Goedemiddag allemaal;
Ik zal gelijk met de deur in huis vallen.
Momenteel ben ik de eigenaar van een game pc, bestaande uit:
CPU: i7 - 2600k
Grafische kaart: EVGA GTX 680 classified
Ram geheugen: 8 GB: 2 x 4GB - DIMM 240-pins low profile - DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800 (CL9)
Opslag / schijven: * Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ1
* Samsung 850 pro 512 GB
* OCZ Agility 3 Series - Solid state drive - 60 GB - intern - 2.5" - SATA-600
Voeding: OCZ ModXStream Pro (ATX voeding 700watt, 4x 5,25" Molex, 6x SATA, 1x PCIe 6 pins en 1x PCIe 6+2 pins aansluitingen.)
Moederbord: ASRock Z68 Pro3 - Moederbord - ATX - LGA1155 Socket
Geluidskaart:
Behuizing: MS-Tech CA-0300 Raptor SE (Miditower)
Ik ben van plan om op korte termijn een nieuw systeem aan te schaffen.
Indien mogelijk kan ik componenten meenemen van mijn oude systeem;
op dit moment wil ik eigenlijk alleen de twee ssd's meenemen, waar ik de os (windows
op de 512gb ssd zal installeren. Daarnaast neem ik mijn geluidskaart mee.
Belangrijk detail; Ik heb een Benq 120hz scherm (1920 x 1080), met ingebouwde IR, en een nvidia 3d bril.
Ik zal niet op een hogere resolutie gaan gamen dan 'Full HD', maar dus wel zo nu en dan 3d. Met mijn huidige systeem ging de FPS vaak richting de 30 fps of lager; mooi zou het zijn dit ietsjes op te kunnen schroeven waar mogelijk.
Het huidige systeem heb ik bij Azerty in elkaar laten zetten, en de service is me zeer goed bevallen; grote kans dat ik nu weer bij Azerty zal bestellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
[i]* Het hoofddoel zal gamen zijn; en hierin eigenlijk zo'n beetje alle games.
* Naast gamen multimedia; op dit moment sluit ik mijn tv aan op de tweede aansluiting via de grafische kaart om mijn monitor te dupliceren naar tv voor films, netflix, e.d.
Wat mag het systeem gaan kosten?
In principe 2000 EUR, maar dit kan eventueel overschreden worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zoals eerder genoemd:
* Samsung 850 pro 512 gb ssd
* OCZ agility 60gb ssd
* Geluidskaart
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hier ga ik misschien jullie hulp nodig hebben. Ik ben zelf na wat research te hebben gedaan voorstander van 1 gpu in plaats van SLI, daar dit problemen kan opleveren met sommige games & applicaties.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor suggesties; momenteel heb ik twee gpu's van EVGA achter de rug, en ik ben een voorstander van EVGA.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte en energieverbruik zijn niet van belang. Wat geluidsproductie betreft; uiteraard liever stil, maar performance is belangrijker dan geluidsproductie.
Ga je overklokken?
Overklokken is iets wat ik in de toekomst misschien ga doen (mijn huidige pc is een klein beetje overgeklokt, cpu). Ik zal dus naar een goede koeler voor de nieuwe cpu moeten gaan kijken.
Dit is wat ik op dit moment heb (De wenslijst zal aangepast worden naarmate ik meer research heb gedaan en/of meer hints/tips heb gekregen):
Ik zal gelijk met de deur in huis vallen.
Momenteel ben ik de eigenaar van een game pc, bestaande uit:
CPU: i7 - 2600k
Grafische kaart: EVGA GTX 680 classified
Ram geheugen: 8 GB: 2 x 4GB - DIMM 240-pins low profile - DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800 (CL9)
Opslag / schijven: * Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ1
* Samsung 850 pro 512 GB
* OCZ Agility 3 Series - Solid state drive - 60 GB - intern - 2.5" - SATA-600
Voeding: OCZ ModXStream Pro (ATX voeding 700watt, 4x 5,25" Molex, 6x SATA, 1x PCIe 6 pins en 1x PCIe 6+2 pins aansluitingen.)
Moederbord: ASRock Z68 Pro3 - Moederbord - ATX - LGA1155 Socket
Geluidskaart:
Behuizing: MS-Tech CA-0300 Raptor SE (Miditower)
Ik ben van plan om op korte termijn een nieuw systeem aan te schaffen.
Indien mogelijk kan ik componenten meenemen van mijn oude systeem;
op dit moment wil ik eigenlijk alleen de twee ssd's meenemen, waar ik de os (windows
Belangrijk detail; Ik heb een Benq 120hz scherm (1920 x 1080), met ingebouwde IR, en een nvidia 3d bril.
Ik zal niet op een hogere resolutie gaan gamen dan 'Full HD', maar dus wel zo nu en dan 3d. Met mijn huidige systeem ging de FPS vaak richting de 30 fps of lager; mooi zou het zijn dit ietsjes op te kunnen schroeven waar mogelijk.
Het huidige systeem heb ik bij Azerty in elkaar laten zetten, en de service is me zeer goed bevallen; grote kans dat ik nu weer bij Azerty zal bestellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
[i]* Het hoofddoel zal gamen zijn; en hierin eigenlijk zo'n beetje alle games.
* Naast gamen multimedia; op dit moment sluit ik mijn tv aan op de tweede aansluiting via de grafische kaart om mijn monitor te dupliceren naar tv voor films, netflix, e.d.
Wat mag het systeem gaan kosten?
In principe 2000 EUR, maar dit kan eventueel overschreden worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zoals eerder genoemd:
* Samsung 850 pro 512 gb ssd
* OCZ agility 60gb ssd
* Geluidskaart
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hier ga ik misschien jullie hulp nodig hebben. Ik ben zelf na wat research te hebben gedaan voorstander van 1 gpu in plaats van SLI, daar dit problemen kan opleveren met sommige games & applicaties.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor suggesties; momenteel heb ik twee gpu's van EVGA achter de rug, en ik ben een voorstander van EVGA.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte en energieverbruik zijn niet van belang. Wat geluidsproductie betreft; uiteraard liever stil, maar performance is belangrijker dan geluidsproductie.
Ga je overklokken?
Overklokken is iets wat ik in de toekomst misschien ga doen (mijn huidige pc is een klein beetje overgeklokt, cpu). Ik zal dus naar een goede koeler voor de nieuwe cpu moeten gaan kijken.
Dit is wat ik op dit moment heb (De wenslijst zal aangepast worden naarmate ik meer research heb gedaan en/of meer hints/tips heb gekregen):
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-5930K Boxed | € 570,87 | € 570,87 |
| 1 | Asus Republic Of Gamers Rampage IV Black Edition | € 398,40 | € 398,40 |
| 1 | EVGA GeForce GTX 980 4GB Superclocked ACX 2.0 | € 562,95 | € 562,95 |
| 1 | Kingston HyperX Beast HX324C11T3K2/16 | € 136,50 | € 136,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.668,72 | |
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2015 14:51 . Reden: Per ongeluk voortijdig gepost. ]