Problemen met afspelen van alle discs op Home Theater

Pagina: 1
Acties:

• NoSmoke
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02-03-2015
Hoi,

Ik heb een vraag waar ik zelf geen raad mee heb.

Ik ben al drie jaar een zeer tevreden eigenaar van een LG Home Theater Systeem (HB965TZ). Een fijn surround geluid, perfecte beeld...

Helaas is daar begin dit jaar einde aan gekomen. Opeens begonnen steeds minder blu-rays op af te spelen. Dus ik dacht te controleren of er nieuw firmware beschikbaar is. En ja hoor, er was een nieuwere te downloaden. Alles lekker automatisch gedownload en geïnstalleerd, maar tot mijn schrik speelt 'ie nu helemaal géén discs meer (geen CD, DVD of blu-ray)!!! Zelfs mijn eigen home video DVD worden niet meer afgespeeld. Fijne update, zeg.

Terug naar vorige versie bleek ook niet mogelijk te zijn en resetten naar fabriksstatus niettemin.

Ik heb al een paar keer contact gehad met de servicedesk van LG, maar alle ideeën die ze hadden heb ik zelf al geprobeerd. En nu verwijzen ze mij door naar een servicemonteur. Lekker dit. Onderzoeks- en voorrijkosten van € 100,- (exlc. reparatie dan). En ik weet niet wat die gasten überhaupt kunnen doen. Het apparaat is gewoon na firmware mee gespot! Hardwarematig kan toch niets aan de hand zijn?

Anyway, weet iemand wellicht een oplossing of de manier hoe ik dit firmware probleem zou kunnen oplossen zonder dat het me gelijk honderden euro's gaat kosten.

Alvast bedankt!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:26
misschien handig om wat meer info te geven over de fout die je krijgt...?

Strava

• NoSmoke
Enige foutmelding die ik op het schermpje van de player zie is: "ERROR" wat me niet echt veel verder brengt. Na het verschijnen van deze foutmelding wordt de lade met disc geopend. TV scherm blijft hele tijd of zwart of met de melding dat íe wacht op opstarten disc.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:02
Lens al gereinigd?

Nickname does not reflect reality

• NoSmoke
Dat is een goede.

Voor het laatst, ergens een jaar geleden. Ik ga dat ook weer proberen. Heemaal niet aan gedacht. Ik laat weten of dit geholpen heeft.

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:26

CeesKees

I rest my Kees

Zie hier het grote nadeel van alles in een setjes.... Alles is in een keer waardeloos nu. Had je 3 jaar geleden maar het verstand van nu en een set uit losse componenten samengesteld. Dan had je gewoon een nieuwe bluray speler gehaald en verder gekeken.

Succes met het vinden van een oplossing voor je probleem.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• NoSmoke
Niks, noppes, nada....

Lens gereinigd met een lensreingings disc, maar het helpt niet. weer zelfde melding: "Error. Check Disc."

Volgende stap is dat ik dat ding zelf uit elkaar haal en lensje met alcohol probeer schoon te maken. Als dat niet helpt dan kijken ik wat wel handig zou zijn.

Ik vond dit systeem wel goed (ook omdat ik met één afstandbediening al mijn apparaten kon gebruiken met volldige functionaliteit).

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:26
NoSmoke schreef op maandag 02 maart 2015 @ 10:56:
Niks, noppes, nada....

Lens gereinigd met een lensreingings disc, maar het helpt niet. weer zelfde melding: "Error. Check Disc."

Volgende stap is dat ik dat ding zelf uit elkaar haal en lensje met alcohol probeer schoon te maken. Als dat niet helpt dan kijken ik wat wel handig zou zijn.

Ik vond dit systeem wel goed (ook omdat ik met één afstandbediening al mijn apparaten kon gebruiken met volldige functionaliteit).
voor dat laatste zijn harmony remotes ideaal, ik kan nu met 1 klik het volgende doen:
- tv aan en op HDMI input van de ziggo decoder/recorder
- hdd recorder aan
- versterker aan op de input van de tv

vervolgens regel ik bv met de volume knoppen de versterker en met de overige toetsen de decoder.

+ een klik voor mediaplayer, (tv andere input, versterker andere input, main bediening naar de media player etc.

alle devices ook weer met 1 klik uit te zetten.

+ extra voordeel, als je remote kapot gaat hoef je alleen maar een andere remote te kopen :)
dit soort opstellingen heb ik het liefst zo modulair en flexibel mogelijk,

Strava

Pagina: 1