2TB external backup HDD USB3.0

Pagina: 1
Acties:

• Psy8cho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-08-2025
Hallo Tweakers,

Ik zoek een?
2TB externe backup HDD met USB3.0. Liefste USB powered, maar weet niet of dit prestaties kost?

Wat is je budget?
~100 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor zover nog geen voorkeuren. Natuurlijk heb ik graag een betrouwbaar merk sinds dit mijn backup wordt.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gewoon puur als backup hardeschijf.

Tot zover heb ik dit gevonden:
#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Expansion Desktop 2TB Zwart€ 79,-€ 79,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 79,-

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 13:24

r44

Die Seagate ( zie specs.) heeft wel netvoeding nog.
De WD My Passport Ultra haalt de voeding via USB 3. zie link

pricewatch: WD My Passport Ultra 2TB Zwart

44

• Psy8cho
Ja ik zag idd dat hij wel netvoeding nodig had, maar bij alle portable versies zag ik toch 5.400 rpm staan en meestal betekent dat toch wel een hoop minder snelheid. Ook die van jou draaid op 5.400 rpm, weet niet of het tegenwoordig nog steeds veel verschil maakt?

Maar aan de andere kant is encryptie wachtwoord ook wel handig!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:13
5400RPM of 7200RPM maakt echt niks uit icm met een USB-verbinding.

[ Voor 46% gewijzigd door mad-dog op 22-02-2015 14:38 ]

• Psy8cho
Zou je dat eens uit kunnen leggen dan? De lees en schrijfsnelheden worden toch bepaald door onder andere de rpm waarmee de schijf draaid?

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:14
mad-dog schreef op zondag 22 februari 2015 @ 14:37:
5400RPM of 7200RPM maakt echt niks uit icm met een USB-verbinding.
Met USB3 kan het wel degelijk uitmaken. Met <USB3 heb je volkomen gelijk.
Psy8cho schreef op zondag 22 februari 2015 @ 14:45:
Zou je dat eens uit kunnen leggen dan? De lees en schrijfsnelheden worden toch bepaald door onder andere de rpm waarmee de schijf draaid?
USB2, de chip die je data verwerkt voor het naar de schijf gaat, haalt enkele tientallen MB/s, dat haalt elke moderne schijf met gemak. Een USB3 chip kan honderderden MB/s verwerken, meer dan de meeste schijven halen. Bij USB2 is de USB chip de beperkende factor, bij USB3 is de schijf dat.

Voor een goed advies mist er nog wat input. Zoals wat voor type backup ga je maken? Bijvoorbeeld steeds een volledige kopie of incremental (alleen de wijzigingen bijwerken). Hoe vaak ga je een backup maken? Blijft de schijf aangesloten of gaat deze los na elke backup?

Met die info krijgen we een beter beeld van je wensen. Wil je bijvoorbeeld elke dag een volledige backup maken en de schijf daarna loshalen, dan is een losse adapter onhandiger en is snelheid belangrijk. Wil je alleen maar elke week de wijzigingen bijwerken dan is snelheid niet meer belangrijk. (tenzij je heel veel grote wijzigingen doet, maar met 2TB zal dat wel niet.)

[ Voor 23% gewijzigd door Crahsystor op 22-02-2015 14:48 ]

Addicted to silent computing

• Psy8cho
Oh ja ik zie dat ik inderdaad wat meer input had kunnen geven dus bij deze.

Ik maak gewoon een backup van mijn hele schijf die in mijn PC zit, daarna voeg ik ofwel dingen toe en eens in de zoveel tijd weer een exacte kopie. De schijf zal gewoon een laadje ongebruikt blijven liggen totdat ik het weer tijd vindt voor een backup.

• Psy8cho
iemand een voorstel?
Pagina: 1