Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoukelien
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-06 09:12
Beste mede-Tweakers,

Van 30 maart tot 3 april heb ik snuffelstageweek, dit wordt bij mij op school als arbeidsoriëntatieweek aangeduid. Ik ben op zoek naar een geschikte stageplek die past bij het profiel dat ik waarschijnlijk zal kiezen. Dit is Natuur en Techniek, met als profielvak Informatica. Daarom zoek ik een stageplek in de ict-sector. Het zoeken gaat mij niet makkelijk af, in de omgeving waar ik woon kan ik niet veel bedrijven vinden. Ik heb het al bij verschillende bedrijven geprobeerd, waaronder Norrod. Ik open deze topic omdat ik graag van jullie kant hoor of jullie nog suggesties hebben. Ik woon in Zuidlaren dus een adres in de buurt zou erg fijn zijn.

p.s.
Het kan zijn dat dit topic op het verkeerde forum staat, ik heb nog nooit eerder een topic geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Het bijvoorbaat dank mag je achterwege laten en ik zou je volledige naam weghalen. Je bent vrij makkelijk te vinden krullebol ;)

Heb je Paradigit al geprobeerd in Groningen? Of MyCom? Als ik het goed zeg zit de ICT van DUO ook in stad dus dat zou je nog kunnen uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Probeer ook wat verder te kijken dan computerwinkels. Natuurlijk hebben computers met ICT te maken, maar als jouw VWO-carrière succesvol verder gaat kom je in een technische/informatica HBO of WO opleiding terecht. Wat je daarmee kan staat nogal ver af van bij een winkel meekijken.

Ga eerder eens kijken of er kleine tech start-ups zijn waar je een keer mee mag kijken. En benader ze dan via social media (openbaar) en niet via mail. Bedrijven vinden het altijd leuk om te laten zien dat ze met 'maatschappelijk verantwoord ondernemen' bezig zijn en ook scholen of scholieren helpen.

Laatste tip: kijk ook eens naar broedplaatsen waar ZZP'ers bij elkaar komen. Misschien zit er wel een tech-broedplaats in Groningen?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:55

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
sjoukelien schreef op maandag 23 februari 2015 @ 12:33:
Ik heb het al bij verschillende bedrijven geprobeerd, waaronder Norrod. Ik open deze topic omdat ik graag van jullie kant hoor of jullie nog suggesties hebben. Ik woon in Zuidlaren dus een adres in de buurt zou erg fijn zijn.
Norrod is Retail, dat heeft vrij weinig met ICT/Informatica te maken. Je kan het beter proberen bij grotere bedrijven zoals de gasunie, DUO, de universiteit etc. Veel bedrijven hebben een eigen ICT afdelingen van beheer tot development.

ICT is heeel erg breed, en vrijwel alle bedrijven hebben wel iets van ICT afdeling. Maar ik weet niet in hoeverre die op een snuffelstage zitten te wachten. Probeer ook bij je werkende ouders/buren/kenissen/ouders-van-vrienden etc eens te vragen of je op een ict afdeling mee kan snuffelen, ook al werken ze daar zelf niet (heb je meteen vervoer).

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Alhoewel goed bedoeld, is dit uiteindelijk een vorm van het zoeken van een werkgever voor een stage. Dat is niet de bedoeling van GoT, zie Het algemeen beleid #verbodenspam. :) Dit topic gaat daarom dicht.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Dit topic is gesloten.