Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

enkel zijdige richtantenne

Pagina: 1
Acties:

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-11 02:27
Momenteel zit ik met een erg lastig probleem. Ik heb zelf volgens mij best veel verstand van netwerktechnieken, maar zit nu met een probleem bij mijn ouders waar ik geen oplossing voor weet.

Mijn ouders hebben een vakantiehuis op een privé park, waar een beheerde ingehuurd is die voor aan het park woont. De beheerder heeft een internet verbinding die hij met de bewoners deelt. Alleen ze moeten dan steeds met hun laptop naar voren bij het park lopen voor ontvangst. (60meter). Inmiddels een TP-link t4u als ontvanger geprobeerd alleen dit bied geen oplossing. Nog steeds moest ik 20 meter naar voren lopen.

Dus ik dacht aan een point to point verbinding. Alleen dan moet (zover mij bekend) ook de zelfde antennne zijn. Is er een soort van point to point antenne, alleen dat je dan richting een gebouw richt, waardoor je daar de verbinding oppakt.

Het liefst een ubiquiti oplossing. Want heb zelf erg veel goede ervaring hiermee. Iemand enig idee, wat voor product dit kan?

Certified Google Teacher.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Waarom is het naar voren lopen geen oplossing? Dan hebben ze (en jij) toch internet?
Of wil je in het huisje verbinding?

Voor p2p kun je met nanostations werken. Maar heb je wel line of sight nodig.
Maar waarom een bekabeling?
Zijn jouw ouders (en jij) de enigen die internet willen?

Abort, Retry, Quake ???

• flipkipse
Nee ik wil dus de home base niet vervangen. Dit moet gewoon de standaard access point blijven.

Simpel, als het regent wil je juist de internetverbinding en dan ga je niet met je laptop in de stromende regen daar buiten staan. Als we boven op ons vakantie huis hebben we wel vrij zicht op de basis access point.

Mijn hoofd idee was om het via een soort antenne op te pikken. En vervolgens zelf met een andere routers de verbinding opnieuw uit te zetten in het vakantiehuis. waardoor ik ons van het grote netwerk kan scheiden, in een andere IP range.

Dus ja, in het huisje moet de verbinding komen. Alleen ik kan het basis station dus niet vervangen.

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:54
Ik neem aan dat dit probleem ook bij de andere bewoners speelt. Zou je dan niet met de bewoners en beheerder kunnen overleggen over een oplossing die voor alle bewoners een verbetering oplevert? Of wonen jullie helemaal achteraan/willen de andere bewoners niet meebetalen aan zo'n oplossing?

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-11 10:54
Wellicht is de Engenius hot spot extender wat.
Deze plaats je buiten en pikt het signaal van voren op en versterkt hem weer. (soort van repeater)

http://www.wifishop.nl/en...otspot-extender/pid=32227

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:52

Sick Nick

Drop the top!

60 meter is niet zo ver toch, waarom dan moeilijk doen met draadloos? Kan je wel een super verzender bij de beheerder zetten, als je laptop crappy antennes of WLAN kaart heeft krijg je de data nog niet terug. Op zo'n korte afstand zou ik gewoon een LAN kabel van zijn router naar jullie huisje trekken en daar lokaal een access point eraan hangen. Dan loopt alles nog steeds via zijn router. Of een router gebruiken om er voor te zorgen dat de netwerken gescheiden zijn maar je wel internet hebt (misschien wel zo prettig ivm privacy/bestanden).

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Dit zou je kunnen proberen, plaats (nieuwe router) een 2.4ghz antenna en dan zet je bij het huisje zelf nog een repeater, ik weet dat dat niet zo een goede oplossing is meestal maar hier gaat dat een van de beste zijn, dus dit koop je dan http://www.stoneblueairli...cal-antenna-12-5dbic.html of http://www.stoneblueairli...ic-pepperbox-antenna.html en dan moet je waarschijnlijk ook nog een ufl to sma dan richt je dat naar het huis waar je je het naartoe wilt sturen, je zou nog een wifi amplifier erbij kunnen doen maar dat zou denk ik niet nodig zijn. Je zou wel misschien gewoon zonder extender kunnen proberen.

Deze gaat http://www.hobbyking.com/...z_Patch_Antenna_RHCP.html maar is minder goed dan degene van hierboven.

[ Voor 10% gewijzigd door thibautb op 22-02-2015 21:09 ]

• flipkipse
jamy015 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 21:02:
Ik neem aan dat dit probleem ook bij de andere bewoners speelt. Zou je dan niet met de bewoners en beheerder kunnen overleggen over een oplossing die voor alle bewoners een verbetering oplevert? Of wonen jullie helemaal achteraan/willen de andere bewoners niet meebetalen aan zo'n oplossing?
Wij wonen helemaal afgelegen. Waardoor wij het ontvangst niet de lucht in krijgen. Ik heb zelf wel eens gedacht aan dat nieuwe systeem met wifi antennes (mimosa c5i) voor je ramen en dat dan aan elkaar doorgeven alleen de rest vond dat geen goed idee. Bang voor straling etc...

Het liefst wil ik zo min mogelijk bij de beheerder aanpassen. En ik wil juist de antenne (ontvanger) bij ons huisje zetten. De T4u vind ik niet echt een "creppy" WLAN kaart.

En kabels zijn geen oplossing.want dan moet ik door bestrating en andere vakantie woningen heen.

[ Voor 16% gewijzigd door flipkipse op 22-02-2015 21:11 ]

Verwijderd

Heb je een simpele richtantenne/parabolische antenne al eens geprobeerd?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2015 21:09 ]

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
flipkipse schreef op zondag 22 februari 2015 @ 21:08:
[...]

Wij wonen helemaal afgelegen. Waardoor wij het ontvangst niet de lucht in krijgen. Ik heb zelf wel eens gedacht aan dat nieuwe systeem met wifi antennes (mimosa c5i) voor je ramen en dat dan aan elkaar doorgeven alleen de rest vond dat geen goed idee. Bang voor straling etc...
Tv torens gebruiken 50w en dan zou je bang moeten zijn van max 1w aan straling...

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:11
Verwijderd schreef op zondag 22 februari 2015 @ 21:09:
Cantenna for the win!

Afbeeldingslocatie: http://vierito.es/wordpress/wp-content/uploads/2008/07/cantenna.jpg

while (! ( succeed = try ()));

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:27

M2M

medicijnman

en dan niet vergeten dat je aan beide kanten zo'n antenne nodig hebt!

-_-

• flipkipse
Ik dacht dus dat je bij richtantenne"s alle bij zo"n opstelling moest hebben. Dus zowel bij de beheerder als bij ons. Dit is dus wat ik zoek alleen dan de richt antenne alleen bij ons huisje, richting een standaard AP routers bij de beheerder.

• flipkipse
M2M schreef op zondag 22 februari 2015 @ 21:12:
Dat was dus mijn conclusie ook. Ik "hoopte" dus dat er een wifi antenne (ontvanger) bestaat die signalen van grote afstanden ontvangt zodra je hem op je dak zet en richting de beheerder richt.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:27

M2M

medicijnman

Richtantenne is prima, maar dat moet in jouw geval wel aan beide kanten zijn. Ik gok dat je het met 1 richtantenne namelijk niet gaat redden...

En anders een POE ethernet kabel de grond in met een AP aan het uiteinde. de AP in een vogelhuisje stoppen vlak bij de beheerder en je zit gebakken :)

[ Voor 35% gewijzigd door M2M op 22-02-2015 21:17 ]

-_-

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
(jarig!)
M2M schreef op zondag 22 februari 2015 @ 21:16:
Richtantenne is prima, maar dat moet in jouw geval wel aan beide kanten zijn. Ik gok dat je het met 1 richtantenne namelijk niet gaat redden...
Lijkt mij ook..

plek A & B richt antenne en dan op plek B ook een AP en klaar :) liefste een 5 & 2.4ghz ap (dus een ubi Pro edition) ben je wel 600 euro lichter ongeveer

Verwijderd

M2M schreef op zondag 22 februari 2015 @ 21:12:
Waarom denk je dat?
flipkipse schreef op zondag 22 februari 2015 @ 21:12:
Ik dacht dus dat je bij richtantenne"s alle bij zo"n opstelling moest hebben. Dus zowel bij de beheerder als bij ons. Dit is dus wat ik zoek alleen dan de richt antenne alleen bij ons huisje, richting een standaard AP routers bij de beheerder.
Een parabolische antenne zorgt ervoor dat je het signaal over een groter gebied opvangt. Per saldo wordt het dus sterker bij de ontvanger en in theorie stuur je het ook gerichter terug. Om extra en het beste effect te bereiken kan je dat aan twee kanten doen, maar ik zie niet in waarom dat per se aan beide kanten noodzakelijk is.

Het kan zijn dat ik er helemaal naast zit, maar dan zie ik de achterliggende theorie volledig over het hoofd.

Verwijderd

Zo lang je de antenne van de beheerder kunt zien, maak je goede kans. Zie een praktisch voorbeeld in dit Youtubefilmpje (vanaf ca. 7 min 55 sec) van Matthias Wandel (een Tweaker avant la lettre; ooit werkzaam als ingenieur bij v/h RIM, nu BlackBerry), of de parabool op zijn website. Hij werkt dus alleen aan de ontvangstkant met een verbeterde antenne.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2015 21:44 . Reden: Tekst over alleen ontvangstkant & Tweaker avant la lettre toegevoegd. ]

• aZuL2001
Het gaat hier over 60 meter.
Dan is een 400 mW powerbeam en zwaar overkill en illegaal.

Simpele Nanostation Loco voldoet waarschijnlijk al.

Abort, Retry, Quake ???

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

flipkipse schreef op zondag 22 februari 2015 @ 21:08:
[...]

Uiteraard irrationeel, maar dan nog kun je dit punt ondermijnen:

- WiFi is tweerichtingsverkeer. Het is niet alleen de AP die zendt, alle stations doen dat ook en even sterk (max 100mW 2.4GHz, max 200mW low power 5GHz, max 1W high power 5GHz).
- Straling neemt kubisch af met afstand. Als je je er zorgen om maakt moet je vooral niets heel dichtbij hebben. Jouw richtantennes gaan voor hen VEEL minder straling opleveren dan een eigen laptop met WiFI. Om nog maar te zwijgen over hun GSM in hun broekzak/handtasje.
- Richtantennes doen exact dat: richten. Ze zorgen er juist voor dat er minder straling alle kanten op gegooid wordt. Als je de rest van de lucht schoner wilt hebben om gezondheidsredenen is misschien onzin, maar voor signaaloverdracht is het nooit mis om het schoon te houden, en aluhoedjes mee laten helpen daarbij is mooi meegenomen ;)
Het liefst wil ik zo min mogelijk bij de beheerder aanpassen. En ik wil juist de antenne (ontvanger) bij ons huisje zetten. De T4u vind ik niet echt een "creppy" WLAN kaart.
Ik wel. Het blijft een USB dongle met bijbehorende te kleine, te dicht op elkaar staande antennes. Komt bij dat ik sterke twijfels heb of dat ding DFS-certified is (staat iig niet op de data sheet bij certifications), waardoor het geen gebruik kan maken van de high-power (1W) kanalen.

Bovendien vuistregel: zodra iets AC support is de 2.4GHz een ondergeschoven kindje, enkel voor legacy, niet voor performance erin gezet. Ik lees niets over gebruikte frequentieband, maar durf m'n hand ervoor in vuur te steken dat het 2.4GHz is.
En kabels zijn geen oplossing.want dan moet ik door bestrating en andere vakantie woningen heen.
Dan is een richtantenne icm een wireless bridge (router of AP die die optie heeft, vaak ook "media bridge" genoemd) een veel beter idee. Zoek een goede router/AP, hang daar de lompste antenne aan die je kunt regelen. Pringlesbus is goedkoopste optie, er zijn natuurlijk kant-en-klare alternatieven.

Met een enkele antenne kun je MiMo natuurlijk vergeten. Dat is voor performance een nadeel, maar voor prijs van de oplossing voordelig. Je hoeft dan geen 4x4 of 3x3 monster te nemen.

Oslik blyat! Oslik!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

een uitgelezen moment om samen een actie te beginnen.

Iperf

Verwijderd

Fish schreef op zondag 22 februari 2015 @ 21:46:
een uitgelezen moment om samen een actie te beginnen.
Categorie het is nu jullie probleem, of ik maak het jullie probleem :+

• gravit0n_
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-11 17:51
Deze antenne heb ik in Spanje gekocht voor een huisje met weinig ontvangst (2.4Ghz): http://www.zoominformatic...galo_pigtail_sma_5_metros

Om te gebruiken in combinatie met deze WLAN stick: http://www.zoominformatic...2w_802.11N_ALFA_AWUS036NH

Het verschil met de orginele of richtantenne was groot. Eerst geen ontvangst, hoogstens werd het station opgepikt maar kon dan geen connectie leggen, en daarna een prima stabiele verbinding. Met zoiets heb je wellicht nog beter ontvangst, maar zo'n vlakantene is goed weg te werken. Daarbij is het probleem meestal het ontvangen van de AP want een klein beetje bundelen/richten van het WiFi signaal doet erg veel.

Eigenlijk stond ik er wel van te kijken omdat het signaal eerst door een betonnen en granieten muur moest, om vervolgens 50m af te leggen. Het ging om zo'n AP die je standaard bij een abbonnement krijgt.

[ Voor 21% gewijzigd door gravit0n_ op 22-02-2015 22:10 ]

You will understand energy and you will be happy.

• flipkipse
dion_b schreef op zondag 22 februari 2015 @ 21:42:
[...]

Uiteraard irrationeel, maar dan nog kun je dit punt ondermijnen:

- WiFi is tweerichtingsverkeer. Het is niet alleen de AP die zendt, alle stations doen dat ook en even sterk (max 100mW 2.4GHz, max 200mW low power 5GHz, max 1W high power 5GHz).
- Straling neemt kubisch af met afstand. Als je je er zorgen om maakt moet je vooral niets heel dichtbij hebben. Jouw richtantennes gaan voor hen VEEL minder straling opleveren dan een eigen laptop met WiFI. Om nog maar te zwijgen over hun GSM in hun broekzak/handtasje.
- Richtantennes doen exact dat: richten. Ze zorgen er juist voor dat er minder straling alle kanten op gegooid wordt. Als je de rest van de lucht schoner wilt hebben om gezondheidsredenen is misschien onzin, maar voor signaaloverdracht is het nooit mis om het schoon te houden, en aluhoedjes mee laten helpen daarbij is mooi meegenomen ;)

[...]

Ik wel. Het blijft een USB dongle met bijbehorende te kleine, te dicht op elkaar staande antennes. Komt bij dat ik sterke twijfels heb of dat ding DFS-certified is (staat iig niet op de data sheet bij certifications), waardoor het geen gebruik kan maken van de high-power (1W) kanalen.

Bovendien vuistregel: zodra iets AC support is de 2.4GHz een ondergeschoven kindje, enkel voor legacy, niet voor performance erin gezet. Ik lees niets over gebruikte frequentieband, maar durf m'n hand ervoor in vuur te steken dat het 2.4GHz is.

[...]

Dan is een richtantenne icm een wireless bridge (router of AP die die optie heeft, vaak ook "media bridge" genoemd) een veel beter idee. Zoek een goede router/AP, hang daar de lompste antenne aan die je kunt regelen. Pringlesbus is goedkoopste optie, er zijn natuurlijk kant-en-klare alternatieven.

Met een enkele antenne kun je MiMo natuurlijk vergeten. Dat is voor performance een nadeel, maar voor prijs van de oplossing voordelig. Je hoeft dan geen 4x4 of 3x3 monster te nemen.
Als ik een wireless bridge opstelling maak. Moeten dan beide routers van de zelfde soort zijn? Dat is iets wat ik altijd begepren heb. Daarnaast moet ik toch het mac adres van de tegen partij hebben om dit te verwezenlijken? Kan ik die achterhalen terwijl ik gewoon verbonden ben?

Wat raad je aan om aan te schaffen? De originele router bij de beheerder is een standaard ziggo Ubee ding, die ik wil ontvangen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nee hoor, hoe moet een random laptop anders verbinden ?
Ook nee, als jij weet met welk ssid miet verbinden en het wachtwoord weet is er geen probleem
mocht er sprake zijn van een mac adres filter, gaat het altijd om het mac van de client.

Wat bij richtantennes wel essentieel is is dat de antenne dezelfde polarisatie heeft als de andere antenne,
horizontaal of vertikaal. de meeste wifi antennes (zeker die buiten) staan wel vertikaal

een standaard ubee ... die dingen hebben toch geen buiten antennes ? dus dat ding zal binnen staan of liggen. nou ja speel maar met je richtantenne dan. lijkt me wel lastig met een router die binnen ligt en dan ook 60 meter te halen. Als je vanaf je huisje zijn ssid ziet uitzenden maak je een kans. maar ik heb er een beetje een hard hoofd in.

Iperf

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

flipkipse schreef op zondag 22 februari 2015 @ 22:27:
[...]

Wat raad je aan om aan te schaffen? De originele router bij de beheerder is een standaard ziggo Ubee ding, die ik wil ontvangen.
Wut?

Wat je nu wil is te vergelijken met het willen vervoeren van sloopafval in een kevertje: of het kan is nog maar de vraag en als het al kan is het hemeltergend traag :o

Die Ziggo Ubees (EVW320x ws) zijn typische eerste generatie modem met ingebouwde WiFi. Die WiFi was extratje, en de modemboeren snapten nog niet helemaal hoe daar goed mee om te gaan. Zelfs in zelfde gebouw is dat al 'brak' te noemen. Ondertussen heeft Ubee het beter door, getuige de modems die ze aan UPC leveren, die best goede AP's bevatten. Maar dan nog zijn en blijven het apparaten voor binnen...

Die beheerder is vrijwel zeker z'n abonnementsvoorwaarden aan het overtreden door een simpel consumentenabo dat enkel voor thuisgebruik bedoeld is te delen, maar los daarvan is dit natuurlijk een ronduit waardeloze, amateuristische "oplossing" voor een vakantiepark :X

Wat je minimaal wilt is een AP die buiten zijn huis gemonteerd wordt, liefst op een hoog punt met line-of-sight. Zolang je signaal door zijn muren en ramen moet (en ontvangen moet worden door een verouderd stuk schroot) kun je zelf nog zulk mooi apparatuur neerzetten, het gaat niet veel zoden aan de dijk zetten.

Oslik blyat! Oslik!

• aZuL2001
Kortom, de richting waarin jij aan het denken bent komt niet in de buurt van een structurele oplossing.

Koop dan een 4G router en zet die in jullie huisje neer. Klaar.

Abort, Retry, Quake ???

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 15:33
Oke, nu een concrete oplossing voor het probleem, Koop een engenius client bridge met poe adapter, plaats die zo dicht mogelijk bij de bron (ziggo wifi ding)

Op die apparaten kun je vaak via de "client" modus een site survey doen (scannen naar netwerken)

Dus inloggen op de engenius, en zorgen dat je via eerder genoemde modus de verbinding kunt instellen (dit kan dus zonder de beheerder)

Daarna zal de client aangegeven dat je verbonden bent, en kun je gaan proberen via je pc op internet te komen.. Lukt dat? Mooi, extra wireless router erbij kopen voor verdeling in het huis

(Deze constructie heb ik zelf een aantal jaren gebruikt, via de buren, en met hun mede weten)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• flipkipse
dion_b schreef op maandag 23 februari 2015 @ 00:20:
[...]

Wut?

Wat je nu wil is te vergelijken met het willen vervoeren van sloopafval in een kevertje: of het kan is nog maar de vraag en als het al kan is het hemeltergend traag :o

Die Ziggo Ubees (EVW320x ws) zijn typische eerste generatie modem met ingebouwde WiFi. Die WiFi was extratje, en de modemboeren snapten nog niet helemaal hoe daar goed mee om te gaan. Zelfs in zelfde gebouw is dat al 'brak' te noemen. Ondertussen heeft Ubee het beter door, getuige de modems die ze aan UPC leveren, die best goede AP's bevatten. Maar dan nog zijn en blijven het apparaten voor binnen...

Die beheerder is vrijwel zeker z'n abonnementsvoorwaarden aan het overtreden door een simpel consumentenabo dat enkel voor thuisgebruik bedoeld is te delen, maar los daarvan is dit natuurlijk een ronduit waardeloze, amateuristische "oplossing" voor een vakantiepark :X

Wat je minimaal wilt is een AP die buiten zijn huis gemonteerd wordt, liefst op een hoog punt met line-of-sight. Zolang je signaal door zijn muren en ramen moet (en ontvangen moet worden door een verouderd stuk schroot) kun je zelf nog zulk mooi apparatuur neerzetten, het gaat niet veel zoden aan de dijk zetten.
Ik weet dat wat ik wil proberen gekken werk is, maar soms is er helaas geen andere uit weg :/ . In principe is de grond waar het vakantiehuis op staat van ons zelf, en zo staat iedere vakantie woning op zijn eigen grond. Dus die mensen hun straat opengraven om even mijn Lan kabel te leggen, is daardoor niet mogelijk ;(.

Toch maar is met de beheerder gaan overleggen of er geen mogelijkheid is om een Point to Point te plaatsen. Want heb er anders ook een hard hoofd in dat dit gaat lukken.

Ik hoef ook geen snelheids records te breken 1mbs down en up is eigenlijk al voldoende. Ik weet dat 4G waarschijnlijk goedkoper zou zijn. Alleen het zit in een gebied waar je telefoon signaal "rond uit slecht is". Dus een 4G modem er neer zetten, is ook bijna niet mogelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door flipkipse op 23-02-2015 08:08 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Point-to-point is nergens voor nodig. 60m is peanuts voor nagenoeg iedere goede WiFi AP. Zelfs die Ubee van Ziggo kan ws 250m ofzo trekken. Zolang er maar geen muren tussen zitten :o

Gewoon een outdoor AP aan de buitenmuur hangen bij de beheerder en in die Ubee modem/router prikken en het verschil gaat als dag en nacht zijn.

Verder vergis je je mogelijk in 4G. Bedenk dat (iig KPN) 4G op 800MHz werkt. Dat is een lage frequentie wat ver reikt, en dus veel betere dekking geeft dan 3G, vergelijkbaar met wat je bij 2G (ouderwetse GSM) hebt. Grootste voordeel 4G volgens marketeers is snelheid, maar dat is marketingblaat. Grootste voordeel is juist dat je met 800MHz 4G fatsoenlijke ontsluiting kunt geven van 'witte vlekken' waar geen andere breedbandoplossingen zijn. Dan zit je nog steeds met datalimieten, maar die gaan er snel genoeg vanaf (iig de high-end abo's).
Maar goed, hier niet aan de orde. Er is een prima internetverbinding, alleen geen fatsoenlijke AP. Dat installeren en klaar is kees. Als je dat van Ubiquiti wilt, ligt de UniFi Outdoor voor de hand. EUR 150 en klaar.
Als je dan nog slecht ontvangst hebt kun je aan clientzijde kloten met richtantennes, maar dat is overduidelik tweede stap en nagenoeg zeker niet nodig met zulke korte afstanden.

Oslik blyat! Oslik!

• flipkipse
dion_b schreef op maandag 23 februari 2015 @ 10:48:
Point-to-point is nergens voor nodig. 60m is peanuts voor nagenoeg iedere goede WiFi AP. Zelfs die Ubee van Ziggo kan ws 250m ofzo trekken. Zolang er maar geen muren tussen zitten :o

Gewoon een outdoor AP aan de buitenmuur hangen bij de beheerder en in die Ubee modem/router prikken en het verschil gaat als dag en nacht zijn.

Verder vergis je je mogelijk in 4G. Bedenk dat (iig KPN) 4G op 800MHz werkt. Dat is een lage frequentie wat ver reikt, en dus veel betere dekking geeft dan 3G, vergelijkbaar met wat je bij 2G (ouderwetse GSM) hebt. Grootste voordeel 4G volgens marketeers is snelheid, maar dat is marketingblaat. Grootste voordeel is juist dat je met 800MHz 4G fatsoenlijke ontsluiting kunt geven van 'witte vlekken' waar geen andere breedbandoplossingen zijn. Dan zit je nog steeds met datalimieten, maar die gaan er snel genoeg vanaf (iig de high-end abo's).
Maar goed, hier niet aan de orde. Er is een prima internetverbinding, alleen geen fatsoenlijke AP. Dat installeren en klaar is kees. Als je dat van Ubiquiti wilt, ligt de UniFi Outdoor voor de hand. EUR 150 en klaar.
Als je dan nog slecht ontvangst hebt kun je aan clientzijde kloten met richtantennes, maar dat is overduidelik tweede stap en nagenoeg zeker niet nodig met zulke korte afstanden.
Ik vergis me niet echt in 4G denk ik. ik heb een vodafone abonnement van 7GB dus gebruik mijn multi sim hier al enige tijd op mijn tab 4 en galaxy s5 die 4G ondesteund. En pas als ik richting het water loop, heb ik zo nu en dan ontvangst. Het vakantiepark zit namelijk echt in een uithoek (het is geen centerparcs ofzo :9 ). heb er namelijk aan gedacht om hier vervolgens een router met modem neer te zetten, en daar de multisim in te stoppen. Alleen toen het signiaal daar ook bedroevend was, dit idee ook maar opgegeven. ;(

Ga maar eens informeren of ik bij de beheerder een andere AP mag plaatsen.... :)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

flipkipse schreef op maandag 23 februari 2015 @ 15:19:
[...]

Ik vergis me niet echt in 4G denk ik. ik heb een vodafone abonnement van 7GB dus gebruik mijn multi sim hier al enige tijd op mijn tab 4 en galaxy s5 die 4G ondesteund. En pas als ik richting het water loop, heb ik zo nu en dan ontvangst. Het vakantiepark zit namelijk echt in een uithoek (het is geen centerparcs ofzo :9 ). heb er namelijk aan gedacht om hier vervolgens een router met modem neer te zetten, en daar de multisim in te stoppen. Alleen toen het signiaal daar ook bedroevend was, dit idee ook maar opgegeven. ;(
Vodafone gebruikt ook 800MHz, maar is later begonnen met uitrol en heeft dan ook minder uitgebreide dekking dan KPN. Sowieso werkt het net zo als bij 2G/3G: Vodafone en KPN delen (doorgaans) geen masten, dus het is alleszins mogelijk dat KPN in dat park wel goede 4G dekking heeft, ongeacht hoe brak het met Vodafone is. Maar goed, 4G is een zijspoor, er is prima kabelinternet, je hoeft alleen de last 10 meters op orde te krijgen ;)
Ga maar eens informeren of ik bij de beheerder een andere AP mag plaatsen.... :)
Dat dus :)

Oslik blyat! Oslik!

• mbreet
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 24-05 18:40
Je kunt met een gerust hart alleen in jullie vakantie woning een antenne ophangen die verbonden is met je router (met antenne aansluiting daarvoor). Neem hiervoor een Yagi (hark model) met een zo hoog mogelijke db versterking. Om niet meteen leeg te lopen koop je die op ebay of aliexpress.
Alle spookverhalen van de routers moeten hetzelfde zijn enz. zijn niet waar, wel moeten ze dezelfde wifi norm hanteren. En dat is tegenwoordig geen probleem.. Als er een klein beetje signaal bij jullie huis is op/buiten de verdieping kun je dat oppikken met een goede antenne. Op die manier verzend je het ook weer. Dat werkt prima.
Met een EnGenius EUB9603H usb netwerk kaart sta je ook versteld van wat je binnen haalt en waar je mee kunt connecten. Ook dat is eenzijdig je signaal zend en ontvangst sterkte verbeteren. Hiermee doen wij wel eens veld testen of configureren we accespoints op afstand ( te lui om heen te lopen). Hiermee heb ik zelfs eens een afstand overbrugd van 190 meter vanachter een klein raam.

Kortom, eenzijdig versterken met een antenne werkt.

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-10 11:15
Nog steeds de makkelijkste oplossing. En zo nauwkeurig hoef je met deze oplossing niet te zijn.
Even zoeken naar zo'n satelite dish. Waarschijnlijk ligt er daar geheid eentje op de schroothoop....
  • Neem een el-cheapo satelite dish
  • Richt die zo ongeveer op het huisje van de beheerder
  • Plaats de antenne/router daar waar de receiver behoort te zitten van de dish

[ Voor 8% gewijzigd door kwakzalver op 25-05-2016 10:21 ]

• mbreet
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 24-05 18:40
Kwakzalver heeft gelijk. Dat kan ook. Bedenk wel dat je de schotel meer naar de grond moet richten. Door de offset van de arm/lnb houder. Op zijn kop plaatsen kan ook, dan staat de schotel achterover. Foto's,
http://www.hazardous.com/sx/DTVBiQuaddishback.jpg
http://hackedgadgets.com/wp-content/_cantenna.jpg
Pagina: 1