Ik ben op zoek naar een compleet nieuwe pc. Ik heb weinig verstand van computer componenten, maar na wat tijd op deze site heb een beetje basis kennis opgedaan. Graag ontvang ik wat hulp voor het maken van mijn keuzes.
Ik zal de pc waarschijnlijk niet zelf gaan bouwen. Dit laat ik denk ik aan een kennis over.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Internetten, gamen, films/series kijken
Verder gebruik ik geen zware programma's.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+- € 1.000,- tot € 1.300,- (excl. monitor, toetsenbord, muis)
Als ik door iets meer te investeren betere componenten krijg dan sta ik daar voor open. Zolang ik maar niet betaal voor iets wat ik helemaal niet nodig heb.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb nu nog even de best buy van januari 2015 overgenomen. Hier heb ik nog wel wat vragen over, zie onderstaande.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor bepaalde merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben op zoek naar pc waar ik lang mee vooruit kan. Speel af en toe een game en wil de komende jaren zonder problemen de nieuwste games kunnen spelen. Daarvoor wil ik nu best iets meer betalen als ik daarvoor componenten krijg die langer mee kunnen.
Ga je overklokken?
Nee
Nu heb ik over deze build nog de volgende vragen:
Processor:
Ik kom ook vaak de Intel Core i5-4460 Boxed tegen. Wat adviseren jullie? Het prijsverschil is volgens mij maar gering (+- € 15,-), dus ik ga mijn keuze niet op de prijs baseren.
Interne harde schijven:
Over de seagate lees ik ook mindere reviews. Is bijv. WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB een beter alternatief?
Voedingen:
Is 450 watt voldoende? Op sommige sites lees ik dat voor de videokaart (GTX 970) minimaal 500 of 550 watt nodig is.
Behuizing:
Zijn hiervoor betere alternatieven?
Behuizingen die ik wel mooi vind en mij ook goed lijken zijn:
- Cooler Master CM 690 III
- Lian Li PC-7HX
- Fractal Design Define R5
- Corsair Carbide 330R
Wat is jullie advies / mening hierin?
En ook voor de andere componenten sta ik open voor alternatieven.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ik zal de pc waarschijnlijk niet zelf gaan bouwen. Dit laat ik denk ik aan een kennis over.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Internetten, gamen, films/series kijken
Verder gebruik ik geen zware programma's.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+- € 1.000,- tot € 1.300,- (excl. monitor, toetsenbord, muis)
Als ik door iets meer te investeren betere componenten krijg dan sta ik daar voor open. Zolang ik maar niet betaal voor iets wat ik helemaal niet nodig heb.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 199,85 | € 199,85 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 80,85 | € 80,85 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 371,95 | € 371,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 75,50 | € 75,50 |
| 1 | Cooler Master Silencio 550 (zonder voeding) | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 26,95 | € 26,95 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 59,50 | € 59,50 |
| 1 | Seasonic S12G 450W | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 91,95 | € 91,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.037,45 | |
Ik heb nu nog even de best buy van januari 2015 overgenomen. Hier heb ik nog wel wat vragen over, zie onderstaande.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor bepaalde merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben op zoek naar pc waar ik lang mee vooruit kan. Speel af en toe een game en wil de komende jaren zonder problemen de nieuwste games kunnen spelen. Daarvoor wil ik nu best iets meer betalen als ik daarvoor componenten krijg die langer mee kunnen.
Ga je overklokken?
Nee
Nu heb ik over deze build nog de volgende vragen:
Processor:
Ik kom ook vaak de Intel Core i5-4460 Boxed tegen. Wat adviseren jullie? Het prijsverschil is volgens mij maar gering (+- € 15,-), dus ik ga mijn keuze niet op de prijs baseren.
Interne harde schijven:
Over de seagate lees ik ook mindere reviews. Is bijv. WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB een beter alternatief?
Voedingen:
Is 450 watt voldoende? Op sommige sites lees ik dat voor de videokaart (GTX 970) minimaal 500 of 550 watt nodig is.
Behuizing:
Zijn hiervoor betere alternatieven?
Behuizingen die ik wel mooi vind en mij ook goed lijken zijn:
- Cooler Master CM 690 III
- Lian Li PC-7HX
- Fractal Design Define R5
- Corsair Carbide 330R
Wat is jullie advies / mening hierin?
En ook voor de andere componenten sta ik open voor alternatieven.
Alvast bedankt voor jullie reacties.