Vrouwvriendelijke vervanging voor B&W DM 2000

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:44
Momenteel heb ik twee B&W DM2000 speakers die ik heb geërfd van mijn grootvader. Het probleem is dat we verhuisd zijn en mijn vrouw (die ze nooit mooi heeft gevonden) van de gelegenheid gebruik maakt om mij te verbieden ze in de living te zetten.

Ik ben geen audiofiel maar ik heb ook geen zin om bij elke film/muziek die ik de komende jaren bekijk/beluister, inwendig te beginnen wenen omdat het niet te vergelijken is met de DM2000. Daarom dus twee vragen:
1. Kan ik suggesties krijgen van speakers die qua kwaliteit vergelijkbaar zijn met de DM2000 maar een hogere WAF (Wife Acceptance Factor ;) ) hebben?
2. Wat zou ik nog kunnen vragen voor twee DM2000 speakers in perfecte staat? Als ik via google zoek kom ik bedragen tegen van tussen de €250 en $1200...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 23:05

knopper

Sander Knopper

Het hangt er natuurlijk een beetje vanaf wat je vrouw mooi vindt, maar puur op uiterlijk zou de CM serie van B&W misschien in aanmerking komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Laatst online: 12:21
Misschien ook een optie: Zelf ververven en gaas spannen?
Als je creatief bent kan je nog best wat leuks verzinnen.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-10 14:51
Mijn vriending bracht twee Magnat Concept Reference speakers mee toen we gingen samenwonen, ze vond mijn bookshelf speakertjes (Mission M70) maar niks. Staan nog steeds en klinken nog steeds goed.

Maar misschien een idee om bij google afbeelding gewoon eens generiek op speakers te zoeken en haar te laten zeggen welke ze leuk/mooi vind, dan heb je in ieder geval een idee van wat mag/kan.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:36
Samen met de vrouw naar een audiozaak gaan, en haar laten vertellen wat er wel in zou mogen...

Daarnaast zou ik even gaan praten over het 'verbieden' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10 17:18

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

ChojinZ schreef op maandag 23 februari 2015 @ 10:39:
Misschien ook een optie: Zelf ververven en gaas spannen?
Als je creatief bent kan je nog best wat leuks verzinnen.
Als die dingen nog in originele goede staat zijn is dat echt zonde. Bovendien zijn de speakers daarna echt geen zak meer waard.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Flans schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:25:
Samen met de vrouw naar een audiozaak gaan, en haar laten vertellen wat er wel in zou mogen...

Daarnaast zou ik even gaan praten over het 'verbieden' ;)
Dat idd. En dr ook zeker naar het spul laten luisteren. Dat overtuigt meestal wel. Zo heb ik ook twee vloerstaander van ruim een meter hoog in huis gekregen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Laatst online: 12:21
mentalmadnizz schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:43:
[...]

Als die dingen nog in originele goede staat zijn is dat echt zonde.
Vind jij. Maar de TS en zijn vrouwen moeten er mee leven. Zij vind de speakers blijkbaar afschuwelijk.
mentalmadnizz schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:43:
[...]

Bovendien zijn de speakers daarna echt geen zak meer waard.
Het is een afweging die je moet maken. Als de speakers nog 20 jaar gebruikt worden maakt waarde verlies weinig uit. Over 20 jaar zijn ze sowieso nauwelijks nog wat waard - gelakt of niet.

En plak plastic is ook nog een optie. Dat kan je later verwijderen.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
Wij wonen al een aantal jaar samen dus ze heeft er al genoeg naar kunnen luisteren. Nieuw huis, nieuw interieur. Voor haar maakt het bij wijze van spreken niet uit of je naar externe speakers luistert of via de luidsprekers van de tv...

Lakken zie ik niet echt zitten. Het is eventueel een manier om ze toch in de living te kunnen behouden maar ik denk dat mijn grootvader mij zou vervloeken uit het hiernamaals. Mijn grootvader was wél een echte audiofiel. Ik was nog klein maar ik herinner mij dat hij een groot toestel had dat leek op een projector maar dan enkel voor muziek. Dus muziekstukken die op spoelen zaten. Het kan gekleurd zijn door het verstrijken van de tijd maar klassieke muziek afspelen op dat toestel en met die speakers, dat heb ik sindsdien niet meer gehoord (ook al ben ik niet een grote liefhebber van klassieke muziek).

Soit, ik denk dat ik ga zoeken of ik ergens de B&W 685 S2 kan beluisteren. Het kleine formaat zorgt ervoor dat ze op het nieuwe multimediameubel kunnen staan, design kan mijn vrouw wel smaken en het is nog betaalbaar (na een huis te kopen en te verbouwen, er is niet meer veel persoonlijk geld beschikbaar).

Iemand een idee wat ik voor die DM 2000's kan vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:57
...een groot toestel dat leek op een projector maar dan enkel voor muziek...

Hahahaha, een spoelenrecorder. Ik wordt nu echt oud! Kocht zelf op mijn 18e een mooie Revox B77. Stukje techniek waar ik bij wijze van spreken nog steeds echt van kan genieten. Daar is niets voor in de plaats gekomen.

Ik heb zelf een paar DM14 (uit dezelfde tijd als de Revox - 1981 dus) die nog uitstekend klinken.

On topic. Er zijn natuurlijk genoeg kleine speakers die ook prima klinken en er goed uitzien. De reeds voorgestelde B&W CM1 is een prima alternatief (echt veel mooier/beter klinkend dan de 685). Die spelen op mijn werkkamer met daarop aangesloten een plank waarop een grote zwarte schijf draait en waarover een stangetje schuift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
Ik geloof wel dat die CM1 beter klinkt dan de 685 maar die is dan ook bijna 40% duurder (325 vs 450 adviesprijs, heb de indruk dat dit doorgaans bij B&W ook de winkelprijs).

Een platenspeler heb ik zelfs nooit gehad. Zelfs mijn ouders gebruiken die nog zelden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-10 14:53

FlyEragon

Alien Monkeys

Witte Plastidip erop spuiten en een nieuw mooi frontje voor maken. Sla je meerdere vliegen in 1 klap. En goed geluid, en behoud van sentimele waardevolle spullen en omkeerbaar proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:03
Kijk ook eens naar de B&W 684s2, is een toch wat slankere zuil speaker die voor zover ik kan beoordelen ook een goede WAF heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:26

DjVe

Hatsaflats!

De CM1 kan je ook prima tweedehands krijgen (vorige serie). Ik denk dat je voor een set nette DM2000 zo'n 300/350 kan vragen. De vraag is of jij ze daarvoor weg wil doen? ;) Desnoods lekker op zolder zetten tot je er een doel voor hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Gewoon uitwisselen, als jij je speakers niet mag, dan kan je haar ook gewoon limieten opleggen. Want samenwonen op basis dat zij iets verbied is ook niet een ideale situatie. Je kan ook voorstellen om in plaats van speakers dan een extra vriendin er bij te nemen, geef je haar de keuze.....

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-10 23:20

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

^ Bovenstaande zou ik persoonlijk niet in meegaan, wel zou ik gaan kijken naar een middenweg. En het samen bekijken en beluisteren van speakers kan beperkingen weghalen.

Als je bij B&W wil blijven, zou ik ook naar de CM-serie kijken. Gezien de grootte van de klankkast (en omdat ik denk dat je iets gelijkwaardig er voor terug wil hebben, zou ik brutaal beginnen met de B&W CM8-serie. Mocht dat niet lukken, dan heb je ook nog een B&W CM7-, CM5-, CM4- en CM1-serie. Let op, ik heb heb het over de vorige generatie CM-serie en niet over CM S2-serie.

Nu ken ik je vriendin niet maar kan ik wel beamen dat je met de B&W CM-serie een esthetisch verantwoorde speaker in huis haalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
Als man moet je je gevechten uitkiezen en dit is er één die ik niet ga voeren met mijn vrouw ;)

Ik ben zojuist gaan luisteren tussen de B&W 685 S2 en de CM1 S2. Ongelooflijk dat er zoveel verschil in klank kan zijn als je ze naast elkaar gaat beluisteren. De CM1 is qua klank inderdaad een stuk mooier. Nu had die mens voor zo'n €140 meer dan de CM1 nog een vorige generatie CM5 staan. Ik heb deze spijtig genoeg niet kunnen beluisteren. Is een vorige generatie CM5 ook zo helder als een nieuwe generatie CM1? Dat hij meer bas zal hebben lijkt mij alvast logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 18:01
Hepta Spring wellicht een idee? Je ziet ze niet heel veel, maar is een hele mooie, slanke zuil van Hollandse bodem (slechts 15cm breed doordat de woofer in de zijkant zit). Nieuw niet overdreven duur, en ook via marktplaats soms wel te vinden. En kunnen in iedere gewenste RAL kleur gespoten worden!

Mijn ouders hebben een mat witte set, ikzelf pianolak zwarte (incl 3.0 Hepta Ace set). Ben nog steeds verliefd op het uiterlijk alsook het cristal clear geluidsbeeld, en hebben een hoge WAF. Enige puntje is dat ze om echt goed tot hun recht te komen vanwege de plaatsing van de woofer wel wat ruimte rondom nodig hebben, maargoed dat geldt feitelijk voor alle luidsprekers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
The Eagle schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:51:
[...]

Dat idd. En dr ook zeker naar het spul laten luisteren. Dat overtuigt meestal wel. Zo heb ik ook twee vloerstaander van ruim een meter hoog in huis gekregen :)
Ja vergelijkbaar verhaal hier. Zodra ze het verschil kon horen was de acceptatie om even in de 4 cijfers in een set speakers te stoppen en die in de woonkamer te zetten een stuk groter

[ Voor 16% gewijzigd door Gamebuster op 02-05-2017 14:36 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:16
Je kan ook vriendelijk je vrouw vervangen? >:)
Nee hoor geintje.

Ik zelf ben de laatste tijd enthousiast geworden van Elac. Ik heb de Sat 1 als computerspeakers in gebruik en dat bevalt uitstekend. Ik overweeg vloerstaanders van Elac in mijn huiskamer neer te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-10 21:06

Mikayu

.srt

Ik neem aan dat na 2,5 jaar de TS er wel uit is gekomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:48
Horla schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 09:05:
Wij wonen al een aantal jaar samen dus ze heeft er al genoeg naar kunnen luisteren. Nieuw huis, nieuw interieur. Voor haar maakt het bij wijze van spreken niet uit of je naar externe speakers luistert of via de luidsprekers van de tv...
Goh topic-kick van 2 jaar. Ben benieuwd of TS nog komt melden wat die gedaan heeft O-)

Misschien licht off-topic maar:
Dat zei mijn vriendin ook altijd. Tot ik voor de grap het geluid van de speakers naar de TV switchte toen ze even de kamer uit was.

Ze vroeg gelijk toen ze binnen kwam: "zijn de speakers stuk? wat klinkt dit afschuwelijk".
"Dit zijn de speakers van de TV schat"
"Nou zet hem dan maar op mute!"

Sindsdien is er geen enkele tegenspraak meer :+
Al is dat plasti-dip nog wel een idee trouwens. Heb toch el-cheapo Jamo speakers.

[ Voor 5% gewijzigd door Waah op 02-05-2017 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:35

JT

VETAK y0

Mijn vrouw luistert rustig nog muziek via de telefoonspeaker terwijl we fatsoenlijk spul in de woonkamer en keuken hebben :/ Zo weinig interesseert het haar. Maar gelukkig is ze wel van het geven en nemen en gunt ze mij wel m'n ding :) Vervolgens probeer ik in uiterlijk haar weer tegemoet te komen :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Wat betreft WAF ... ga ik direct denken aan o.a. Totem (Arro).
Hun nieuwe modellen heb ik alleen nog maar via afbeeldingen gezien, maar ook deze zien er best fraai uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:53
Heb zelf Canton GLE 490 zuilen staan.
Maar qua geluid is dat denk ik geen vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Een beetje een kick :) Mijn vrouw luistert meestal naar de bluetoothspeaker vanwege het gemak en het klinkt goed. Ik zelf ook eigenlijk. Mijn stereo en luidsprekers zijn ook een erfstuk en wel goed, maar eigenlijk staat het nooit meer aan (ook niet superoud ofzo, versterker heeft ook HDMI, maar geen bluetooth en mijn Raspberry Pi heeft geen goede audiouitgang en de HDMI gaat al naar de TV. Dit zou via de versterker kunnen maar dan moet hij altijd aan staan en dat wil ik eigenlijk niet. Dus luister ik via de speakers van de TV. Als ik die stereo niet had zou ik er nu een soundbar onder leggen met misschien een paar draadloze speakers.

De TV staat eigenlijk ook weinig aan, als ik een serie kijk is dat vaker op de laptop.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-10 12:26

TheNephilim

Wtfuzzle

Zou je de speakers niet kunnen laten wrappen? Net zoals ze dat met auto's doen, moet ook met speakers kunnen toch. Dat kun je er namelijk gewoon weer afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:35

JT

VETAK y0

Marzman schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:11:
Een beetje een kick :) Mijn vrouw luistert meestal naar de bluetoothspeaker vanwege het gemak en het klinkt goed. Ik zelf ook eigenlijk. Mijn stereo en luidsprekers zijn ook een erfstuk en wel goed, maar eigenlijk staat het nooit meer aan (ook niet superoud ofzo, versterker heeft ook HDMI, maar geen bluetooth en mijn Raspberry Pi heeft geen goede audiouitgang en de HDMI gaat al naar de TV. Dit zou via de versterker kunnen maar dan moet hij altijd aan staan en dat wil ik eigenlijk niet. Dus luister ik via de speakers van de TV. Als ik die stereo niet had zou ik er nu een soundbar onder leggen met misschien een paar draadloze speakers.

De TV staat eigenlijk ook weinig aan, als ik een serie kijk is dat vaker op de laptop.
Je wil je versterker niet constant aan laten staan maar onderhand wel je tv die flink wat stroom verbruikt dmv backlight van je tv en alle randfunctionaliteit die erop zit maar niet wordt gebruikt :? En als geluidskwaliteit niet zo heel belangrijk is dan heb je voor <20 euro een USB dac van Ebay voor je Pi zodat je redelijk geluid hebt. Wil je nog iets beter en ben je niet vies van een beetje hobby'en dan heb je ook voor <20e wel een I2S DAC voor de Pi voor een nog beter resultaat.

En als je je oude spul eigenlijk de deur uit wil doen dan haal je tweedehands lekker een speakertje van Marktplaats voor een paar tientjes (ik heb bijvoorbeeld 2 B&W's Zeppelin Mini), waar je de Pi met DAC op aansluit met een extra DAC en Volumio erop. Dat heb ik zelf draaien voor streaming. Voor <100e heb ik een compacte streaming speaker met de geluidskwaliteit van streamingspeakers van 300+ euro.

Via wifi is je geluidskwaliteit ook nog eens beter omdat er geen extra compressieslag plaatsvindt dmv bluetooth én je hoort het niet over je speakers elke keer als je een berichtje speelt, of je spelgeluid e.d. :P

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakesushi
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-08-2020
Het is duidelijk dat jij geen piemel hebt.
Je kan de speakers toch ook lekker ergens opslaan of op de computerkamer plaatsen (als je die hebt)
Daarnaast is het leven en laten leven hoor, geven en nemen heet zoiets heb ik ergens gehoord.

Mijn vriendin vind mijn speakers ook niks maar respecteert het omdat ik het wel mooi vind, en zo zijn er dingen weer van haar dat ik niks vind maar dat respecteer ik.
Anders moet je maar niet gaan samen wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

B&W CM10 s2... Mijn vrouw is er heel content mee, en ik nog meer >:)

2 jaar oud topic zie het ook ja. Toch benieuwd wat het geworden is O-)

[ Voor 35% gewijzigd door Fairy op 03-05-2017 15:41 ]

Pagina: 1