• Svartal
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-11-2024
Binnen een paar weken zal ik 2 9-serie kaarten aanschaffen en voor het "probleem" van de zwakke 0.5gb in de 970 naar buiten kwam was ik zo goed als zeker om voor de 970 te gaan.

Maar sinds dit naar buiten kwam zit ik in twijfel vooral omdat die 2 kaarten uiteindelijk in SLI gaan en ik me af ging vragen of die 'zwakke 0.5gb' in dat geval pas zijn effect krijgt als je over de 7gb gaat of ook gewoon na 3.5gb?

Is het zo dat je bij 2 970's in SLI dit "probleem" pas krijgt na 7gb verbruik dan is het niet echt een issue voor me maar als het na 3.5gb verbruik is wel en dan zal ik me genoodzaakt voelen om voor 2 980's te gaan.

Dus als iemand enige duidelijkheid en/of ervaring hierover kan delen is dat erg welkom.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:03

br00ky

Moderator Harde Waren
VRAM kan je uberhaupt niet bij elkaar optellen, dus 7GB is het sowieso niet.

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:27

OMD

Bij sli wordt er maar gebruik gemaakt van het geheugen per kaart. Geheugen is niet stackable. Het houd dus problemen met 3,5 tot 4. Voor zover je van problemen kan spreken.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // RX9070 Hellhound

• Svartal
Thanks voor de info.

Dit maakt de 970 dus wel een 'beetje' een issue voor een SLI, het mag dan (vandaag de dag) erg minimaal zijn alleen over pakweg 2 jaar wanneer waarschijnlijk steeds vaker meer nodig zal zijn dan 3.5g dan zal het nadeel van het op dit moment kleine issue van de 970 steeds vaker naar voren komen?
En zeker als je dan een SLI hebt voel je je dan waarschijnlijk een beetje.... toch?

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Is misschien een 290 voor jou geen optie? want het zijn uitstekende kaarten die wel de volle 4GB hebben, dan zijn ze niet de stilste en zuinigste, maar de prestaties zijn meer dan prima!

Ik heb zelf de 290 van Gigabyte en die maakt niet vervelend veel gleuid, mijn standaard Intel koeler is het luidst denk ik.

[ Voor 27% gewijzigd door 3L3ktr1k op 22-02-2015 21:56 ]

• Svartal
3L3ktr1k schreef op zondag 22 februari 2015 @ 21:54:
Is misschien een 290 voor jou geen optie? want het zijn uitstekende kaarten die wel de volle 4GB hebben, dan zijn ze niet de stilste en zuinigste, maar de prestaties zijn meer dan prima!

Ik heb zelf de 290 van Gigabyte en die maakt niet vervelend veel gleuid, mijn standaard Intel koeler is het luidst denk ik.
Voor mij persoonlijk zou dat idd een prima optie zijn, alleen gaan de 2 kaarten die gekocht gaan worden niet meteen in hetzelfde systeem dat zal pas over 1 á 1,5 jaar zijn en 1 gaat tot die tijd in de kast van mijn broer.
En dat is iemand die vindt dat het geforce moet zijn, de argumenten van hem zijn dan dat driver updates, temperatuur, verbruik en geluid allemaal beter zijn bij geforce, en hoewel dat misschien tot zekere hoogte zo is lijkt mij dat de verschillen hooguit klein tot nihil zijn anders zou AMD ondertussen al niet meer bestaan of overspoeld worden met kritiek.

Hoe dan ook hij betaald straks 1 van de 2 kaarten en 2 verschillende kaarten kopen is geen optie als ik ergens volgend jaar die 2de kaart overneem/koop van hem.

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Svartal schreef op zondag 22 februari 2015 @ 22:24:
[...]

Voor mij persoonlijk zou dat idd een prima optie zijn, alleen gaan de 2 kaarten die gekocht gaan worden niet meteen in hetzelfde systeem dat zal pas over 1 á 1,5 jaar zijn en 1 gaat tot die tijd in de kast van mijn broer.
En dat is iemand die vindt dat het geforce moet zijn, de argumenten van hem zijn dan dat driver updates, temperatuur, verbruik en geluid allemaal beter zijn bij geforce, en hoewel dat misschien tot zekere hoogte zo is lijkt mij dat de verschillen hooguit klein tot nihil zijn anders zou AMD ondertussen al niet meer bestaan of overspoeld worden met kritiek.

Hoe dan ook hij betaald straks 1 van de 2 kaarten en 2 verschillende kaarten kopen is geen optie als ik ergens volgend jaar die 2de kaart overneem/koop van hem.
Hé bah, een fanboy... Radeon is zeker nit perfect, maar eveneens voor GeForce... Ik vind zelf de 290 interessanter dan de 970. Ik zal toch tegen je broer zeggen dat 'ie 't serieus moet overwegen.Wachten op de 300-serie geen optie?

• Svartal
3L3ktr1k schreef op zondag 22 februari 2015 @ 22:31:
[...]

Hé bah, een fanboy... Radeon is zeker nit perfect, maar eveneens voor GeForce... Ik vind zelf de 290 interessanter dan de 970. Ik zal toch tegen je broer zeggen dat 'ie 't serieus moet overwegen.Wachten op de 300-serie geen optie?
De 290 is om te beginnen al goedkoper wat het al snel aantrekkelijker maakt, na snel even kijken zie ik dat er ruim 4 290's besteld kunnen worden voor 2 980's.
En ik kan ook prima wachten op de 300 serie en als die voor de Witcher 3 verkrijgbaar is mijn broer ook alleen gezien ook de 300 geen geforce is krijg ik dan weer te maken met het 'fanboy' syndroom.

Zal hoe dan ook even met hem in conclaaf moeten hierover aangezien de 970 geen optie meer is, ik heb niet eerder een SLI gebruikt en ging er vanuit (of in het geval van de 970 hoopte ik) dat het verbruik bij een SLI gelijkmatig verdeeld werd over de kaarten oftewel gebruik je 2g dan 1g verbruik per kaart maar dat is dus niet het geval en daarmee is de 970 SLI gewoon geen optie meer.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:07
Of je broer koopt wat hij wilt en jij koopt wat jij wilt, en als er een upgrade nodig is over 1-2 jaar dan zie je dat dan wel weer.

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
SLI zal de geheugen issues met de 970 eerder en sneller zichtbaar maken, er moet immers veel meer data verschoven worden omdat je veel meer GPU horsepower hebt. De mensen met klachten op 970 zijn vrijwel allemaal mensen met SLI setups.

Houd het bij een enkele, en ga voor GM210 / R9 390 als die uitkomt, dan heb je de échte nieuwe high end te pakken. Of, als je toch iedereen zo ver krijgt om AMD te pakken, heb je nu al een R9 290 op de markt die minder kost en met overklok juist op hoge resoluties marginaal beter presteert. Pak dan wel een Tri-X ofzo, die blijven ook lekker koel en klokken goed.

En probeer je broer toch eens te overtuigen niet merkvast te zijn, dat is goed voor de beeldvorming en toekomstige aankopen + je portemonnee :)

[ Voor 16% gewijzigd door Vayra op 23-02-2015 11:47 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Pagina: 1