Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pont Max
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-05 09:25
Ik heb een HTC one M8 waarmee je via het MHL protocol kan streamen op smart tv's. Alleen nu vroeg ik me af of beiden apparaten altijd MHL moeten ondersteunen om dit te kunnen. Ik heb een Samsung tv type UE32B6000VP waarmee ik dit bij wijze van een hdmi kabel wilde doen.
Op de site van MHL staat deze niet specifiek vermeld maar vroeg me af of het ook via eenrichtingsverkeer mogelijk was. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

MHL naar HDMI kan, maar dan moet je wel een soort converter hebben. Ze zijn beschikbaar met een 5 of 11 pins USB kabel, welke je moet hebben hangt van de telefoon af.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 07:09
als je tv HDMI heeft is het goed, dan heb je alleen de juiste MHL kabel adapter nodig, de output is gewoon standaard HDMI. Je tv hoeft dus verder niets te kunnen

(zie Prulleman in "MHL mogelijk op oudere tv?")

[ Voor 26% gewijzigd door Prulleman op 23-02-2015 16:46 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pont Max
Ik had deze kabel gezien bij conrad.nl. Zit die adapter er al in en moet het hier mee lukken? Het is van micro-usb (wat volgens mij bijna alle android smartphones hebben) naar hdmi.

Ze geven er namelijk wel een waarschuwing bij dat het apparaat gecertificeerd moet zijn voor MHL. Mijn Phone is dat in ieder geval al.

[ Voor 19% gewijzigd door Pont Max op 23-02-2015 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ja die kabel moet genoeg zijn, let wel op, je telefoon scherm blijft ook aan, dus je accu gaat snel leeg. Je hebt ook varianten met een power input.

(de waarschuwing is ervoor omdat lang niet alle toestellen met micro usb MHL ondersteunen, sterker nog volgens mij wordt bij de moderne toestellen al weer eerder slimport gebruikt (zelfde idee, ander -niet compatible- protocol).

ik zie exact dezelfde ook voor 3.69:
https://www.conrad.nl/nl/...aansluitkabel-678085.html
(maar wel langere levertijd)..

maar daar kan je geen buil aan vallen, ook al werkt het niet.

zie Prulleman in "MHL mogelijk op oudere tv?"

[ Voor 69% gewijzigd door Prulleman op 23-02-2015 16:45 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:55
Alleen ondersteunt een zo oude Samsung geen MHL over HDMI (zie hier). Je hebt een actieve adapter nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pont Max
@Prulleman: Zou dit dan gewoon werken zonder acieve adapter?
@hcQd: Welke actieve adapter zou dit dan moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
van de MHL site:
Does MHL work with all TVs/Monitors/Projectors?

If you have an HDMI display you can use an MHL-to-HDMI adapter. If you have an MHL display, you can use an MHL cable for a direct connection.
What are the differences between connecting your MHL device to an MHL TV vs. HDMI TV?

With an MHL-to-MHL connection your TV's remote can control the mobile device and instead of using an adapter you can directly connect your phone to the TV.
een MHL-HDMI adapter zou dus moeten werken, een kabel niet.. (als je tv mhl ondersteund zou een simpele kabel alles doen, laden bedieding etc, voor een oude tv heb je een adapter nodig, dus niet een 'simpele' kabel

Mijn eerdere bericht klopt dus niet en hcQd heeft gelijk (maar zijn post is wellicht niet duidelijk)

je moet dus hieruit kiezen (expliciet adapter erbij):
https://www.conrad.nl/nl/search.html?search=mhl+adapter
in NL shops erg prijzig, maar via bv ebay erg goedkoop

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pont Max
Dus meer zoiets als dit en daar nog een normale hdmi/hdmi kabel op aansluiten?
Zou dit voldoende zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Ja, volgens mij wel

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinders239
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-10-2022
Hallo, voor de duidelijkheid: ik hoop de noodzaak voor een nieuw topic te vermijden door mijn vraag hierin te stellen.

Ik zou graag mijn tablet op een monitor aansluiten via MHL, maar mijn tablet ondersteund dit voor zover ik heb kunnen vinden niet. Is er een manier om je apparaat alsnog compatibel te maken? Zou zo een actieve adapter als waar in dit topic naar verwezen wordt de uitkomst kunnen zijn?

(Ik heb te weinig begrip van de werking van de technologie om dit zelf te beoordelen, het is me niet duidelijk wat een apparaat MHL-enabled maakt, het lijkt me puur software, maar ik weet niet of dit ook zo is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-05 16:47
Reinders239 schreef op zondag 27 september 2015 @ 00:01:
Hallo, voor de duidelijkheid: ik hoop de noodzaak voor een nieuw topic te vermijden door mijn vraag hierin te stellen.

Ik zou graag mijn tablet op een monitor aansluiten via MHL, maar mijn tablet ondersteund dit voor zover ik heb kunnen vinden niet. Is er een manier om je apparaat alsnog compatibel te maken? Zou zo een actieve adapter als waar in dit topic naar verwezen wordt de uitkomst kunnen zijn?

(Ik heb te weinig begrip van de werking van de technologie om dit zelf te beoordelen, het is me niet duidelijk wat een apparaat MHL-enabled maakt, het lijkt me puur software, maar ik weet niet of dit ook zo is.)
Uhm, kijk eens of de tablet Miracast, draadloos display of zoiets ondersteund? Als dat zo is zou je een Miracast adapter kunnen kopen, en daarmee verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meller
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-05 14:07

Meller

Much to learn, you still have

Chromecast geen optie?

Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4

Pagina: 1