Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:31

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
Dag allen :w

Ik heb een roosterapp om het rooster voor mijn school te tonen. Hierbij hoort natuurlijk ook een icoontje/logo.
Wat ik tot nu toe had was dit:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.ggpht.com/3zoLueG0dEV4uPj7zn9s41uW6TZGYvvV_XYzHXlWpqtQAfmhIoVsJohuutln7mlNtA=w512
Dat is natuurlijk erg lelijk, maar veel beters had ik niet. Het heeft zeker ook niets te maken met roosters e.d.

Met het nieuwe Material Design heb ik het plan opgevat om eens een nieuw logo te maken. Om de herkenbaarheid te behouden had ik het idee om de tempel te behouden. Hierdoor kwam ik op het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DY5MPzE9wRBLcKKcm6dZBJv1/full.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rciH4xIA9L9nlWppmm2cs9PP/full.png

Zelf had ik het ezelsoor gemaakt naar aanleiding van de icoontjes van een aantal Google-apps (Docs, Sheets, Play Kiosk o.a.). Toen ik de guidelines las kwam ik echter het volgende tegen:
A folder corner, or dog-ear, is used with forms associated with documents or traditional paper-based metaphors
Dat is dan in dit logo weer niet van toepassing.
Ik heb toen een aantal mensen gevraagd, en daar kwam een erg gemengd beeld uit. Nu zou ik dus graag willen weten wat jullie vinden.
Is dit überhaupt de goede weg, moet ik iets heel anders gaan maken (iets als die van Google Calendar zou ik ook leuk vinden, maar ik weet niet hoe ik dat kan invullen)? Of is dit prima? Moet ik dan wel of geen ezelsoor doen?

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:27

TommieW

Numa numa.

Misschien een huisje (als een school) met daarin wat hokjes die een rooster moeten voorstellen? Ik ben niet echt vaardig met Photoshop e.d, dus een voorbeeld gaat niet echt een succes worden. :+

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:11
Ik vind die laatste er leuk uitzien, maar de associatie met een rooster zie ik niet echt :P Zou toch meer in de richting van een kalender of iets dergelijks zoeken, dat maakt het een stuk herkenbaarder.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-09 08:32

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik vind persoonlijk het ezelsoor-idee niet zo geslaagd. Je hebt het niet echt over een document dus het is een beetje vreemd om je icoon op een document te doen lijken. Het "gewone" material icoon vind ik zeker goed, vooral door zijn simpelheid.

Misschien een stom idee, maar het tempel-icoon samen met de kalender is ook nog wel tof, dan heb je in elk geval de referentie naar een kalender nog:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Y4JfPxL.png

(snel even gefotoshopt, de kleur is een beetje vuil geworden door replace color te gebruiken)

[ Voor 23% gewijzigd door Mavamaarten op 22-02-2015 20:00 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:47
Wat kan helpen is om het icoon in context te plaatsen dus pak ergens een home screen template vandaan (of maak een screenshot van je eigen phone), en Photoshop het icoon daar eens in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
Mavamaarten schreef op zondag 22 februari 2015 @ 19:58:
Ik vind persoonlijk het ezelsoor-idee niet zo geslaagd. Je hebt het niet echt over een document dus het is een beetje vreemd om je icoon op een document te doen lijken. Het "gewone" material icoon vind ik zeker goed, vooral door zijn simpelheid.

Misschien een stom idee, maar het tempel-icoon samen met de kalender is ook nog wel tof, dan heb je in elk geval de referentie naar een kalender nog:
[afbeelding]

(snel even gefotoshopt, de kleur is een beetje vuil geworden door replace color te gebruiken)
:o
Die is wel erg mooi inderdaad! Zeker iets om te overwegen. Helaas is dit dan weer met de tempel die niet echt een link heeft met een rooster....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:59
Een klokje dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09 12:17

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Of het logo van de school? Dit hebben wij ook op hogeschool Zuyd. Al kun je wel meer met de app dan alleen het rooster tonen, hier kunnen wij bijv. ook behaalde punten in bekijken.

[ Voor 46% gewijzigd door Lawwie op 23-02-2015 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppliArt
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-07 22:10
Of je maakt van de tempel een soort rooster door er een horizontale lijn door de zuilen door te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Een school heeft ook vaak een klok op de gevel. Wellicht kan je dat verwerken in de nok van je icoon.

Beetje zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://cdn1.iconfinder.com/data/icons/real-estate-set-3/512/3-512.png

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-09 16:28

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Pin0 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 08:34:
Een school heeft ook vaak een klok op de gevel.
Nee, da's het station...

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
Lawwie schreef op maandag 23 februari 2015 @ 08:13:
Of het logo van de school? Dit hebben wij ook op hogeschool Zuyd. Al kun je wel meer met de app dan alleen het rooster tonen, hier kunnen wij bijv. ook behaalde punten in bekijken.
Dat is een zeer breed logo en dat is dus niet echt mooi in een vierkant.
AppliArt schreef op maandag 23 februari 2015 @ 08:14:
Of je maakt van de tempel een soort rooster door er een horizontale lijn door de zuilen door te trekken.
Ik zat al wel te spelen met het idee om een soort 'tabel'/rooster-geval in die google calendar te stoppen, maar dat is me nog niet goed gelukt (ik ben geen gimp-kampioen). Ander idee is nog een soort 'kalender' met die ringen bovenaan, en dan kan je ook weer dat ezelsoor mooi verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-09 08:32

Mavamaarten

Omdat het kan!

Als mogelijkheden voor jouw icon denk ik aan enkele kernwoorden:

• Schoolgebouw
• Schoolbord
• Schoolboeken
• Boekentas
• Een rooster/kalender

Hiermee zijn wel wat combinaties te bedenken.
Om heel eerlijk te zijn vind ik die "tempel" wel goed bij een school-app passen. Als je een keer googlet op "Academy" vind je toch veel van die tempel-achtige gebouwen (scholen bij de Grieken). Plus, je gebruikte het eerder ook al als icon en die herkenbaarheid is wel handig.

Je zou bijvoorbeeld ook wat kunnen spelen met zo'n floating action button, met daarin een klokje of kalendertje. Ik zeg maar wat.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JkWtSrT.png

(wederom, snelle photoshop om eff het idee te tonen, de shadows enzo zijn helemaal niet material maar grijs op gijs zie je niet goed)

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
Allemaal nog heel erg bedankt voor het meedenken en de input, maar na een boel rondvragen aan mensen kwam de eerste versie met het ezelsoor toch als 'beste' uit de bus!
Ik vind 'm zelf nu ook 't mooist als ik 'm ook in mijn app zie.

Pagina: 1