Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Dennis1109
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-11 20:52
Dag,

Ik heb een Deviltech laptop (Clevo W860CU).
Hardware:
i5 560m
HD5870 (14.12)
8GB
240GB ssd
Deze laptop gebruikt ik om wat wow op te spelen, Heroes of the storm, LOL en soms wat Diablo 3.
Dit ging allemaal best aardig op 1920x1080. Ik houd meer van fps dan kwaliteit, dus het meeste speelde ik op minder dan de aanbevolen instellingen.
Sinds een paar dagen valt er niet meer te gamen. Wow ging van 50 fps naar gemiddeld 20, en hots is bijna niet meer speelbaar. Enige wat ik gedaan heb is de instellingen naar minder zetten. Helpt niet genoeg om het speelbaar te maken.
Volgens GPU-Z staat mijn videokaart op de normale clocks (700/100). Wat wel heel erg opvalt is dat de laptop een stuk minder blaast. De fans snelheid komt niet boven de 60%, en de temp van de gpu ook niet boven de 65. Eerder ging de videokaar wel richting 80-90 graden en blies de laptop als een gemiddelde straaljager....
De laatste videokaart driver heb ik, en deze is volgens mij ook al een maand of wat oud.

Iemand een idee waar ik het moet zoeken?

Gr. Dennis

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-11 14:38

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Je zou eens kunnen proberen de driver te verwijderen en een vorige versie te installeren. Het lijkt er op dat de kaart niet op volle snelheid draait als je aan het gamen bent. Throttling issue.

• Dennis1109
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-11 20:52
Eerder deed de kaart het prima met deze driver. En voor wat ik lees throtled deze kaart helemaal niet. Altijd dezelfde clocks.

Update 1
Heb ondertussen de driver ge her installeert. Geen merkbare verschillen. Wat me nu wel opvalt is dat onder wow mijn processor niet naar de volledige snelheid throttled. Deze blijft hangen rond de 1333. Soms even een paar 100mhz er bij op, maar nooit volledig. Temps komen niet over de 59 graden.
Nu is wow niet zo heel processor afhankelijk volgens mij, maar dit is wel erg laag, of niet?

Update 2
Volgens GPU-Z logs komt mijn kaart niet over de 50% gpu load heen. Ook temps zijn zeer laag gezien wat de kaart eerder deed.
Volgens Core Temp gebruikt Heroes of the storm beide cores, maar ook maar minimaal. Beide cores max 50%. Max clock 1732 mhz op beide cores.

Frames tijdens het spel waren 10-30.

[ Voor 85% gewijzigd door Dennis1109 op 23-02-2015 16:30 ]