Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben nu op wintersport in Oostenrijk, nu heb ik een best wel groot probleem..
Mijn nexus 5 loopt sinds gisteren/vanmorgen super snel leeg als ik hem niet gebruik (standby-stand)
dan gaat er ongeveer 10% van de accu af in een half uur. Als ik hem wel gebruik verdubbelt dit ongeveer.
Dit is de eerste keer dat mijn Nexus 5 deze kuren heeft, ik heb dan alleen wifi aanstaan als hij op standby staat dus het lijkt me sterk dat het hier aan ligt. Want dit was eerst ook niet zo.
Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.

Met vriendelijke groet,

W. Houwink

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-11 12:26
Door de kou is dit waarschijnlijk het geval.
De accu van mijn MacBook Pro lijkt ook korter mee te gaan op school en werk, en als ik thuis ben veel minder snel.

Ik heb ook een elektronische sigaret welke ook leeg raakt wanneer ik veel buiten ben (reizen) en dan is die ook sneller leeg.

Zelfde verhaal met mijn Yaris, die is ook pittig snel leeg terwijl er net een nieuwe Bosh accu in ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt, ik zat eerst ook al aan zoiets te denken. Ik hoop dat het na deze vakantie dan over is. :p
Nu het maar even volhouden met een powerbank.

• Speakerfreak95
Ik weet het niet 100% zeker, maar ik merk het zelf in ieder geval wel dus vandaar.

Verwijderd

Topicstarter
Speakerfreak95 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 19:46:
Ik weet het niet 100% zeker, maar ik merk het zelf in ieder geval wel dus vandaar.
Jaa snap ik. Anders moet ik maar een nieuwe accu kopen.

• Speakerfreak95
Nou, ga daar maar niet van uit, het is niet eens zo'n oude telefoon.
Als het probleem blijft bestaan gewoon terug gaan naar de winkel waar je hem gekocht hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Speakerfreak95 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 19:58:
Nou, ga daar maar niet van uit, het is niet eens zo'n oude telefoon.
Als het probleem blijft bestaan gewoon terug gaan naar de winkel waar je hem gekocht hebt.
Dat is wel waar indd, want het is echt van de één op de andere dag gebeurd.
Ik heb hem bij Belsimpel afgesloten met abbo, maar de service was toen wel goed dus die zal ik dan ook even bellen.

• Speakerfreak95
Bel ze dan alleen als het probleem blijft aanhouden hé ;)

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Lollipop?

Ik had het gisteren op mijn Motorola. Ook in no time naar 10%, terwijl ik 'm twee uur daarvoor had opgeladen.
Na een reboot zat ik weer netjes op 85% en heb er daarna geen last meer van gehad.
Lijkt bij mij dus een eenmalige hick-up. Hopelijk bij jou ook van tijdelijke aard.

Veel plezier daar! :)

Te koop....

Verwijderd

Topicstarter
albino71 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 20:13:
Lollipop?

Ik had het gisteren op mijn Motorola. Ook in no time naar 10%, terwijl ik 'm twee uur daarvoor had opgeladen.
Na een reboot zat ik weer netjes op 85% en heb er daarna geen last meer van gehad.
Lijkt bij mij dus een eenmalige hick-up. Hopelijk bij jou ook van tijdelijke aard.

Veel plezier daar! :)
Jep, ik heb ook lollipop. Bedankt voor de tip, ik kijk het morgen nog even aan. Als het dan nog niet goed is zal ik dit toepassen. Ook nog handige tips om de contacten dan te behouden?

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Je gaat tot morgen wachten met een reboot?
:S

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:15
Probeer het eens met andere oplader.
Vriend van me had ook accu problemen met zijn Nexus 5, totdat hij andere lader gebruikte.

• Momus
Een andere lader omdat hij snel leegloopt?
Het lijkt dat hij meer heeft aan tips waar hij wel iets mee kan.
Die reboot bijvoorbeeld.

Verwijderd

Topicstarter
Momus schreef op zondag 22 februari 2015 @ 20:25:
Je gaat tot morgen wachten met een reboot?
:S
Sorry haha, ik las reset ik moet hier minder in de apreski zitten heb ik wel door :)
Dat heb ik al gedaan. Hier deed hij t nog steeds. :/

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Gaat de tijd ook niet gewoon sneller als je in de apres ski zit en denk je daarom dat je accu snel leeg loopt? :+

Te koop....

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-10 20:25
Kou kan er inderdaad mee te maken hebben. Lithium-ion heeft significant minder capaciteit bij lage temperaturen.

druk en typefouten voorbehouden

• Speakerfreak95
Wat lutkeveld zegt, dat is inderdaad zo, ik dacht aan een project met scheikunde dat we hadden, vandaar, maar dacht dat de technologie wel vooruit gegaan was :P

We gebruikte een accu van een (hele) oude Nokia :D

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-10 20:25
Nope, nog steeds dezelfde techniek. LiFePO4 is de oplossing voor koude gebieden, die presteert goed tot -40 graden dacht ik.

druk en typefouten voorbehouden

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik hem maar uitgezet. Je zult het misschien niet geloven maar na een uurtje deed ik hem weer aan en toen was er gewoon 20% af... Ik denk dat ik ten einde raad ben haha of iemand nog tips?

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-11 09:05
Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 17:28:
Vandaag heb ik hem maar uitgezet. Je zult het misschien niet geloven maar na een uurtje deed ik hem weer aan en toen was er gewoon 20% af... Ik denk dat ik ten einde raad ben haha of iemand nog tips?
Flash m eens terug naar de originele 4.4 firmware. Werkt dit ook niet, dan terugbrengen naar de winkel (en garantie claimen)

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou misschien helpen, maar ik heb hem eerst een maand zonder problemen kunnen gebruiken met 5.0. Dus het is wel vreemd.

Ik heb nu bijvoorbeeld 41 procent over en dan staat er ca. 29 minuten resterend...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2015 17:55 ]

• cyberboy3
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-11 12:54
Haal je email van pushberichten af en zet hem op bijv ieder half uur checken. Ik had ook last van de accu met mijn Nexus 5. Bovenstaande deed de truc!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Geen of slecht bereik misschien? Het zoeken naar netwerken kost volgens mij behoorlijk wat energie/

• bas_1981
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-11 21:15
Herkenbaar probleem. Voorheen ging mijn batterij ongeveer 16uur mee. Nu sinds kort ineens met moeite slechts 12 uurtjes :(

Geen idee waar het aan ligt, zodra Android 5.1 binnenkomt ga ik de telefoon eens opnieuw installeren. Wellicht dat er ergens een app ligt te vervelen. De telefoon wordt soms ook erg warm, na een reboot is dat weg. Maar bij de grafiek van het batterijverbruik zie je dan ook een stukje steilere lijn terwijl de telefoon gewoon in stand-by stond. Lijkt er dus op dat er iets ligt te vervelen.
Ik kom er helaas niet achter wat het is, die apps die dat kunnen monitoren werken nu alleen nog maar als je telefoon geroot is.

Verwijderd

Ik adviseer je wel degelijk een andere oplader te gebruiken. Eerst een hard reset. Daarna je originele oplader gebruiken. Ik heb een Nexus 5 met hetzelfde probleem gehad. Waarschijnlijk gebruik je een andere oplader. Zo niet, terugsturen je hebt een jaar garantie!

Verwijderd

Nadat ik mijn telefoon in Warschau rond Nieuwjaar een dagje buiten in de vrieskou gebruikt heb, was de accu echt helemaal op, met alle verschijnselen die beschreven worden.

Nieuwe accu monteren was niet moeilijk, en nu draait de Nexus 5 weer als een zonnetje.

• Momus
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 07:54:
Ik adviseer je wel degelijk een andere oplader te gebruiken. Eerst een hard reset. Daarna je originele oplader gebruiken. Ik heb een Nexus 5 met hetzelfde probleem gehad. Waarschijnlijk gebruik je een andere oplader. Zo niet, terugsturen je hebt een jaar garantie!
2 jaar.

• HeAdWaVe74
  • Laatst online: 14-11-2022
Heb je facebook messenger op je telefoon staan.

Mijn oude I9100 drained ook met FB messenger, en de teli wordt super warm

iRacing Profiel

• Momus
Heb je via de batterystats uberhaupt al bekeken wat hem leegtrekt?

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zet je wifi eens uit, het is een bekende bug dat sommige wifi netwerken de telefoon wakker houden.

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 11:31
Kou is over het algemeen heel slecht voor je accu. Het eerste dat je merkt is dat de accu sneller leeg lijkt te gaan, maar meestal herstelt de capaciteit zich weer nadat de telefoo opwarmt. Bij lange bloodstelling aan kou kan de beschading permanent worden.

Ik zou je adviseren je telefoon in je jas te doen, zodat ie niet te ver afkoelt. Als je al aangeeft dat de accu "leegloopt" als je telefoon uitstaat, ligt het vrijwel zeker niet aan de software/applicaties op je telefoon.

• Aikon
  • Niet online
Ik geloof er niks van dat het de kou is. TS gebruikt de telefoon waarschijnlijk vooral binnen of hij zit in z'n zak, écht koud zal 'ie niet worden dus. En daar komt nog bij dat Oostenrijk op dit moment nou niet zo gek koud is. Nee, als dat zo is zal je op de wat koudere dagen in NL ook allemaal van dit soort topics moeten krijgen...

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-11 19:03

DJ

Ik heb dit ook gehad op mijn Nexus 5 de afgelopen 1,5 week, en het lag aan de FB Messenger app. Inmiddels is het gefixt (zonder melding ervan te maken) maar je kunt in je batterij gebruik zien welke app het meeste de CPU gebruikt (en dus de batterij leeg trekt). Die app kun je dan stoppen of de-installeren. Dan moet het opgelost zijn.

De reden dat het door de kou zou komen gaat alleen op als de telefoon zelf ook heel koud wordt. Ik neem aan dat je hem buiten in je jas hebt, en die wordt neem ik aan niet zo koud (je lichaam verwarmt de jas van binnen uit . . .). Als je hem in een houder hebt op een helm oid (of fiets / / motor / snow scooter . . .) dan is het een ander verhaal.

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest
Cisco & Ubiquity powered network

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:58
Ga eens kijken wat hem leegtrekt. De app Wakelock detector kan dit erg goed per proces uitzoeken. Het kan wel zo zijn dat je hier root access voor moet hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door friggler op 24-02-2015 11:22 ]

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-11 12:33
Een quote van CNN
When lithium-ion batteries are exposed to cold temperatures, their performance suffers. When cold, a phone battery can drain faster than normal, or it might say it has ample power remaining and then suddenly go dead.
Het is dus heel goed mogelijk.

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-11 23:00
Aikon schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 10:33:
Zet je wifi eens uit, het is een bekende bug dat sommige wifi netwerken de telefoon wakker houden.
Dit is een stuk waarschijnlijker dan de kou-problemen die anderen aanhalen.

Kennis van me heeft ook een Nexus 5 en zou gauw de Wifi aan staat, halveert de batterijduur. Het verbaasde me dat de telefoon maar net een dag in standby haalt (zonder gebruik dus) met Wifi, terwijl mijn toestel makkelijk 3 dagen standby bereikt. Daarnaast moest ik mijn router-kanaal aanpassen van 13 naar Auto, omdat de Nexus anders niet kon verbinden.

Het is een stuk waarschijnlijker dat de TS op een slechte Wifi verbinding/router zit en hierdoor de telefoon extra vermogen trekt. Iets dat zeer mogelijk het verschil kan zijn tussen thuis/werk Wifi en een Wifi spot in Oostenrijk.
Uit bovenstaande en ook zoals Aikon al aangaf; Wifi en Nexus 5 is een bekende probleemcombinatie (wat ook te zien is aan de hoeveelheid Google hits).

@TS: probeer eens zonder Wifi, ben benieuwd of je batterijprobleem dan is opgelost.

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-10 22:42
De kou lijkt me ook heel sterk. Jet heeft vast invloed maar niet in de mate waar de TS het over heeft. Al dat speculeren heeft denk ik sowieso weinig zin. Laten we eerst eens gaan kijken wat de battery drain prescies veroorzaakt. TS. Zou je eens naar instellingen en dan battery willen gaan op je telefoon. Daar zie je per app het verbruik van je batterij.

Hier kun je een screenshots van maken door je volume button down + de power button ingedrukt te houden. Hierna kun je die uploaden en hier posten zodat we een idee krijgen van het power verbruik.

Toevallig had ik 3 dagen geleden exact hetzelfde op mijn Nexus 5. Bij mij trok Gmail ineens 80% van mij accu leeg in 2 uur tijd. Deze had een IMAP account welke hij maar bleef pollen voor nieuwe berichten. Na het verwijderen van het account was mijn accu gebruik weer normaal. Hierbij kwam ik er ook achter door het accu verbruik in mijn instellingen te bekijken dus ik ben benieuwd naar de jouwe. :)

[ Voor 32% gewijzigd door Inspector op 24-02-2015 17:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wifi en andere apps zijn de problemen niet. Ik zat er zelf aan te denken dat de accu lek is ofzo, aangezien hij leegloopt als ik hem uit heb staan. De eerste dag op wintersport heb ik namelijk een behoorlijke val gemaakt, doordat mijn ski's verkeerd waren afgesteld. Dus als hij lek is dan zal ik een nieuwe moeten bestellen, deze kost ook maar 25 euro dus valt mee.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2015 18:23 ]

• bas_1981
ik ben er inmiddels wel achter dat als locatieservice uit staat, dat dat heel veel scheelt. Gaat de stand-by tijd ineens met een uurtje of 3 vooruit.
Maar voorheen stond die ook al aan dus dat kan bij mij niet echt de oorzaak zijn.

Dit zijn de stats
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/107kj0j.png

Als ik dan bij Apps kijk zie ik het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2vx25gx.png

Niet echt iets vreemds toch?
Als je dan toch een topic van iemand wil overnemen, doe het dan iets tactvoller...

[ Voor 9% gewijzigd door 13art op 27-02-2015 12:14 ]

• mrBako
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-11 16:25
Opzich is het niet slecht. Je hebt 51% na 6 uur gebruik. Waarbij je scherm 1 uur aan staat. Ik kijk net op mijn lg g2 en ongeveer dezelfde resultaat (1,5 uur screen on en staat op 57%). Verder staat je Bluetooth aan misschien dat deze connected is met een andere apparaat wat ook de accuduur kan beïnvloeden.

• bas_1981
Volgens mij is jouw resultaat toch een stuk beter. De helft meer on screen time en nog meer batterij over. Ik zal morgen een paar nieuwe screenshots maken. Eens kijken waar ik op uit kom.

Verwijderd

Als die 541 mA de gebruikte danwel de rest capaciteit is (staat toch ongeveer op 50%), dan heeft je batterij iets minder dan helft van de capaciteit van een nieuwe batterij.

Je kunt natuurlijk alles aan- en uitzetten, maar uiteindelijk telt de capaciteit van de batterij. Zo'n app geeft vast wat indicatie, volledige zekerheid heb je met zo'n USB metertje. Kosten maximaal € 5 op eBay, en dan kun je pas echt goed meten.

• bas_1981
Zou m'n batterij nu al zo slecht zijn dan? Ik heb dit toestel nog geen half jaar.

Vandaag ging de batterij weer wat langer mee. Nog geen idee waar dat aan lag.

Tijdens het opladen geeft ie ongeveer -700 tot -800 mA aan. Is dat normaal?
Ik zal morgen het amperage bekijken als ik hem net uit de lader heb gehaald.

In ieder geval allemaal bedankt voor het meedenken.

• Speakerfreak95
Ik heb het ook met mijn Sony Xperia Z2, die is ook de laatste tijd wat sneller leeg, als ik hem thuis gebruik (vakantie) gaat die weer 2 dagen mee, het is zo dat accu's nou eenmaal wat minder lang mee gaan als ze koud zijn, en als er sneeuw bij betrokken is, dan is het sowieso -0 graden buiten.

Verwijderd

bas_1981 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 20:22:
Zou m'n batterij nu al zo slecht zijn dan? Ik heb dit toestel nog geen half jaar.

Vandaag ging de batterij weer wat langer mee. Nog geen idee waar dat aan lag.

Tijdens het opladen geeft ie ongeveer -700 tot -800 mA aan. Is dat normaal?
Ik zal morgen het amperage bekijken als ik hem net uit de lader heb gehaald.
Tijdens het opladen is een laadstroom van 700-800 mA normaal, het gaat om de totale capaciteit van de batterij. Geen idee of dat ook met een app goed te bepalen is, maar mijn nieuw gemonteerde batterij kan iets van 1700-1800 mA verstouwen als-ie rond de 10% leeg is. De oude kon nog maar ongeveer de helft, dan was-ie al vol. Alle getallen gemeten met zo'n USB Doctor ding van eBay.

Mijn toestel heb ik in mei 2014 in gebruik genomen, en met Nieuwjaar was het dus op. Speel veel Ingress, dus ik maak nogal wat laadcycli, maar een halfjaar is dus niet echt ongewoon, zeker als je nog eens extra kou toevoegt. Dat was voor mij toen (bij -10) de druppel en kon ik de telefoon niet echt meer gebruiken (tenzij om de paar uur aan de oplader).

• Aikon
  • Niet online
Als je hem regelmatig naar 10% laat leeglopen is degradatie na een halfjaar wel te verwachten ja. Ik heb m'n Nexus altijd tussen de 25 en 80%, dan blijft je accu het langst goed. Bovendien haal ik daarmee makkelijk een dag dus voor mij is het ook prima werkbaar.
Pagina: 1