Helaas krijg ik al enige tijd random crashes. Ik krijg geen BSOD of iets dergelijks. Hij hangt kort vast en reboot direct. Wat nog regelmatiger voor komt is dat het apparaat vast hangt en dan nergens op reageert voor tussen de 10-40 seconde en dan plots wel weer reageert. Dit heb ik met name met Google Chrome en wanneer ik meerdere tabbladen open heb.
Mijn Hardware:
AMD FX-8150
ASROCK Extreme 3 970
8GB Corcair Vengeance 2100Mhz
Corsair RM850
Crucial M500
Seagate Barracuda 7200.12 ST3250318AS
Software:
CPU tester: System Stability Tester
GPU tester: Future Mark
Temp CPU: CoreTemp
Temp GPU: AMD Cataclyst
Memtest86
De temperaturen zijn dik in orde, door de after market cooler en het memory gaf mij issues wanneer ik ze testte in slot 1-3. Echter testte ik beide 4GB reepjes in slot 1 en gaf het geen foutmeldingen. Mijn conclusie leek dat het derde slotje kapot is. Bij het invoegen van slot 1 en 2 krijg ik echter nog steeds freezes.
Wat is nu de vervolg stap? Temperatuur, Voeding, Memory lijkt allemaal in orde. Het lijkt me een moederbord of hardeschijf probleem, heeft het zin om beide schijven te formateren en windows 8.1 er opnieuw op te zetten? Windows 8.1 heb ik destijds al erop gezet vanaf windows 7 maar dit had geen effect.
Mijn Hardware:
AMD FX-8150
ASROCK Extreme 3 970
8GB Corcair Vengeance 2100Mhz
Corsair RM850
Crucial M500
Seagate Barracuda 7200.12 ST3250318AS
Software:
CPU tester: System Stability Tester
GPU tester: Future Mark
Temp CPU: CoreTemp
Temp GPU: AMD Cataclyst
Memtest86
De temperaturen zijn dik in orde, door de after market cooler en het memory gaf mij issues wanneer ik ze testte in slot 1-3. Echter testte ik beide 4GB reepjes in slot 1 en gaf het geen foutmeldingen. Mijn conclusie leek dat het derde slotje kapot is. Bij het invoegen van slot 1 en 2 krijg ik echter nog steeds freezes.
Wat is nu de vervolg stap? Temperatuur, Voeding, Memory lijkt allemaal in orde. Het lijkt me een moederbord of hardeschijf probleem, heeft het zin om beide schijven te formateren en windows 8.1 er opnieuw op te zetten? Windows 8.1 heb ik destijds al erop gezet vanaf windows 7 maar dit had geen effect.