Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Voeding raadsel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen met dit raadsel. Ik heb gisteren een Corsair ( 350W ) voeding gekocht voor een oud systeem ( 2008 ) nadat de vorige het had begeven. De nieuwe voeding werkt prima .. maar enkel wanneer hij niet in de kast is gemonteerd. Zodra ik hem in de positie schuif waar de vorige voeding zat gaat de computer met geen mogelijkheid meer aan. Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Meest voor de hand liggende issue lijkt me dat je ergens kortsluiting maakt. Duw je nergens een kabel dubbel of zit er ergens een kabel tussen die stuk is (bijvoorbeeld doordat deze deels de mantel mist?).

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:04

rdejongjr

Gnome

Niet voor de hand liggend, maar zeker mogelijk;

Inschakel relais werkt niet goed op de kop (als het er al in zit, te herkennen aan aan klik geluidje bij inschakelen).

Al vaker gehad dat het systeem met een tik van de vlakke hand wel weer wilde werken (als bij de TV van onslo uit schone schijn).

kunt proberen om de voeding eens om te draaien als je hem los hebt of een lichte tik te verkopen als hij gemonteerd zit.

Succes.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als bovenstaande (inschakelrelais) uitgesloten is, check je aarding. PC voedingen horen geaard aangesloten te zijn. Als dat niet zo is, kun je als je pech hebt allerlei rare situaties krijgen, vooral als de kast bijv (enigszins) geleidend met iets anders in contact is (bijv via netwerkkabel!).

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Meer dan een half jaar later .. nog maar eens een poging.
dion_b schreef op maandag 23 februari 2015 @ 13:05:
PC voedingen horen geaard aangesloten te zijn.
Zowel de PC als de monitor zijn aangesloten op dezelfde wandcontactdoos met randaarde.
TERW_DAN schreef op zondag 22 februari 2015 @ 18:15:
Meest voor de hand liggende issue lijkt me dat je ergens kortsluiting maakt.
Na alle onderdelen uit de kast te hebben gehaalt, en een "broodplank" opstelling van enkel het moederboard + PSU + front-connector-speaker + monitor aan te sluiten, merkte ik dat de VGA kabel nogal heet werd. Erger nog, bij het verwijderen & insteken van de VGA kabel ( terwijl de computer aan staat ) ontstaan forse vonken. Wellicht is het moederboard kapot? Alle capacitoren lijken nog wel in orde ...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) VGA kabel verwijderen terwijl PC aan staat moet je niet doen.
2) dan nog, vonken daar impliceren lekspanning, dus verschil in aarding tussen de apparaten.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 15:45:
vonken daar impliceren lekspanning, dus verschil in aarding tussen de apparaten.
Is er iets wat ik kan proberen dat uitsluitsel over het een of ander kan geven?
Pagina: 1