Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

All-Round Laptop €600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

M'n huidige laptop begint een beetje aan het einde van zijn Latijn te raken (touchpad werkt niet goed meer, wordt snel heet, loopt soms vast, het hele circus), dus ben ik op zoek naar een nieuwe. Mijn budget is zo'n €600, en dan heb ik daarnaast nog eens €100 beschikbaar voor een SSD, want dat is in dit prijssegment nog wat lastig, heb ik gevonden.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben op zoek naar een Windows-laptop die alles een beetje kan. In andere woorden, surfen op internet, muziek luisteren, tekstbewerken, films kijken en gamen. De laptop hoeft zeker niet het nieuwste van het nieuwste op High te kunnen draaien, maar ik wil het liefst wel gewoon een potje League of Legends en Civilization V kunnen spelen zonder dat de boel vastloopt, en misschien een game als Skyrim of Fallout New Vegas met een paar mods.

Wat is je budget?
Zoals genoemd is mijn budget zo'n €600, met daarnaast nog eens €100 voor een SSD van 256GB. Ik ben bepaald geen techneut, maar voor zover ik heb kunnen vinden is een SSD installeren geen raketwetenschap dus ik heb er wel vertrouwen in dat dat moet lukken.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop is vooral bestemd voor gebruik in huis, en ook als ik em een keer meeneem zal ik altijd wel een stopcontact in de buurt hebben. Accuduur en gewicht zijn daarom geen hele belangrijke punten bij de aanschaf. Wel heb ik het liefste een 15,6'' laptop; mocht dit niet lukken, dan liever groter dan kleiner.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
De laptop die ik nu gebruik is een Lenovo V560 die me op zich redelijk is bevallen, maar het zeer recente malware-schandaal rond Lenovo maakt me nou niet echt enthousiast over hun laptops. Verder heb ik geen voorkeur qua merken. Qua performance heb ik liever een laptop met een iets sterkere processor dan een iets beter beeld; ik kan prima leven met een resolutie van 1366x768, als alles maar soepel draait.

Zelf heb ik een aantal laptops gevonden die wellicht de moeite waar zijn:

http://tweakers.net/price...-aspire-e5-572g-59xt.html

Deze Acer heeft tot nu toe mijn voorkeur: in deze prijsklasse is deze 2,6 GHz i5-4210M wel echt het krachtigst wat ik heb kunnen vinden, en de aparte videochip (een GeForce GT840M) vind ik voor deze prijs ook een groot voordeel. 4GB RAM is wat mager, maar omdat de laptop goedkoper is dan €600 zou ik wellicht wat geld overhouden om er nog eens 4GB RAM bij te prikken (ook dit zou redelijk eenvoudig moeten gaan, toch?).

http://tweakers.net/price...-15-r032nd/specificaties/

Deze HP heeft een minder krachtige processor (1,7 GHz i5-4210U) en een iets mindere videochip (GeForce GT 820M), maar heeft dan wel weer 8GB RAM. Iets prijziger dan de Acer, maar dat is op zich niet zo'n probleem.

Naast deze twee laptops heb ik binnen dit prijssegment (€500-600) geen andere laptops kunnen vinden met een redelijke processor en een dedicated videochip, maar ik sta vanzelfsprekend open voor suggesties. Mocht ergens nog informatie ontbreken in dit topic, dan voeg ik dit vanzelfsprekend later alsnog toe.

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:27
De 840m videokaart is een stuk beter dan de 820. Dat weegt imo zwaarder dan die 4gb extra geheugen. Geheugen erbij prikken is eenvoudig ja!

Verwijderd

Topicstarter
Wat me echter wel aan het twijfelen brengt over de Acer is dat ik op veel internet mensen zie klagen over het merk; bouwkwaliteit is matig, ze worden snel heet, slechte klantenservice... Ook een neef van mij die in de ICT zit raadt Acer af. Klopt dit uit jullie ervaring, of zie ik gewoon veel negatieve respons omdat er ook heel veel Acers op de markt zijn?

Verwijderd

Ik ben zelf ook opzoek naar een laptop in de zelfde categorie. En mijn oog is idd ook gevallen op die acer lijkt mij een goede deal. heb ook nog een andere gevonden die de zelfde prijs is.

pricewatch: Acer Aspire V5 8555121TAKK

Deze heeft wel een mindere CPU maar een betere GPU en 12 gig aan ram

Klopt dat heb ik ook gehoord over acer maar eigenlijks alleen maar over oudere acers en niet nieuwe modelen

Verwijderd

Topicstarter
Een prijssegment hoger (~€900) kom ik ook deze tegen:

pricewatch: Asus N551JK-CN130H

Ik zal er €300 extra voor neer moeten leggen, maar voor zover ik heb gezien heeft Asus een betere reputatie dan Acer, en dan heeft m'n laptop ook een aanzienlijk betere processor en videokaart (de GTX 850M lijkt een beetje het instapmodel voor iets serieuzer gamen op laptops). Ook mooi is 8GB RAM en een full HD scherm. Er zit nog steeds geen SSD in, maar die kan ik er altijd zelf nog in zetten. Ik zie hem hier ook op de site als mainstreamlaptop in de Best Buy Guide van februari, dus: de moeite van de investering waard?

Verwijderd

Voor de games die jij wil spelen is dat wel een beetje een overkill, met die kaart kan je de nieuwste games op medium sowieso wel spelen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Alleen maar mooi, want dat betekent dat ie er weer even tegenaan kan. Ik vrees er nu een beetje voor dat als ik bijvoorbeeld de eerder genoemde Acer koop, dat ik dan over twee jaar spijt krijg dat ik niet iets meer geïnvesteerd heb ik een iets dikkere laptop. Met die Asus ben ik een stuk toekomstbestendiger, en dan is de kans groot dat m'n laptop m'n PS3 vervangt als m'n 'main' game systeem (en dan kan ik de aankoop van een PS4 ook weer even voor me uitschuiven).

Verwijderd

Dat is idd een mogelijkheid. De graphics zullen niet beter zijn de een PS3 vrees ik maar je hebt wel meer mogelijkheden. Ik ben zelf in het bezit van een ps4 dus super graphics zijn bij juist niet een eis. Je moet je natuurlijk wel afvragen of die 350 euro extra het wel waard is. voor dat geld zou je de acer kunnen kopen en als je ietsjes bij legt nog een PS4 erbij. Dan heb je een laptop voor mobiel gamen een een console voor zware games. Het is wel iets boven je budget dan maar dan zul je vast geen spijt krijgen.
Pagina: 1