Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Automatisch verbinden met FON/Telenet Homespot/TelenetWifree

Pagina: 1
Acties:

• ejabberd
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-11 18:13
Bestaat er software of een script voor Debian dat als daemon kan werken zonder GUI en dat automatisch verbinding kan maken (en herstellen!) met FON/Telenet Homespot/TelenetWifree?

Ik heb nl. als homeserver een Intel NUC met zowel ethernet als wifi en aangezien ik veel buren heb, lijkt het mij een interessant project om de wifi te laten verbinden met hun netwerken. Zo zou ik bepaald verkeer via de wifi van de buren kunnen sturen om m'n eigen verbinding te ontlasten.

Verwijderd

Niet kant-en-klaar maar mogelijk een aanknopingspunt voor je: AutoWifi (voor Ubuntu);
AutoWifi is an application which try to login automatically on wifi hotspots with web-based authentification. This app stay in systray, and process secure login when a SSID is matched by AutoWifi. The goal is to remove the hassle of doing web-based authent for theses kinds of free hotspots, letting you surf as if you were on your lan. AutoWifi is a linux app, and it will never be released for others platforms. It's a pygtk application, and it's released under the GPL2 terms.

Supports for free hotspots (thru SSL, and server certificats validation):

FreeWifi
FON
Neuf
...
It's an alpha release, but it works for me (for freewifi, neuf, and fon spots).

• ejabberd
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-11 18:13
De was ik ook al tegengekomen maar die heeft een GUI nodig.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:19
Volgens mij ben je bij al die hotspots met 1 of 2 HTTP requests ingelogd.

Pak je favoriete scriptable HTTP client (curl, $programmeertaal) en brand los. Doe een request naar een willekeurige website en kijk of je op een 'bekende' portal belandt. Stuur er een POST request achteraan en je bent ingelogd.

Voor zaken als Telenet ontkom je daar toch niet aan, waarschijnlijk te niche om daar een out-of-the-box-oplossing voor te vinden.

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-11 11:08
Misschien is AutoAP iets? Je moet dan wel dd-wrt installeren i.p.v. Debian, als je dat een probleem vindt zou je dd-wrt misschien ook binnen een VM kunnen draaien.

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x