Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Uitstekende WiFi-verbinding maar geen netwerktoegang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte forumleden,

Ik kamp al ongeveer 3 maanden met een netwerkprobleem. De probleem is als volgt:

Mijn internet verbinding valt zeer regelmatig uit tijdens het surfen op het internet. De WiFi heeft uitstekende signaalsterkte maar er staat bij storing een geel uitroepteken voor de WiFi verbinding. Ik heb een vermoeden dat het aan de laptop zelf ligt. Het gaat om een Samsung RV520. Die vermoeden is voor mij grotendeels afgelopen vrijdag bevestigd aangezien wij een compleet nieuwe kabel abonnement aangesloten hebben gekregen van CAIWAY en de problemen doen zich nog steeds voort. Plus het feit dat wij thuis op onze mobiele telefoons geen last hebben van deze storing. Wat mij opvalt is dat er in de nachtelijke uren, als ik dan gebruik maak van de laptop de verbinding zelfs helemaal uitvalt en ik een rode kruis te zien krijg waar normaliter de WiFi verbinding mee word aangegeven. Dit gebeurt direct nadat ik de laptop heb opgestart.

Wat meestal helpt om weer toegang te krijgen tot het internet is om de laptop even uit/aan te zetten maar na amper een half uur valt het weer uit.

Ik heb mijn internet provider gebeld, maar die konden mij niet helpen. Een medewerker van Samsung adviseerde mij om het terug te brengen naar fabrieksinstellingen zonder ook maar 1 vraag gesteld te hebben, dus ik hoop dat de mensen op dit forum misschien wat bruikbare advies hebben voor een oplossing.

Mvg.

• Octobersveryown
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-04-2024
De driver updaten van je netwerkkaart? Ik had bij mijn oude laptop vaak dat het internet ineens uitviel en ik opnieuw moest connecten voor ik weer internet kreeg. 15 minuten later was het alweer raak. Na het updaten van de driver waren mijn problemen weer verholpen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, misschien een domme vraag maar hoe voer ik een driver update uit van mijn netwerkkaart?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, ik heb de handelingen uitgevoerd maar er is geen beter of nieuwer stuurprogramma gevonden voor mijn netwerk adapter.

Enig idee waar de probleem dan aan kan liggen?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Heb je toevallig een Intel Centrino Advanced-N 6205 adapter?

edit: zo te zien zit er een Intel Centrino Wireless-N 6150 adapter in. Scheelt niet heel veel van de mijne, dus je zou last kunnen hebben van hetzelfde probleem als ik. Mijn laptop heeft het alleen met bepaalde Cisco access points en Airports van Apple. Nooit een oplossing voor kunnen vinden btw, behalve van access point veranderen :) Met Aerohive (helaas erg duur) en Ubiquiti (al een stuk betaalbaarder) heb ik geen problemen.

[ Voor 78% gewijzigd door Glashelder op 24-02-2015 19:13 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1