Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB naar netwerk

Pagina: 1
Acties:

• zjweele13
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-11 12:05
Beste leden,

Ik wil graag een USB-apparaat aansluiten op mijn pc. Echter staat mijn pc niet in de buurt van het apparaat. Nu heb ik daarvoor dit gevonden:
http://nl.aliexpress.com/...-Adapter/32228461518.html

Hier heb ik een vraag over. Als ik dit koop gaat het er als volgt uitzien:

USB apparaat - - - USB-LAN zender - - - Switch - - - Switch - - - LAN-USB ontvanger - - - PC

Op beide switches zijn diverse netwerkapparaten aangesloten. Tussen beide switches loopt 1 netwerkkabel. Werkt dit of dient de USB extender zijn eigen netwerkkabel zonder ander netwerkverkeer te hebben?

Bvd

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:38
Dat gaat niet werken. Deze adapters gebruiken de netwerkkabel alleen als verlengsnoer. Er wordt niks omgezet naar IP dus je kan er geen switches en andere logica tussen zetten.

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

• zjweele13
Daar was ik al bang voor. Zijn er niet iets meer high end extenders te verkrijgen die dat wel kunnen?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Over wat voor hardware heb je het?

http://estunt.nl/index.php/cPath/25
Hier een pc kopen en je usb apparaat delen naar het netwerk.
Shuttle is een kleine en zuinige, en stille pc.

• zjweele13
Het gaan om een externe HD en een game capture

Verwijderd

In een ander topic schreef ik,
In een VM-ware omgeving heb ik voor USB-licentiedongles succesvol een USB-naar-IP converter gebruikt: AnywhereUSB. Niet goedkoop, maar misschien een goede oplossing? Zie ook: http://www.digi.com/products/usb/anywhereusb#docs.
Mogelijk dat je kunt uitwijken naar een miniPC of thin client als server (zoals ook voorgesteld in het aangehaalde topic), maar dat is wat meer (uitzoek)werk.

Een alternatief - wel letten op aantal USB-poorten - kan de Synology EDS14 (pricewatch: Synology EDS14) of een andere, goedkopere NAS zijn (bijv. pricewatch: Synology DS115j; of kijk bij Asustor - nieuwere modellen nog niet in Pricewatch - die heeft er een app voor: VirtualHere USB Server).

Verder zou je kunnen kijken naar een (tweedehands of wellicht slingert er een oud apparaat ongebruikt rond) router met een USB-poort. Netwerk insteken op LAN-poort, DHCP uit & vast IP-adres instellen en uitproberen (heb zelf zo een USB-cameraatje enige tijd aan mijn netwerk verbonden).

Overigens ben ik het met johnkeates in "USB naar netwerk" eens dat het meestal behelpen is (m.u.v. de USB-licentiedongles).

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2015 15:44 . Reden: Laatste edit n.a.v. reactie johnkeates. ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
zjweele13 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 13:12:
Daar was ik al bang voor. Zijn er niet iets meer high end extenders te verkrijgen die dat wel kunnen?
Die zijn er ook wel, alleen wat duurder: http://nl.startech.com/en...P-Device-Server~USB1000IP

• zjweele13
Bedankt voor de tips, ik zal eens nadenken over de voorgestelde oplossingen

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Alle dingen die USB over een netwerk proberen te laten lopen zijn een slecht idee. Gewoon niet doen.

Ga voor een goede oplossing:

- Printer? Neem een netwerkprinter of printer server
- Opslag? Neem een NAS
- Camera? Neem een IP-camera

Ik weet niet wat voor apparaat je wil aansluiten, maar alle USB-over-IP oplossingen zijn over het algemeen beperkt tot de standaard USB protocollen die dingen die ik net genoemd heb doen. Als je dus een of ander custom USB apparaat dat z'n eigen speciale drivers nodig heeft gebruikt gaat dat echt niet goed werken over een of andere USB-netwerk adapter.

Je hebt het verder over een game capture device: het laatste wat je wil is hem aansluiten over een verbinding die een capture moeilijker gaat maken. Wat je beter kan doen is de video/audio verbinding verleggen. Daar zijn zelfs kan-en-klare oplossingen voor zoals een AV powerline adapter.

• zjweele13
De capture zelf gaat gewoon via hdmi. Alleen de files moeten op mijn pc komen te staan en die staat op een andere verdieping dan mijn consoles. Daarom wilde ik eigenlijk de usb output verlengen
Pagina: 1