Windows 8.1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zamory
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-11-2022
Ik heb laatste tijd problemen dat mijn internet het slecht doet, of dat mijn laptop niet met internet kan verbinden. Ook wordt dan opeens mijn laptop erg sloom.

Nu was ik een nieuw spel aan het downloaden en werd mijn laptop weer erg traag.
Taakbeheer gaf dit aan, tweede is 5 minuten alter als de eerste:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/wwm1dc.jpg

Wellicht kent iemand dit probleem, of een mogelijke oplossing, ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:15
Ik snap niet wat je precies bedoelt en wat ik op beide screenshots zou moeten zien.
Wat heb je zelf gecontroleerd? Waar heb jij naar gezocht op google om dit probleem op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zamory
Killah_Priest schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:51:
Ik snap niet wat je precies bedoelt en wat ik op beide screenshots zou moeten zien.
Wat heb je zelf gecontroleerd? Waar heb jij naar gezocht op google om dit probleem op te lossen?
Nou ik snap niet waarom mijn ''servicehost'' of ''systeem'' opeens heel veel gebruik maakt van mijn processor of zo goed als mijn hele schijf. Het lijkt mij dat dit niet klopt.

Op internet zag ik dat intel PROset maximaal 20mb is beslag zou moeten nemen en bij mij is dat nu voor een tijdje al 900mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:56

Umbrah

The Incredible MapMan

En wat is het CPU lurkende proces nou precies? Dat een procesje geheugen gebruikt is an-sich overkoombaar... tevens: kijk eens naar de geavanceerde weergave, dit is vrij nutteloos. En wat is je definitie van "vrij traag"? En hoe verbind je normaal met internet? Wat voor netwerkconfiguratie heb je op het moment van het probleem? Blijft het zo als je ook bekabeld gaat? Ik neem aan dat je een atom gebaseerd systeempje het met een Intel IGP, maar heb je wel de laatste drivers? Wat zegt je anti-malware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Heb je een SSD of HDD? Over Intel PROSet hoef je je niet druk te maken, puur om dat ie wat RAM gebruikt hoeft je hele laptop nog niet langzaam te doen.

Problemen met downloads die je computer langzaam maken zijn meestal terug te leiden op trage opslag die dan 100% gesatureerd is qua I/O, brakke netwerkdrivers of intercepting software zoals virusscanners, proxies en filters die het verkeer actief inspecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zamory
johnkeates schreef op maandag 23 februari 2015 @ 15:05:
Heb je een SSD of HDD? Over Intel PROSet hoef je je niet druk te maken, puur om dat ie wat RAM gebruikt hoeft je hele laptop nog niet langzaam te doen.

Problemen met downloads die je computer langzaam maken zijn meestal terug te leiden op trage opslag die dan 100% gesatureerd is qua I/O, brakke netwerkdrivers of intercepting software zoals virusscanners, proxies en filters die het verkeer actief inspecteren.
Ik heb een HDD, er is nog ruimte voor een MSATA dus deze moet ik dan misschien maar eens gaan aanschaffen.

Ik vind het nog steeds bijzonder dat dat intel proces en ''servicehost: locale services'' zoveel geheugen in beslag nemen, al gauw meer dan 50%. Mijn download is gestopt en heb er nog steeds last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
zamory schreef op maandag 23 februari 2015 @ 15:10:
[...]

Ik heb een HDD, er is nog ruimte voor een MSATA dus deze moet ik dan misschien maar eens gaan aanschaffen.

Ik vind het nog steeds bijzonder dat dat intel proces en ''servicehost: locale services'' zoveel geheugen in beslag nemen, al gauw meer dan 50%. Mijn download is gestopt en heb er nog steeds last van.
Hoe heb je daar precies 'last' van? Krijg je er hoofdpijn van? Ik snap niet helemaal wat het probleem is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zamory
Umbrah schreef op maandag 23 februari 2015 @ 15:03:
En wat is het CPU lurkende proces nou precies? Dat een procesje geheugen gebruikt is an-sich overkoombaar... tevens: kijk eens naar de geavanceerde weergave, dit is vrij nutteloos. En wat is je definitie van "vrij traag"? En hoe verbind je normaal met internet? Wat voor netwerkconfiguratie heb je op het moment van het probleem? Blijft het zo als je ook bekabeld gaat? Ik neem aan dat je een atom gebaseerd systeempje het met een Intel IGP, maar heb je wel de laatste drivers? Wat zegt je anti-malware?
Excuses voor de onduidelijkheid, ik zal proberen zoveel mogelijk te beantwoorden:

1. De cpu lurkende processen zijn: Intel Proset en ''servicehost: lokale services''

2. vrij traag, lichte vastlopers in programmas, zelf google chrome opstarten heeft die moeite. Lastig om traag te defineren maar zeer merkbaar dat het trager is als normaal.

3. Normaal via de wifi, vaak wil dat niet en dan herstart ik het bij ''netwerkverbindingen'' dan pakt hij hem meestal in een keer. Momenteel zit ik aan de vaste kabel en is wifi uitgeschakeld.

4. Ik heb recentelijk alle drivers geupdate. Geen opmerkelijke zaken bij mijn anti-malware.

Hoe ik last heb van dit probleem: soms geen verbinding kunnen maken met wifi, erg slome laptop op sommige momenten. Ik vond het gewoon erg opmerkelijk dat het proces zoveel in beslag nam, misschien is het meer nieuwsgierigheid/ergernis dan een daadwerkelijk probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:09

ResuCigam

BOFH

zamory schreef op maandag 23 februari 2015 @ 15:18:
[1. De cpu lurkende processen zijn: Intel Proset en ''servicehost: lokale services''
Deze processen gebruiken nauwelijks CPU maar voornamelijk geheugen.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zamory
ResuCigam schreef op maandag 23 februari 2015 @ 15:24:
[...]

Deze processen gebruiken nauwelijks CPU maar voornamelijk geheugen.
Foutje, ja geheugen dit heb ik zelf ook in de gaten ;)

Maar ik houd mijn ''probleem'' wel, miss kan ik het zelf nog eens achterhalen...

[ Voor 14% gewijzigd door zamory op 23-02-2015 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Je hebt in de tray 60% CPU load maar ik zie in je lijstje eigenlijk NIKS met CPU load. Geheugen is niet erg, dat kan ook reserved/overig zijn, het idee dat geheugen "vrij" moet zijn is nogal oud. Dat het bijzonder is, enfin, maar dat het het probleem is, is niet zeker. Taskmanager zegt niet zo veel, zeker niet qua geheugen (en je hebt maar één tab laten zien en het minst nuttige qua sortering op zijn minst nog wel...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Negeer je taskmanager even. Ga liever wat perfmon testjes + je eventviewer doorkijken en zien of je wellicht daar wat zaken kunt terug vinden.

Word je laptop toevallig ook erg warm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Een ding waar de huidige taskmgr erg goed in is, is wel om de live kloksnelheid te laten zien van CPU (GPU doet het nog niks mee); throttled je machine misschien erg?
Pagina: 1