PCI kaarten voor HTPC

Pagina: 1
Acties:

• catweazle1983
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-11-2025
Twee jaar geleden heb de HTPC uit de BBG gebouwd http://tweakers.net/revie...er-2013-special-htpc.html. Vorig jaar heb ik dit systeem uitgebreid met een 3TB 3.5" HDD en een DVD speler/brander. Het systeem draait op Windows 8. Ik gebruik de tv voornamelijk om content te streamen naar mijn TV (uitzending gemist, Kodi, etc.).

Ik wil dit systeem nu verder uitbreiden met twee PCI kaarten. Eentje om Wifi en bluetooth mee te ontvangen. En eentje om te gebruiken als TV tuner. Ik wil niet veel meer uitgeven dan 150 Euro. Welke kaarten raden jullie mij aan?

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-02 18:27
niet om antwoord te geven op je vraag, maar het moederbord uit die bbg heeft maar 1 PCI slot. Je zult dus opzoek moeten naar een PCI-E kaart voor het één en een PCI kaart voor het ander.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoewel je natuurlijk ook prima WiFi en BT via USB kan doen.

• catweazle1983
Bedankt voor jullie reacties!
tritimee schreef op maandag 23 februari 2015 @ 12:03:
niet om antwoord te geven op je vraag, maar het moederbord uit die bbg heeft maar 1 PCI slot. Je zult dus opzoek moeten naar een PCI-E kaart voor het één en een PCI kaart voor het ander.
Ik was me ervan bewust dat de andere drie slots PCI-E slots zijn. Ik dacht ik noem ze allemaal onder de noemer PCI, maar dat was misschien verwarrend. Ik las net op wikipedia dat je een PCIEX1 kaart ook in een PCIEX4 of PCIEX16 slot kan steken. Dus zou ik dan ook voor twee PCIEX1 kaarten kunnen gaan? Bijvoorbeeld deze twee:
http://www.quietpc.com/int-7260hmwdtx1-wifi-card
http://www.quietpc.com/tbs-tv-cards
tritimee schreef op maandag 23 februari 2015 @ 12:03:
Ik gebruik nu deze bluetooth dongle:
pricewatch: Conceptronic Bluetooth V4.0 Nano USB Adapter 100M
Maar de ontvangst is echt waardeloos met mijn headset:
pricewatch: Nokia BH-905
Ik dacht dat het met een PCI-E kaart met een grote antenne misschien beter zou zijn. Is er trouwens een verschil in snelheid tussen WiFi via USB3.0 en via een PCI-E kaart?

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:43
Ik vermoed dat je die BT dongle achter aan de pc hebt steken? Dat is inderdaad redelijk kansloos met zo'n kleine dongle. Een USB poort aan de voorkant van je pc gebruiken zou betere ontvangst moeten geven, maar dan moet je de front open laten (want die is van aluminium denk ik?), wat dan weer geen zicht zou zijn. Een mogelijke oplossing is om je dongle te verbinden met een USB verlengkabel en de dongle wat strategischer te plaatsen. Het zal wel iets meer moeite kosten om dit mooi weg te werken.

Je gaat de beste resultaten hebben met een ontvanger waarvan de antennes aan een kabel hangen zodat deze wat gunstiger gericht kunnen worden. Een PCIe kaart met antennes die achter je pc steken, zou ook geen ideale oplossing zijn, daar heb je misschien dezelfde problemen mee als nu.

Dit zou wel een goede oplossing zijn voor WiFi/BT met PCIe: pricewatch: Gigabyte WB867D-I, één van de weinige PCIe oplossingen met losse antenne. Met USB zou je een WiFi/BT dongle kunnen verbinden met een USB verlengkabel zoals ik al eerder suggereerde.

Tv-kaarten ken ik weinig van. Ik zou zeggen kijk hier eens tussen http://tweakers.net/categorie/66/tv-kaarten/producten/.

• catweazle1983
Bedankt voor de tips. In mijn kast passen alleen low profile kaarten. Dus ik ben bang dat die GIGABYTE kaart niet past (tenzij ik een paar gaten boor in een van de frontjes). Het scheelt wel bijna 20 euro met de kaart die ik zelf had gevonden dus misschien is het de moeite waard.

Ik heb de BT dongle los naast de HTPC liggen. En ik steek hem in een van de usb poorten voor in de kast als ik BT wil gebruiken. Nog steeds is de ontvangst erg slecht. Vandaar dat ik op zoek was naar iets anders.
Pagina: 1