Toon posts:

Asus K53SV kapot, ws moederboard, reparatie goedkoper

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mn asus K53SV werkte tot eergisteren nog prima totdat die eerst bleef hangen na het inloggen op windows en na wat opnieuw opstarten een grijs beeld gaf dat weg trekt na wit. Paradigit zegt ws moederboard. Kan je beter een nieuwe kopen. Na wat overwegen denk ik amehoela, dat ding kostte 700 euro! Deed het nog perfect en ligt nu nog steeds voor minstens 600 in de winkel.

Ik zit eraan te denken om een nieuw moederboard te kopen, maar heb geen idee waar. Die erin zetten kan ik zelf wel. Ja die dingen zijn duur, maar een nieuwe laptop is veel duurder. Vind het best om er 200 euro aan kwijt te zijn.

Wel een klein probleem daarbij. Er is de kans dat ik straks met een nieuw moederboard nog steeds een kapotte laptop heb. Kan iemand garanderen dat het het moederboard is/ kent het probleem? Misschien anders nog even checken het beeldscherm ergens laten checken...

Wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer hem op een extern scherm, dan weet je het meteen. Voor de rest zit vrijwel alles op het moederbord vast gesoldeerd op zo'n ding, en de CPU of geheugen verdenk ik bij een grijs scherm niet snel. Zal de onboard GPU wel dood zijn, dan heb je inderdaad een moederbordje nodig.

Maar zeker weten doe je het nooit, totdat je het nieuwe bordje erin gehangen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:36

rdejongjr

Gnome

Met een beetje geluk is het zelfs alleen de kabel naar het paneel.
Statisch scerm wat weg trekt naar wit lijkt op een lcd paneel wat geen LVDS signalen meer krijgt, gebeurt eerder door een breuk in de kabel of een losse stekker dan een defect aan de print.

Zoals Intelligo al aangaf, even testen met een externe monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:43

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Kabel defect is mijn vermoeden. Kun je een filmpje maken en op youtube zetten? Graag vanaf powerbutton tot ellende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:29
Disassembly guid: YouTube: Asus X53S K53SV Disassembly guide Zerlegen Austauschen Fix Replacement Disassembling Repair
Spare parts: http://www.asusparts.eu/p...Notebook/K%20Series/K53SV (NB: ik heb geen ervaring met deze shop, zelf eerst betrouwbaarheid onderzoeken)

1) Eerst laptop aan externe monitor hangen:
A: Bij goed beeld door naar 2
B: Bij aanhouden van probleem moederboard vervangen. (Replace direct vraagt er 200 euro voor, via ebay zie ik ze vanaf 150 euro. Voor dat verschil zou ik het laten doen.)
2) Kabel tussen mobo en scherm vervangen. Als je hem toch open hebt, gelijk even kijken wat het typenummer van je LCD scherm is.
A: Bij goed beeld. geniet van je gerepeerde laptop.
B: Bij aanhouden van probleem scherm vervangen (zie typenummer by nummer 2)

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 15:34
Mocht je toch onderdelen willen kopen, via Ebay kom je vaak nog redelijk goedkoop uit voor deze spullen. Heeft mijn materialen meerdere malen gered ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah cool, thnx. Hier de video wat er gebeurd als ik mn laptop aan zet.
http://youtu.be/1eqXT-4Sbr0

Iemand die dit herkent? Als ik een extern scherm erop aansluit gebeurt er helemaal niets. Ik weet alleen niet of de laptop het externe beeldscherm automatisch pakt bij opstarten. Nog op wat sneltoetsen gedrukt maar weinig effect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
heb je je geheugen al gecontroleerd? probeer eens afzonderlijk je geheugen te testen.
of het geheugen om te draaien.

heb dit geintje wel eens eerder meegemaakt.

optie 2:

kijk of je koeler niet verstop zit met allemaal stof ( dit type laptop staat bekend als stofhapper )
kan zijn dat grafische chip te warm is geworden waardoor deze geen beeld meer geeft.

je kan proberen deze chip opnieuw te laten verwarmen.

sebastius die heeft wel veel ervaring met dit soort issues.
Pagina: 1