MSM610 32GB
Aah my bad |:(
Ik dacht dat ssd's altijd groter waren, weer wat geleerd :)
Kan ik hier dan ook een netwerkkaart insteken?
Pagina: 1