Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-10 19:11
Beste forummers,

Een poosje geleden heb ik een GPS tracker gekocht op eBay voor in m'n motor. Volgens mij was het zoiets, of een vergelijkbare. De looks zijn in ieder geval hetzelfde.

Afijn, dat ding is nu binnen en ligt op de plank, onder andere omdat er natuurlijk een SIM kaartje in moet. Maar verschillende bronnen spreken een ding tegen, namelijk of je ook een databundel nodig hebt.

Sommige bronnen zeggen namelijk dat het GPS apparaatje alleen een GPS-module heeft en op die manier dus naar satellieten zoekt, en zodra hij een GPS fix heeft kan hij de coördinaten via SMS versturen. Hetzelfde als de aloude TomToms dus, die hadden ook geen internet verbinding (nodig).

Maar sommige bronnen zeggen dat 'GPS modules' (in het algemeen dus) wel via internet de laatste positie's van satellieten opvraagt, zodat hij sneller een GPS fix krijgt, en dan de coördinaten kan sturen via SMS.

Mijn eerste vraag is dan dus ook, weet iemand of zo'n module nu wel of geen data verbruikt?
En de tweede vraag, daarop aansluitend: Ik ben niet van plan om elke dag te gaan checken waar de motor is. Ik ga dat alleen doen als ik hem kwijt ben :P Ik ben dus op zoek naar een TelCo waar ik een sim kaartje kan bestellen en er prepaid tegoed op kan zetten (met of zonder data afhankelijk van vraag 1), en wat gewoon lang houdbaar is. Weet iemand zo een TelCo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-10 19:11
Om maar even op mezelf te reageren, ik zie net dat bij Simyo het beltegoed onbeperkt houdbaar is, mits je ééns per half jaar een uitgaand gesprek of SMSje doet of een opwaardering doet.

Er zullen gerust meer providers zijn die dat doen, maar dan denk ik dat ik dat gewoon doe. Ik zie daar dat als je er geen bundel voor hebt, data €0,15 per MB is en een SMSje €0,10 per bericht. Er even vanuit gaande dat mijn motor niet een paar keer per jaar gestolen wordt :+, kan ik er dus (denk ik?) gewoon gerust €5 op knallen, na een half jaar een keertje een SMSje laten sturen, en dan kijken hoe lang ik op die €5 kan teren. Maar ook al moet ik eens per half jaar €5 opwaarderen da's geen probleem.

Lijkt er dus op alsof ik m'n vraag iets te vlug heb gesteld! :P Maargoed, nu heeft een ander er wellicht nog wat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik zag het zo snel even niet staan op Ebay of er een SIM in moet of niet, maar het apparaat gaat in ieder geval niet kunnen functioneren op een GSM/GPRS netwerk zónder SIM.

Welk netwerk maakt eigenlijk niet zoveel meer uit. Waar je persoonlijk de beste ervaring mee hebt zou ik zeggen. Wellicht is een M2M oplossing iets, maar dat is een abonnementsvorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:56
Of choozze, 0 euro per maand alleen aansluitkosten voor 100MB data per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _root
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Ik heb sinds een jaar of 4 een tracker in mijn auto.
Erg leuk om te zien waar de auto is en waar die geweest is, ook op vakantie.

Ik heb een paar jaar geleden uitgezocht wat de meest effectieve manier was om de data op gprs van de tracker naar mijn server te krijgen.
Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij Simyo pre-paid, kost mij nu ongeveer 20 euro per jaar.

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:24
Zou ook zeggen Choozze. Eenmalig € 25 en daarna geen terugkerende kosten meer. Je krijgt elke maand 100 smsjes, belminuten en MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:57

RvV

Ik heb er eentje gehad met een kruidvat prepaid kaartje van 5 euro oid. Je belt het nummer van de simkaart..hij hangt op en 2 seconden later krijg je een sms met de locatie. Verder vond ik het een waardeloos apparaat want als je hem aan de lader laat liggen ontploft de accu. Beetje jammer dus dat de lader niet intelligent is. ;)

Y'24

Pagina: 1