Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

tweakers springt terug in tijd..

Pagina: 1
Acties:

• japio1212
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-12-2023
regelmatig gebeurd het mij dat ik op Tweakers zit rond te neuzen en de backward-knop op de muis gebruik om een pagina terug te komen maar dan plots 22uur eerder op tweakers terechtkom....?? :?
ik dacht dat het aan mijn pc-tje zou kunnen liggen maar, ook op mijn werk en op mijn inmiddels "nieuwe"
pc doet zich hetzelfde euvel voor.. |:(

Misschien zijn er meerdere mensen die hier last van hebben??

ik blijft het een raar iets vinden..

intel inside...idiot outside...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:12
Hoe bedoel je '22 uur eerder'? Je ziet nieuwere nieuwsposts niet meer?

The devil is in the details.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:14

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat probleem heb ik ook op mijn telefoon regelmatig, ik zie opeens MyReact zoals hij uren geleden was (te zien aan laatste reactie). Of ik krijg opeens weer die notificaties over quotes en replies van gisteren, die ik allang gelezen of gezien heb.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• japio1212
bij mij meestal v&a wat gewoon op een pagina van de vorige dag terchtkomt..

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Tijdreizen is niet iets waar de redactie zich mee bezighoudt, maar misschien dat de devvers er wat mee kunnen.

GR → SB

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-11 19:57

rob_erwt

What does this button do?

Ik heb het zelf ook wel eens en volgens mij heeft het met de gecachde versie van je browser te maken: een auto-update via een ajax call doet die cache niet updaten en dus kom je na een back action terug op de staat van de pagina van een tijd daarvoor.

Again: dat is zoals ik het voor mezelf uitgedokterd had. geen idee of die theorie klopt. :P

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-11 15:46

Sorbo

Uw hulp in huis!

Ik merk dit probleem voornamelijk bij V&A listings. Als je daar vanaf pagina 2 een ad aanklikt, en vervolgens de vorige-browserknop aanklikt, kom je bij een pagina uit met ads van meerdere dagen oud. Gebeurt mobile en desktop, en is redelijk makkelijk te recreëren.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Die ajax-requests (volgende pagina's bij zoekresultaten/listings enzo) mogen volgens de response-headers maximaal 5 minuten gecached worden door je browser. Als ie dat desondanks toch langer bewaart, wordt het voor ons natuurlijk wel lastig daar nog iets aan doen :/

Met welke browsers hebben jullie dit?

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-11 16:27

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Chrome, De Back knop brengt mij naar een soort previosn version. Ik moet refreshen wil ik de meest recente posts weer zien. Gebeurt in het motortopic maar eigenlijk overal. "nieuwe posts'waarschuwing, ik klik en zie de nieuwe verhalen, doe back om 1ofandere reden en prompt zijn de nieuwe postings kwijt tot ik refresh.

And it goes BRAAAAAPP!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zich beschrijf je nu wel hoe de back-knop - voor zover ik weet - ook hoort te werken. Tenzij wij het je browser absoluut verbieden, hoort ie gewoon te tonen wat je eerder zag. Alleen het resultaat van die javascript-verwerking die later de extra reactie toevoegde wordt blijkbaar niet door je browser bewaard...

Ik heb geen idee of dat laatste nog aan de browser duidelijk kunnen maken, dat ie zijn cache moet aanpassen met de vernieuwde inhoud.

Als wij het je browser absoluut zouden verbieden om dingen te cachen, dan zou je bij formulieren ook niet je reeds getypte inhoud terugzien als je back doet. En er waren diverse gebruikers die dat niet zo leuk vonden nadat ze een lap tekst hadden getyped en daarna per ongeluk wegklikten of het venster sluitten :P
Dus dat is ook geen optie.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:28

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

ROFLASTC schreef op maandag 23 februari 2015 @ 08:09:
Chrome, De Back knop brengt mij naar een soort previosn version. Ik moet refreshen wil ik de meest recente posts weer zien. Gebeurt in het motortopic maar eigenlijk overal. "nieuwe posts'waarschuwing, ik klik en zie de nieuwe verhalen, doe back om 1ofandere reden en prompt zijn de nieuwe postings kwijt tot ik refresh.
Dat is redelijk normaal gedrag. Als je op een pagina blijft en alle nieuwe posts laat komen, zit je uiteindelijk over een paginalimiet heen. Ververs je, dan krijg je een 'volgende pagina' knop om verder te lezen.
Zelf heb ik wel eens dat het gedrag verschilt, ene keer krijg ik de pagina toen ik 'm net bezocht had, andere keer wordt de laatste versie weergegeven. Komt denk door de browser cache, als deze vol dreigt te raken, wordt oude data verwijdert en moet 't dus nieuwe ophalen als je terug gaat.

Ik zie niet in hoe Tweakers je omschreven 'probleem' moet verhelpen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-11 16:27

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Hoeft van mij ook niet perse verholpen te worden maar in IE gebeurt dit niet en aangezien hierboven werd gevraagd naar de browsers waarin het gebeurt. Het doet zich overigens niet altijd voor.

edit: Overigens had ik het idee dat de backknop alleen effect had op locaties. dwz dat ik naar de vorige plek ga waar ik was. Als ik bv vanuit de google startpagina naar de frontpage ga, wat tweakerspaginas open en dan vaak genoeg back klik dan kom ik weer bij google uit. Alleen bij tweakers geeft het reglematig de vorige status van de pagina zeg maar.

[ Voor 50% gewijzigd door ROFLASTC op 23-02-2015 09:30 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• japio1212
ik kan mij toch volledig bij het verhaal van roflastc aansluiten..met dien verstande dat ik Firefox gebruik als
browser.
in mijn geval doet het `euvel `zich voornamelijk voor bij V&A....
ik ben op bv pagina 3 bekijk een advertentie en wil terug naar 3 met de back-knop dan kom ik op een pagina die minstens 22uur ouder is maar hem laat zien als was het de pagina die ik zocht....(dit afgelezen aan de post-tijden die ik te zien krijg) vervolgens doe ik nogmaals de back-knop en bevind mij dan op de daadwerkelijk goede pagina 2,gebruik ik dan ook nog een keer de forward-knop ben ik precies waar ik wezen wilde weer op pagina 3 in de tegenwoordige tijd...heul apart....

Pagina: 1