Toon posts:

Vista naar Windows 7: clean install vs update?

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn wat oudere HP laptop is juist hersteld.. harde schijf was kapot.. heb gevraagd voor windows 7 te installen, maar dat wilden ze niet dus hebben ze er terug Vista opgestoken.. het is wel een clean install van Vista wat ze gedaan hebben.

Nu heb ik toch online legale windows 7 download met key gevonden, maar wat doe ik nu best?

Gezien die Vista install nog nieuw is, kan ik dan kiezen voor update naar W7 of toch beter clean install?

Ook, ga ik problemen krijgen met bepaalde drivers ofzo in die HP laptop of zijn die hetzelfde tussen vista en w7?

Nog andere dingen waar ik moet op letten bij install w7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Online legaal met key...daar heb je dus voor betaald neem ik aan?

Verder: altijd win 7 pakken. Als het kan 64 bit, maar dan moet je ff checken of je cpu ook 64 bits is.
Vista echt zo snel mogelijk achter je laten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er effectief voor betaald.. wou legitieme key hebben.

Kan iemand nu helpen met bovenstaande.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2015 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCS2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:01
Er is denk ik geen enkele reden om geen schone installatie te doen.

Tenminste, ik neem aan dat de Vista die ze geinstalleerd hebben ook schoon is,
dus zonder jouw programma's en data, emails documenten ed

Bij een upgrade wil je zoveel die personlijke dingen overzetten, maar als ze er zo-i-zo al niet opstaan is een schone installatie veel beter, sneller en uh, schoner.

Als je je data toch nog terug moet zetten, en je favoriete programma's nog moet laden, dan beter wachten tot win7 erop staat.

- If I could do that, I would do it better -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:32

TheVMaster

Moderator WOS
Je hebt er effectief voor betaald, als in je hebt voor usenet betaald, dus in jou ogen ook voor Windows?

Zou overigens ten allen tijde een clean install doen van Windows 7. Al ligt dat overigens wel aan de key, of je dus een upgrade moet doen of een clean install kunt doen. Overigens kun je natuurlijk zelf wel even kijken op de HP website of er uberhaupt Windows 7 drivers zijn voor jou model laptop. Om eerlijk te zijn verwachten we hier wel wat eigen inzet, dus ga even bij HP op de site op zoek naar drivers.

Mocht je er nu niet uitkomen, dan mag je van mij wel weer een nieuw topic maken.....en dan wel even de TS aanvullen met wat meer specs van je hardware (model laptop) etc..etc..

Deze gaat op slot...

Dit topic is gesloten.