Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows Server 2012, IIS meerdere websites

Pagina: 1
Acties:

• Daantju
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-11 22:37
Goedemiddag,

Situatie is alsvolgt:

Ik heb 1 webserver met daarop Windows Server 2012 en IIS. Hierop heb ik 2 websites aangemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2nlwrd0.png

Nu wil ik dat deze 2 websites via hun eigen URL naar dezelfde server gaan. De server heeft 1 IP.

Hoe doe ik dit? Ik las iets met bindings, maar zoals hieronder ingesteld kom ik er niet uit.
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2iag9di.png

Op de een of andere manier draait de site ook niet op www.domein.nl, maar maakt hij er www.domein.nl/seronaris van..

Daan

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:23

• Daantju
Yes die heb ik geprobeerd, zoals ook te zien in de screenshot, maar de 2e site werkt niet, en de 1e site maakt er een /map van..

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:23
Je moet sowieso een 2e host/cname record aanmaken voor de 2e site en die naar dit ip laten verwijzen. Aan de hand van de DNS naam die je gebruikt zal IIS je naar de juiste site verwijzen.

[ Voor 20% gewijzigd door m3gA op 22-02-2015 14:52 ]

• Linke Loe
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-11 07:57
Dit lijkt mij basiskennis IIS... Wat heb je allemaal zelf al uitgezocht en geprobeerd? Het lijkt er namelijk op dat je beide sites dezelfde virtual directory root hebt gegeven...

• Daantju
Het is inmiddels gelukt, wat ik heb gedaan weet ik nog steeds niet precies, maar het werkt nu, de sites worden correct doorverwezen.

Echter, het volgende komt nu op. Op 1 van de sites gebruiken we CMS bolt. Ik heb IIS uitgebreid met FTP en de user administrator hier read/write toegang gegeven. Vervolgens alles via filezilla gekopieerd naar de server. De volgende melding verschijnt:

The folder C:/inetpub/wwwroot/seronaris/app/cache isn't writable. Make sure it is present and writable to the user that the webserver is using.

Opzich prima, snap ik. Op linux zou ik een CHMOD doen en het is gefixt. Maar hier krijg ik de permission's met geen mogelijkheid goed. Overal waar ik kijk zie ik gewoon read/write staan.

• Linke Loe
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-11 07:57
Ook dit is basiskennis IIS en ook hier vraag ik me af wat je al zelf uitgezocht hebt. Dit heeft waarschijnlijk niets met FTP permissions te maken...

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Lijkt mij een ACL config waar de IUSR-blabla account niet in is opgenomen.
Dit is hopelijk voor intern gebruik om te testen? Als je het op Linux met een 'chmod' zou oplossen dan is beveiliging waarschijnlijk niet iets waar je erg op let.

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 22:19

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

In dat geval je website gewoon even onder het Admin account laten draaien :')

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

ElCondor schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 14:04:
In dat geval je website gewoon even onder het Admin account laten draaien :')
Jij bent lekker.......

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:38
Simpel, al je sites (DNS records) wijzen naar je IIS server WAN IP (of je hebt poort 80, eventueel 443 geforward, NAT, naar het interne LAN adres).

Controleer dit met een simpele nslookup (cmd > nslookup > domein.nl)

Dan maak je voor elke site een aparte binding aan op poort 80 met het juiste domein. Als je maar 1 IP adres gebruikt kies je gewoon "All Unassigned".

Ik moet leren hele topics te lezen...

[ Voor 7% gewijzigd door chaoscontrol op 27-02-2015 16:56 . Reden: Ik moet leren hele topics te lezen... ]

Inventaris - Koop mijn meuk!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 22:19

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ohw, wacht, mijn sarcasm tags vergeten :P

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

ElCondor schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 18:59:
[...]

Ohw, wacht, mijn sarcasm tags vergeten :P
Zo iets vermoedde ik al ;-)

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1