bedraad internet traag na aanschaf netgear nighthawk r7000

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 658634

Topicstarter
Hallo,

Heb gisteren door ziggo mijn cisco epc3925 modem in bridgemodus laten zetten om een netgear nighthawk r7000 als router te gaan gebruiken.Sinds de netgear in gebruik is is mijn wifiverbinding beter en stabieler maar is mijn bedrade verbinding trager geworden. Voorheen haalde ik met speedtest maximale verbindingssnelheid met mijn ziggo alles in 1 extra 180mbit abonnement. Nu is bedraad internet stukken trager. netgear router is rechtstreeks aangesloten op ziggo modem, vanuit de netgear router gaat een cat5e kabel naar mijn netgear prosafe gigabit switch, waar mijn pc aan hangt welke nu een slechte internetsnelheid haalt. Weet er iemand waar deze trage internetsnelheid aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Eerst toch bij het begin beginnen:

Nighthawk loshalen en PC bedraad aansluiten op je modem (Modem resetten)
Speedtest doen.

Als dat ok is,

Nighthawk aansluiten, modem resetten
speedtest doen.

Als dat ok is,

Dan je Prosafe aansluiten en nogmaals testen.

Anders zijn er teveel variabelen waar het aan kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 658634

Topicstarter
Hallo,

Bedankt voor het snelle antwoord. Ik denk dat ik het euvel gevonden heb. had in de nighthawk Qos ingeschakeld, dit schijnt voor betere gaming en streamsnelheid te zorgen maar dit haalt dus blijkbaar flink je downloadsnelheid omlaag. Deze functie uitgeschakeld en nu haal ik gewoon 180 Mbit download en 18 mbit upload. Ik weet dus niet wat deze functie in de router precies doet maar voor de downloadsnelheid is het funest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Professor_Botje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-03 00:46

Professor_Botje

Administrator

Quality of Service

QoS kan opgesplitst worden in drie verschillende categorieën:
Preferential QoS: Dit type QoS geeft de mogelijkheid om de gegevensstromen in te delen naar hun belang voor de eigenaar/gebruiker. Een netwerk dat QoS biedt, kan bepaald verkeer dus voorrang geven (in snelheid en/of betrouwbaarheid) boven ander verkeer. Dit is een sleutelbegrip in Voice over IP (VoIP).
Intrinsic QoS: dit is de expliciet meetbare QoS. De waarden die gemeten kunnen worden zijn onder andere: bandbreedte, latency, jitter, dropped packet rate ...
Perceived QoS: dit is de kwaliteit die de eindgebruiker toekent aan de geleverde service. Dit is afhankelijk van de subjectieve mening van de eindgebruiker. Een eindgebruiker zal bijvoorbeeld een lagere service verwachten van een mobiele telefoon dan van een vaste telefoon.

Intel 80486 Dx4, 100@158MHz 4x 32Mb EDO FP mem, Quantum Bigfoot 8Gb 3200RPM 256KB/cach VESA-Localbus 2Mb Tseng Labs ET4000 Windows95usb www.Professor-Botje.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-05 15:47

immetjes

HIER is BERN-E

Ik heb ook een r7000 en begrijp helemaal niets van die QoS functie van deze router, je kunt er niets aan rommelen, alles werkt via presets die hij live online van Netgear krijgt. Omdat de meerwaarde van QoS bij gewoon thuisgebruik er toch al nauwelijks is heb ik QoS weer uitgezet en alles liep meteen sneller en stabieler.

Mooi dat dat ook voor jou de oplossing was.