Hoe goedkoop kan een dure gamelaptop?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enai
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-02 18:25
M'n pc is toch aan een upgrade toe en is te groot voor het vliegtuig, dus begin ik uit te kijken naar 'n laptop. Een goede. :9 Het probleem is dat je bij gamelaptops een gigantische smak geld lijkt te betalen voor het merk en de blinkenlights. Iets als een GTX980M-level kaart, 12+ GB, goede CPU en een SSD vind je in een desktop voor een aanvaardbare prijs, maar in een gamelaptop ben je ineens €2K kwijt.

In het beste geval. 8)7 Je hebt er ook die door elfen bij maanlicht geassembleerd zijn en dus €4K kosten.

Ik heb weet van Asus, MSI, Alienware en Razer. En blijkbaar maakt Lenovo ook gamelaptops, maar die aprilvis kan naar de maan lopen. De rest zijn allemaal dure merken en je betaalt zeker extra voor het logo.

Dus mijn vraag is niet zozeer "wat voor laptop zoek ik" maar "hoe kan ik de prijs naar beneden krijgen...?".

Merci. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:54
[verwijderd]

[ Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:34

auto660

1991 240 GL Brick

De 980M is inderdaad een dure kaart. Als ik jou was zou ik even wachten totdat AMD zijn nieuwe videokaart serie uitbrengt en daarmee misschien ook wel een concurrent voor de 980M op mobile vlak neerzet waardoor de prijs zal dalen. :) En anders moet je misschien maar genoegen nemen met "maar" een GTX970M. :) Ik heb zelf een 8970M en ben daar erg tevreden mee.

[ Voor 7% gewijzigd door auto660 op 23-02-2015 10:58 ]

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:57

Croga

The Unreasonable Man

De beste manier om de prijs naar beneden te krijgen is zorgen dat je heel goed weet wat je nou precies wilt.

Ja, een GTX980 in je laptop is enorm duur.
Ja, een dikke CPU in je laptop is enorm duur.

Zorg dan dus dat je níet voor die 980 gaat en níet voor die i7 maar zorg dat de laptop exact aansluit aan de eisen die je stelt:

- Speel je vooral spellen die niet te zwaar op de CPU leunen? Kijk dan eens naar de AMD APU laptops. Een A10 met R9 290m is voor een euro of 1000 te krijgen.
- Heb je wel persé die 980 nodig? Kan een 850 of 860 niet voldoen? Scheelt je weer snel 1000 euro.
- Kijk eens naar een laptop zonder ingebouwde SSD en voeg die zelf aftermarket toe. Laat gewoon de HDD er in zitten voor massa opslag en stop er een 120 of 250 GB SSD (mSATA/M.2) bij.
- Vergeet zeker de Acer systemen niet; hoewel er wat meer defecten gerapporteerd worden dan bij andere merken blijft het nogsteeds ver onder de verwachting dat jij zelf daar last van gaat hebben.

Persoonlijk ben ik gegaan voor een 17" MSI Destroyer met A10 en R9 290. Voor 1500 euro had ik daar een 500GB SSD en 2TB HDD in liggen en ben ik klaar voor de komende jaren.

[ Voor 4% gewijzigd door Croga op 23-02-2015 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:56
De 980m is het beste wat je kan krijgen, daar betaal je altijd de hoofdprijs voor.

Deze is bij bol blijkbaar in de aanbieding ofzo, populair in de pricewatch, maar "slechts" een 970m
pricewatch: MSI GS60 2QE-028NL (Ghost Pro)

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
of je kijkt op bto.eu daar kun je laptops samenstellen en betaal je niet voor dat logootje op de achterkant en dat rode toetsenbord...

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enai
Hm. Dus ofwel kies ik voor een minder futureproof model, ofwel wacht ik op de volgende zet van AMD.

De reden waarom ik op de GTX980M mik, is omdat ik vermoed dat de desktopversie voor een tijdje de standaard blijft, ongeveer zoals de 8800-serie indertijd die voor een erg lange tijd in de minimum requirements van veel games opdook. Lijkt me toekomstbestendiger dan een nét iets tragere kaart met een stuk minder RAM.

Tenzij natuurlijk 3 GB de standaard wordt, dan kun je zomaar €400 uitsparen.

Kop is 3 GB, munt is 4 GB...
- Speel je vooral spellen die niet te zwaar op de CPU leunen? Kijk dan eens naar de AMD APU laptops. Een A10 met R9 290m is voor een euro of 1000 te krijgen.
1000? Da's opeens wel een reuze besparing. Maar het is moeilijk om in te schatten wat in de praktijk het verschil is tussen de state of the art en één trapje lager op de ladder. Soms bega je een stommiteit als je te gierig bent, soms is de meerkost weggegooid geld.

Met een netbookje kom ik alleszins niet rond; ik gebruik mijn pc's niet alleen voor gaming, maar ook voor andere activiteiten (Photoshop, UE4, enz) en liefst alles tegelijk. Als de reden voor deze aankoop doorgaat, komen hier ook nog wat proprietary tools bij. Maar is het prestatieverschil van 10-20% tussen de top en de op-een-na-top een dealbreaker?...

Mijn huidige desktop (i7 4770K, R9 280X, 16 GB) voldoet mits de onvermijdelijke GPU-upgrade binnen een jaar of zo, maar het is een desktop en dat wordt een probleem. Voor €1xxx een downgrade slikken enkel uit noodzaak is een beetje slap, maar ik heb zo te zien weinig keuze tenzij ik ergens een deal kan vinden...

-hoofdpijn-
- Kijk eens naar een laptop zonder ingebouwde SSD en voeg die zelf aftermarket toe. Laat gewoon de HDD er in zitten voor massa opslag en stop er een 120 of 250 GB SSD (mSATA/M.2) bij.
Hm, ben er inderdaad zo enkele tegengekomen! Goed idee!
of je kijkt op bto.eu daar kun je laptops samenstellen en betaal je niet voor dat logootje op de achterkant en dat rode toetsenbord...
Bedankt voor de link, deze neem ik mee in mijn prijsvergelijking. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-08 11:31
Je kan ook kijken naar de pricewatch: Medion Erazer X7831 met 880m. Hoe de gpu zich verhoudt tegenover de 970m durf ik niet te zeggen, maar je bespaart een hoop geld (nu voor 1350 namelijk) en je hebt wel 4GB GDDR5 geheugen en zal daarmee voorlopig niet onder de standaard komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb zelf een laptopt samengesteld met op mysn.de ongeveer hetzelfde als BTO allebei clevo barebone bouwers ik had voor €1500 een I7 processor en een GTX970m windows oem ( heb je er zelf nog eentje liggen scheelt je dagt weer €100,- ) 4 gig geheugen ( had zelf ook nog 4 gig liggen )

Als je nu al een pc hebt met goeg geheugen en een SSD kun je die overzetten in deze laptops bespaart weer wat.
Basisprijs voor ene lege GTX980m is rond de €1850 euro, de GTX970m €1500,-
zelf een SSD/HDD + windows en een 4 gig stickje en je bent klaar.

ligt eraan wat je er in wilt steken aan geld uiteindelijk ik ben zelf voor een GTX970m gegaan de GTX980m is voor mij nu het geld niet waard later kan die prijs alnog zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enai
Het zal dus waarschijnlijk een 970M worden. Het ziet er niet naar uit dat de upgrade betaalbaar is. :( Nu nog de prijs onder de €1.5K krijgen. RAM kan ik overzetten maar een kopie van Windows heb ik niet meer. Hmm.

Ondertussen word ik platgespamd met googleads van Amazon met MSI-laptops van toevallig deze prijs en BTO. -mopper mopper privacy-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sajuuk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 22:29
Ik heb laatst een Alienware 15 gekocht, deze was 1500 euro met 970 en de goedkoopste I7. je kan hier wel kortingscodes gebruiken (standaard is 10% en soms heb je wat meer geluk). ik was voor mijne dus 1350 kwijt.
Ik ga dan zelf wel nog opzoek naar een SSD want die upgrades zijn altijd erg duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monoking
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 01:19
Voor mij is het een raadsel waarom niemand deze site en laptop aanraadt.
http://www.laptopplus.nl/...g-gtx-900-series/1028959/
Voor 1533 heb je een I7 4710HQ en 980M zonder HDD en geheugen. Hij is ook nog aanzienlijk goedkoper dan via mysn.de

Ik heb zelf een msi GT72 met 980M en je betaalt ook voor de bouw kwaliteit, strakke uiterlijke en de koelings prestatie. Clevo laptops wordt zeer warm vergeleken met met asus, msi, alienware en de bouw kwaliteit was ook zeer mager. Had er ook eentje gehad :).

[ Voor 8% gewijzigd door monoking op 24-02-2015 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-09 22:01

alwinus

Tweaked

haarbal schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:04:
De 980m is het beste wat je kan krijgen, daar betaal je altijd de hoofdprijs voor.

Deze is bij bol blijkbaar in de aanbieding ofzo, populair in de pricewatch, maar "slechts" een 970m
pricewatch: MSI GS60 2QE-028NL (Ghost Pro)
pwillemske schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:50:
Ik heb net een de GS60 gekocht met een 970M. Zeer rap. Een 980M levert niet zo heel veel voordeel op het moment. Gewoon voor die 970M gaan. Die is echt snel en zal nog lang meegaan. Voor 1599,- kon ik er niet een bouwen op bto.eu met dezelfde specs (ook nog eens zonder Windows8 mocht je daar behoefte aan hebben, en bij bol.com krijg je nu nog een accesoirepakket erbij ;) )
Pagina: 1