2x 680 GTX 4gb per kaart of 1x 780 gtx ti ?

Pagina: 1
Acties:
  • 343 views

• Fasili007
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-11-2025
zoals in de titel staat vraag ik me af als 2x 680 GTX 4gb per kaart sli of 1x 780 gtx ti welke beter zijn in het algemeen. zou ik sli moeten draaien of single 780 ti 3gb ?

hoop dat iemand het antwoord weet.

groetjes

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:39

Sick Nick

Drop the top!

Waarom nu nog in oude kaarten investeren? Een GTX 970 is bijna net zo snel als een 780 voor flink minder geld. Een 980 kost hetzelfde als een 780 maar is toch weer een stap sneller (en verbruikt minder stroom en is meestal een stuk stiller).

Als je al een 680 hebt zou ik ook de stap naar SLI niet maken, een 970 kost hetzelfde als een 680 en een single GPU werkt een stuk soepeler (geen micro stutter, geen gedoe met driver ondersteuning voor SLI).

• VBulut
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08-2022
Sick Nick schreef op zondag 22 februari 2015 @ 18:37:

Als je al een 680 hebt zou ik ook de stap naar SLI niet maken, een 970 kost hetzelfde als een 680 en een single GPU werkt een stuk soepeler (geen micro stutter, geen gedoe met driver ondersteuning voor SLI).
Inderdaad, 2x 680 gtx kan bijna vergelijken met een 980 gtx. Alhoewel twee 680 gtx kan je voor 300 halen.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:46

Thomg

Aww yiss

Dat is erg afhankelijk van de prijs en welke spellen je speelt.

2x 680 4GB is natuurlijk veel sneller waar SLI ondersteunt wordt, maar daar zitten dus ook de kleine lettertjes.

Hitte en verbruik is ook relevant bij een high-end SLI setup.

Voor de rest, misschien is een enkele 980 een beter idee ( of zelfs 970 ), maar daar hebben we niet genoeg info voor.

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
780 ti? Dat sowieso niet.

Één kaart met dezelfde performance als twee kaarten in SLI/CF --> ga voor de enkele kaart. Minder power, minder hitte, minder geluid, minder ruimte, geen SLI MoBo nodig.
De enige uitzondering hierop is nou net het 2x 970 vs. 1x 980.

Ik zou zeggen een single 980. Hiermee behoudt je nog de mogelijkheid om later een andere 980 er bij te voegen.
Of als ik een persoonlijk advies mag geven: ga voor de EVGA 970 FTW editie. Deze houdt een 780ti gemakkelijk bij en presteert ongeveer gelijk aan een stock 980. Bij mij is ie nog lekker stil ook, komt niet boven mijn CPU koeler uit qua lawaai en komt niet boven de 65°C. Scheelt je €200 t.o.v. een 980.

Informaticus of vakkundig Googler?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:35

br00ky

Moderator Harde Waren
Beste Fasili007,
Bij het openen van een topic op Tweakers gaan we uit van eigen inzet en onderzoek, zie ook Het algemeen beleid #quickstart. Een topicstart die daarbij bestaat uit een enkele zin met een vraag is dan ook per definitie geen goed topic. Wat heb je zelf al gevonden? Benchmarks? Nadelen? Voordelen? Prijzen?

Aangezien dit allemaal ontbreekt sluit ik je topic. Ga eerst eens goed op zoek, kom je er dan niet uit, doe dan verslag van je zoekactie en waarom je er niet uitkomt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.