Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:36
Ik heb recentelijk ergens in een WordPress omgeving een foto gezien waar een soort dieptewerking in zat.

Betrof als eerste een achterste laag waarin je een bos ziet. Iets van 2 of 3 bomen waren in een laag ervoor geplaatst. Zodra je met de muis ging bewegen over de foto bewogen die bomen in een iets hoger tempo over je scherm waardoor er een soort van diepte efffect in kwam.

Probleem: ik heb werkelijk geen idee hoe dat effect genoemd wordt en waarmee dit gemaakt wordt. Vandaar dat Google me niet echt verder kon helpen. :$

Mijn hoop is op Tweakers voor een setje in de juiste richting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
parallax scrolling heet dat.

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
wrschlk had je ook meer kans op antwoord in de devschuur =^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
Dank je Pin0
En ja; ik twijfelde waar de vraag te plaatsen.

Bedankt, ik ga hierin verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-09 15:28
Als je een mooi thema voor Wordpress zoekt waar dit in zit: Avada

Is van Theme-Fusion. Kost wat, maar is een heel uitgebreid thema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
Er staat 58Dollar

Als hiervoor 1 klant meer binnenkomt dan is dat totaal niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:24

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Parallax is ook een plugin he, je hoeft het niet perse in een thema te kopen. Maar mooie effecten zijn dat ja, ik gebruik het op mijn foto-series website ook graag.

[ Voor 3% gewijzigd door Royz op 23-02-2015 09:53 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
Gaat ingezet worden voor een commerciele website. (Video-Commerce, is nu nog een blog-only dingetje)
Oftewel zinvol investeren is mogelijk.
(Waar ik nu mee bezig ben is enkele bestaande video's te vertragen (20%) en naar Z/W om als 'smooth motion' achtergrond in te zetten. Lukt goed; wel 3 soorten bestanden uploaden voor goede browser compabiliteit. Als je vragen hebt..)

Royz
Nog niet aan m'n huiswerk begonnen maar iets info over die plugin? En in werk programma werk jij om het genoemde effect te bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

the noise schreef op maandag 23 februari 2015 @ 10:06:
Royz
Nog niet aan m'n huiswerk begonnen maar iets info over die plugin? En in werk programma werk jij om het genoemde effect te bereiken?
Check even https://wordpress.org/plugins/tags/parallax daar staan er een aantal, werkt via shortcodes. Ik heb ook gewoon wordpress gebruikt :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 01:17

BLN

Als je revolutionair slider in je there hebt (of er in stopt) a $25 dollar kan je heel makkelijk parallax effecten maken. Maar ook Ken Burns effecten, waarbij je foto's bewegen/kunnen in en uitzoomen. Zonder dat je een video upload.

If it ain't broken, don't fix it

Pagina: 1