Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje1994
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-07 22:17
Helaas krijg ik al enige tijd random crashes. Ik krijg geen BSOD of iets dergelijks. Hij hangt kort vast en reboot direct. Wat nog regelmatiger voor komt is dat het apparaat vast hangt en dan nergens op reageert voor tussen de 10-40 seconde en dan plots wel weer reageert. Dit heb ik met name met Google Chrome en wanneer ik meerdere tabbladen open heb.

Mijn Hardware:
AMD FX-8150
ASROCK Extreme 3 970
8GB Corcair Vengeance 2100Mhz
Corsair RM850
Crucial M500
Seagate Barracuda 7200.12 ST3250318AS

Software:
CPU tester: System Stability Tester
GPU tester: Future Mark

Temp CPU: CoreTemp
Temp GPU: AMD Cataclyst

Memtest86

De temperaturen zijn dik in orde, door de after market cooler en het memory gaf mij issues wanneer ik ze testte in slot 1-3. Echter testte ik beide 4GB reepjes in slot 1 en gaf het geen foutmeldingen. Mijn conclusie leek dat het derde slotje kapot is. Bij het invoegen van slot 1 en 2 krijg ik echter nog steeds freezes.

Wat is nu de vervolg stap? Temperatuur, Voeding, Memory lijkt allemaal in orde. Het lijkt me een moederbord of hardeschijf probleem, heeft het zin om beide schijven te formateren en windows 8.1 er opnieuw op te zetten? Windows 8.1 heb ik destijds al erop gezet vanaf windows 7 maar dit had geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-04 20:31

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Als je denkt dat het een hardeschijf probleem is, gebruik een andere schijf, zet er windows op en kijk of je problemen hebt. Zelfde geld voor je mobo, probeer een ander mobo met dezelfde schijf en kijk of het probleem zich weer voordoet.

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje1994
Ik heb helaas de luxe niet om twee moederborden of een extra hardeschijf te hebben liggen. Ik kan natuurlijk wel de HDD gebruiken als boot drive en de SSD ontkoppelen, of kan de HDD zelf nu ook al het probleem zijn? Er zijn natuurlijk ook tools om mijn HDD/SSD te testen. Is dat failproof of heb ik daar niets aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 23:12
Draait alles op stock speeds of heb je overklokt ?
Je hebt zowel SSD als een HDD, dus je zou inderdaad kunnen proberen de HDD te gebruiken en de SSD af te koppelen om te zien of dat verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje1994
lazybones schreef op zondag 22 februari 2015 @ 16:27:
Draait alles op stock speeds of heb je overklokt ?
Je hebt zowel SSD als een HDD, dus je zou inderdaad kunnen proberen de HDD te gebruiken en de SSD af te koppelen om te zien of dat verschil maakt.
Ja, dat lijkt mij ook. Is echter een hoop werk, want dan moeten mijn schijven volledige geformateerd worden en daar zit ik natuurlijk als het anders kan niet op te wachten, vandaar dit eventjes:

Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/19e419f3b29f4af4fb757bf0c9166aaf.png

Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/beed2ae1980c6d667c4114c3d6a27b58.png
Vooral deze lijkt dus wellicht al defect te zijn?

Het gene waardoor ik echter denk dat het niet aan de hardeschijf ligt is het feit dat de computer nooit in één keer op start. Wanneer ik hem voor het eerst aan zet (na werken of slapen), gaat alles draaien en de fans springen aan, maar er verschijnt nooit iets op mijn scherm nog wordt mijn randapparatuur geactiveerd. Na een harde reset gaat het tot nu toe 100% van de tijd altijd goed, erg merkwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:35
1. Geheugen heb je toch nog niet goed? Gebruik maar 1 geheugen, en test deze met memtest.
Indien ok blijf dan met 1 geheugen werken. Dan de pc verder testen.

2. Alleen goede hd proberen? en testen.
3. Of alleen ssd proberen? En testen.

4. Dan zoveel mogelijk hardware verwijderen, en weer testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 23:12
Gezien de SMART waardes lijkt me de HDD toch verdachte nummer 1 van het af en toe blijven hangen. Koppel deze gewoon eens helemaal los en gebruik dan de computer. Is het probleem dan niet meer aanwezig heb je de boosdoener gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje1994
jan99999 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 16:52:
1. Geheugen heb je toch nog niet goed? Gebruik maar 1 geheugen, en test deze met memtest.
Indien ok blijf dan met 1 geheugen werken. Dan de pc verder testen.

2. Alleen goede hd proberen? en testen.
3. Of alleen ssd proberen? En testen.

4. Dan zoveel mogelijk hardware verwijderen, en weer testen.
Ik zal het even uitschrijven.

Test 1:
4GB (x) in slot 1
4GB (y) in slot 3
Resultaat: Errors!

Test 2:
4GB (x) in slot 1
Resultaat: geen errors.

Test 3:
4GB (y) in slot 1
Resultaat: geen errors.

Is het nu duidelijk hoe de tests zijn verlopen?

Alles loopt trouwens op stock speeds.
lazybones schreef op zondag 22 februari 2015 @ 17:18:
Gezien de SMART waardes lijkt me de HDD toch verdachte nummer 1 van het af en toe blijven hangen. Koppel deze gewoon eens helemaal los en gebruik dan de computer. Is het probleem dan niet meer aanwezig heb je de boosdoener gevonden.
Ja, dit is het volgende wat ik ga doen. Omdat er geen OS op mijn HDD staat is dit ook gemakkelijker te testen dan de SSD. Bedankt voor de tip!
Pagina: 1