Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeizerMint
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 30-05-2021
Op het moment heb ik nog een Galaxy S1 die zweeft op het randje van de dood. Na jaren van trouwe dienst ben ik nu op zoek naar een goede vervanger die hopelijk weer een aantal jaren mee zal gaan.

Wat is je budget?
200 a 250 euro, voor echte grote verschillen zou ik eventueel wat meer kunnen investeren.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Heb hier geen specifieke of bijzondere eisen. Uiteraard de basis dingen als spelletjes, internet, apps etc.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb deze gebruikt om mij al wat te orienteren. reviews: De vijf populairste smartphones onder de 200 euro

Hierbij vielen mij vooral de samsung telefoons en de motorola op maar ik hield hier toch nog wel wat vragen bij over. Er zijn op dit moment veel verschillende Samsungs op de markt allemaal rond de 200-300 met verschillende specs waarvan mij nou niet helemaal duidelijk is wat de beste is.

Mijn voorkeur gaat lichtelijk uit naar samsung omdat ik daar jarenlang goede ervaringen mee heb maar ik sta open voor andere suggesties. Bij voorkeur zou ik de telefoon willen kopen bij coolbue.nl vanwege de goede ervaringen die ik daar heb.

Welke vragen heb je hier nog over?
Er zijn op dit moment zoveel verschillende mogelijkheden dat het voor mij als "leek" lastig is om een goed overzicht te krijgen. Ik heb een hele lijst met smartphone's die mij wel interessant leken maar om die hier allemaal te posten leek mij wat vergaan. Ik hoop dat jullie mij van advies kunnen voorzien en iedereen alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Persoonlijk zou ik niemand een telefoon met Windows Phone aanraden. Zelf heb ik hier veel negatieve ervaringen mee.

Ik heb zelf enige tijd terug een LG Nexus 5 gekocht voor 326 euro nieuw. Een aardig stukje boven je budget, maar voor mij is dat zeker wel een aanrader en een telefoon waar je een behoorlijke tijd mee voort kunt. Ik weet echter niet of deze telefoon nog breed beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeizerMint
Dit zijn eigenlijk de verschillende opties die ik zelf zie. Mis ik nog wat en zijn er grote onderlingen verschillen behalve de prijs? De laatste drie vallen eigenlijk net buiten mijn budget en ik weet ook niet of deze direct ook veel meerwaarde opleveren. Zou het de moeite waard zijn om iets meer te betalen?

http://www.pdashop.nl/pro...la-moto-g-2014-zwart.html
http://www.pdashop.nl/pro...-galaxy-s3-neo-blauw.html
http://www.pdashop.nl/pro...4-mini-black-edition.html

http://www.pdashop.nl/pro...sung-galaxy-a3-zwart.html
http://www.pdashop.nl/pro...y-242274/honor-6-wit.html
http://www.pdashop.nl/pro...-s4-ve-black-edition.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:10
OnePlus One is in die prijsklasse een heel leuk toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Zelf kan ik je juist een WP aanraden, zeker met dit budget. Zolang je weinig exotisch gaat doen, ga je imo niet veel merken van de appgap. pricewatch: Nokia Lumia 735 Wit is dan een leuk ding voor een leuke prijs, mooie allrounder als je het mij vraagt.

Samsungs zou ik zelf iig nooit aanraden, de skin die erop zit is gewoon erg zwaar, wat een toestel behoorlijk traag laat aanvoelen.

Moto's zijn qua prijs en wat je ervoor krijgt behoorlijk leuk. Als android wilt, en niet wilt prutsen met import uit China zijn het zeker aanraders.

De OPO is ook een heel leuk ding, maar moet je importeren uit China, en daar moet je wel net zin in hebben.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 12:41
Kan je een Moto G aanraden.
Kwam ook van een S1 en dan is een Moto G een verademing.
Werkt gewoon lekker en waar voor je geld.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeizerMint
Zelf zie ik de voordelen van een WP wel in maar het is niet helemaal mijn ding dus dan ga ik persoonlijk liever voor een Android.

Is het verschil tussen een samsung en een ander toestel zo groot is dat het echt veel langzamer zal gaan? Ik heb een voorkeur voor een samsung omdat ik er tot nu toe goede ervaringen mee heb maar ik kan me voorstellen dat er de afgelopen jaren veel veranderd is in de markt.

De OPO heb ik gezien alleen het importeren en de service die ik dan misschien zou misschien schrikken mij een beetje af. Wat dat betreft ben ik toch een beetje een lafbek en ga ik liever voor een "bekender" iets. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ik vind zelf veel Samsung's gewoon wat traag aanvoelen, het loopt lang niet zo vloeiend als bijv. mijn lumia 820, of de de Sony's/HTC's/Moto's uit mijn omgeving. Echt met harde cijfers kan ik niet komen.

Om het eens op een gaming parallel te trekken: ongeveer iedere telefoon die ik in mijn handen heb gehouden, lijkt op 60fps te lopen qua smoothness, en een stock Samsung tussen de 20-30, het voelt gewoon niet prettig, en ik ergerde mij er toch wel aan, puur omdat ik smoothness gewend ben.

Ook vind ik Samsung's echt zeer goedkoop aanvoelen. Toen ik voor het eerst een S4 vast hield, toen net uit, kon ik mij gewoon niet voorstellen dat dat een telefoon was van honderden euro's. De Aldi-phone van mijn pa voelde hetzelfde. Het is eigenlijk ook wel enige merk waarbij ik dat heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeizerMint
Jij zou dus de Moto G aanbevelen? Hoe kijken jullie naar de Honor 6, wel duurder maar ook beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Met dit budget, eisen Android en in Nederland beschikbaar, kom je imo al snel op de Moto G uit inderdaad. Je mist 4G en de camera is wat matig, maar, verder heb je wel leuke hardware voor een leuke prijs.

De honor 6 komt als nogal meh over, niet heel speciaal, en zelfs duur voor een Huawei. Je komt bij de 300 immers in het gebied van oude flagships en nieuwe sub-flagships, een pricewatch: Sony Xperia Z1 Compact Zwart is bijv. ook een heel leuk ding, en ik vind zelf Sony's voor Android prettige telefoons.

Maar, of het de meerprijs van een Moto G waard is? Tja, dat is imo erg persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeizerMint
Bedankt, dan lijkt mij de Moto G inderdaad de beste optie. Zelf zie ik niet veel andere mogelijkheden in deze prijsklasse. De OPO is voor mij te "lastig", de honor is dus niet echt bijzonder en zelf ben ik dan weer niet zo een sony fan.

Mocht iemand anders nog een goede idee, hoor ik het graag. Zal anders waarschijnlijk binnenkort de Moto G aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tenhagen12500
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-06 21:50
Ik heb laatst de HTC Desire 620 laten bestellen voor iemand. Dat telefoontje voelde echt heel erg solide aan voor een plastic device. Ben er zelfs zo over te spreken dat ik er voor m'n ma ook 1 heb laten bestellen.
Het is wel een vrij groot toestel met 5" scherm dat natuurlijk niet zo scherp is als een FHD scherm, maar je krijgt wel een erg vloeiende skin, boomsound speakers en 4g compatibel toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Aangezien je toch al van plan was, het toestel bij Coolblue te kopen, hou dan ook hun Marktplaats Outlet eens in de gaten : http://www.marktplaats.nl...egoryId=820&currentPage=1 .
Mogelijk vallen daardoor nog andere interessante toestellen binnen je budget :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Als je genoeg hebt aan 16GB (niet uit te breiden met MicroSD) dan kun je de pricewatch: LG G2 16GB Zwart nemen. Goede camera, erg goede accuduur, mooi scherm, slanke telefoon, 2GB geheugen dus voorbereid op de toekomst en volgens mij heeft LG toegezegd dat je een upgrade naar Android L krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeizerMint
Bedankt Marly en Chicane, weet je of het dan ook nog mogelijk is om daarbij een abonnement van hun af te sluiten? En betreffende de LG, ziet er mooi uit alleen wat groot en toch nog wel prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Qua formaat is de Moto G 2014 groter dan de LG G2, zie hier side by side size comparison: http://www.phonearena.com...o-G-2014/phones/7969,8898

Qua prijs kan ik je enkel gelijk geven ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Weet niet, of die vraag naar 'n abo voor mij bedoeld was? Hoe dan ook, wij hebben bij Coolblue's Outlet alleen ervaring met losse telefoons, je zou de klantenservice moeten vragen, of dat ook icm een abo kan, maar ik denk 't, eerlijk gezegd, niet.
Heb in je startpost ook niets over 'n abo gelezen, vandaar, dat ik ervan uitging, dat je alleen een telefoon wilde kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit lijkt me trouwens voor de Moto G een vrij goede abo deal want het is maar 1 jaar en het is bij Vodafone: http://www.belsimpel.nl/M...ack/abonnement#aanb_23718 Je bent dan 204 euro kwijt voor 1 jaar bellen internetten inclusief je toestel terwijl het toestel alleen al 170 euro kost :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeizerMint
Dat ziet er goed uit, is dat de nieuwste versie uit 2014? Denk dat ik dit best wel eens zou kunnen kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Coolblue is een beetje prijzig ik zou op Amazon.de of op marktplaats coolblue outlet kijken, ik heb mijn Acer e700 via coolblue marktplaats voor 154 euro ipv 199..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 12:41
Uit de Topicstart:
KeizerMint schreef op maandag 23 februari 2015 @ 10:57:

Bij voorkeur zou ik de telefoon willen kopen bij coolbue.nl vanwege de goede ervaringen die ik daar heb.

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1