Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zou graag willen dat ik de desktop van mijn tab naar de TV kan copieeren. Ik weet dat je Chromecast hebt maar dat moet goedkoper kunnen.

Ik wil het gebruiken op gewoon mijn hele scherm op de TV te laten zien. zodat andere mensen precies zien wat ik op mijn tablet doe.
Maar het zou ook mooi zijn als ik ook bv Netflix kan bekijken icm met Hola. Dat kan natuurlijk als ik de desktop van mijn tablet copieer maar ik denk dat dat voor films kijken het een beetje te beroerde resolutie gaat worden. Ik heb een Samsung TV en een Netflix abonnement maar dat werkt dus niet icm HOLA.

Ik dacht zelf aan een Micro-USB naar HDMI kabel. Zou dat werken? Ik kan er geen appje voor vinden in de app store die voor een video uit zorgt. Er moet natuurlijk video en audio uitgaan.

Ook heb ik op het internet het volgende gevonden: http://www.monoprice.com/...d=1083314&p_id=8675&seq=1

Wie helpt mij? Alvast bedankt

• DikkeTimo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-05 20:30
Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 12:01:
Hallo,

Ik zou graag willen dat ik de desktop van mijn tab naar de TV kan copieeren. Ik weet dat je Chromecast hebt maar dat moet goedkoper kunnen.

Ik wil het gebruiken op gewoon mijn hele scherm op de TV te laten zien. zodat andere mensen precies zien wat ik op mijn tablet doe.
Maar het zou ook mooi zijn als ik ook bv Netflix kan bekijken icm met Hola. Dat kan natuurlijk als ik de desktop van mijn tablet copieer maar ik denk dat dat voor films kijken het een beetje te beroerde resolutie gaat worden. Ik heb een Samsung TV en een Netflix abonnement maar dat werkt dus niet icm HOLA.

Ik dacht zelf aan een Micro-USB naar HDMI kabel. Zou dat werken? Ik kan er geen appje voor vinden in de app store die voor een video uit zorgt. Er moet natuurlijk video en audio uitgaan.

Ook heb ik op het internet het volgende gevonden: http://www.monoprice.com/...d=1083314&p_id=8675&seq=1

Wie helpt mij? Alvast bedankt
Als jou tab MHL ondersteund dan kan dat, alleen ik weet niet of jou tab dat heeft ?

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:21
De Galaxy TabPRO (8.4 & 10.1) heeft inderdaad ondersteuning voor MHL, zie http://www.samsung.com/nl...ne/tab/tab/SM-T520NZKAPHN. Die adapter waar je naar linkt zal dus werken zoals ook beschreven in de lijst met compatible devices.

Naast MHL kun je ook gebruik maken van Miracast, een soort van draadloze HDMI en deels vergelijkbaar met de Chromecast. Hiermee kun je dus draadloos het beeld en geluid van je tablet spiegelen naar een scherm/televisie. Samsung noemt het echter Screen Mirroring of iets dergelijks. Als je een beetje recente smart tv hebt dan is het goed mogelijk dat je tv ondersteuning voor Miracast heeft ingebouwd en zou je direct aan de slag kunnen. Nadeel van Miracast is dat het minder stabiel kan zijn dan MHL maar als je tv dit ondersteund hoef je geen extra apparaten/adapters te kopen en kun je het in ieder geval proberen.

Voor meer informatie over Miracast/Screen Mirroring zie pagina 59 van de handleiding van je tablet.

[ Voor 6% gewijzigd door Jorick op 23-02-2015 19:19 ]

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:27
Inderdaad vrij eenvoudig als je een Samsug SmartTV hebt.
Kwestie van op beide apparaten screen mirroring aanzetten en je hebt het beeld van je tablet op je TV.
Ik gebruik het zelf ook wel eens, maar valt me wel op dat als je een film oid afspeelt het geluid niet goed synchroon loopt.