• PvT.Arj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-05 22:48
Hallo allen,

Ik ben op zoek naar een versterker en twee speakers (formaat boekenplankspeaker), aangevuld met eventueel een subwoofer (eventueel later nog aan te schaffen). Het budget ligt op ongeveer 500-600 euro. Mocht het in geluidskwaliteit flink beter worden met een iets hoger budget, ben ik wel bereid het budget ietwat op te rekken.

Met de geluidsset moet vooral geschikt om muziek goed af te spelen (rock, indie, singer/songwriter) en ik wil de tv er ook op aansluiten (volgens mij heeft mijn tv alleen een optische/digitale uitgang).

Ik maak veel gebruik van Spotify en wil ook andere internetradiozenders kunnen ontvangen. Op afstand bedienbaar volume d.m.v. het gebruiken van een Android of iOS app heeft mijn voorkeur, maar is geen must. Airplay is ook geen must, maar mag er natuurlijk altijd op zitten.

Ik twijfel heel erg tussen het kopen van een nieuwe AV-versterker zoals de Onkyo TX-NR636, of het kopen van een (tweedehandse) versterker zonder internetfuncties en dan een los apparaat erbij. Het voelt stom om een AV-versterker te kopen en het AV-gedeelte totaal niet te gebruiken.
Mocht de keuze gaan voor de Onkyo TX-NR636, is dat een goede keuze? Hier op het forum zie ik veel lovende verhalen, maar recensies van 'vak websites' zijn niet altijd super lovend: http://www.whathifi.com/onkyo/tx-nr636/review. Voor de prijs van € 380 lijkt het me evengoed een goede keuze. Als veelgenoemde alternatieven voor de Onkyo zie ik voornamelijk de Yamaha RX-V477 en de Denon AVR-X1100 langskomen.

Voor de speakers heb ik vooral goede verhalen gelezen over de Boston Acoustics A25 / A26 (of eventueel de M25)

De belangrijkste vraag is in ieder geval:
Wat raden jullie aan? Een nieuwe AV-reciever waar alles kant-en-klaar in zit, of een simpelere versterker met een los kastje?

Alvast bedankt!

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

• japiesa
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-06 14:40
Waarom niet de yamaha r-n500 is een mooie 2.1 versterker met allerlei 'moderne' digitale ingangen. Heeft Spotify connect en je kunt er allerlei internet radio stations mee ontvangen. Staat hier naar volle tevredenheid

• PvT.Arj
Bedankt voor je reactie!

Hoewel ik niet van plan ben om meteen een subwoofer aan te schaffen, wil ik die mogelijkheid wel open houden. De Yamaha is een 2.0 versterker volgens de pricewatch.

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:53
Hij heeft wel een sub out. De betere subwoofers zijn meestal actief.

De onkyo is wat overdreven voor je doeleinde tenzij je richting 5.1 wilt gaan.

[Voor 37% gewijzigd door Tazzios op 23-02-2015 10:57]

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06:36
Je kunt prima voor een 2.0/2.1 versterker gaan ALS je zeker weet dat je in de toekomst niet toch stiekem 5.1 geluid wilt hebben.

De normale 5.1 receivers kunnen prima 2.0/2.0 geluid weergeven, er zit vaak een aparte stereo mode de receiver ('pure audio' heet het bij Onkyo dacht ik). Daarnaast heb je - als je voor een 5.1 receiver kiest - meer keuze binnen het segment dat je noemt.

Mijn advies koop een 5.1 receiver. Heb je wensen eens door de pricewatch gegooid daar komt het volgende lijstje uit Awesome Lijstje. Al die receivers voldoen aan je wensen, het enige dat je nog hoeft te doen is kiezen ;)

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-05 05:41

Hokkie

Hello

Deze heeft een subwoofer pre-out.

Desalniettemin is een sub ook zonder uitgang aan te sluiten, je moet dan wel rekening houden met een zg. high-level input (speaker terminals).

De speaker heb ik zeer goede ervaringen mee. Ze klinken wat dof, in mijn optiek, maar zeker de moeite waard voor dat geld!! Wil je beter, moet je behoorlijk je budget bijstellen (dit word ook bevestigd door diverse reviews).

Ik heb ze ook in een stereo met een mooie SVS sub (zie onderschrift). De versterker is een Yamaha RX-V675 (7.1 receiver). Reden hiervan is dat ik de versterker als HDMI switch kan inzetten en dat de versterker in bepaalde scene's kan zetten. Bijvoorbeeld: Druk ik op de knop CD/DVD, schakelt de receiver over op "pure audio", druk ik vervolgens op TV, gaat de receiver over op "straight". Hiervoor hoef ik geen enkele instelling te veranderen.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

• PvT.Arj
Bedankt voor de reacties allemaal!

Mocht iemand nog een goed alternatief hebben voor de Boston Acoustics Speakers dan hoor ik het graag :)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee