Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCIperongeluk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-09 23:11
Hallo allemaal,

De laatste tijd ben ik aan het overwegen om een aftermarket koeler aan te schaffen voor mijn CPU. De huidige stock koeler maakt namelijk nogal een hoop herrie. Na een beetje rond gezocht te hebben kwam ik al gauw uit op de Mugen 4. Ik heb alleen wat twijfels of deze in mijn case past. Mijn kast (Aerocool Strike-X Advance) heeft namelijk een max CPU koeler hoogte van 162 mm in de specs, terwijl de Mugen een hoogte van 160mm aangeeft. Theoretisch zou dit moeten kunnen, maar ik ben even benieuwd naar jullie mening

Specs:
CPU: AMD FX-8120 (stock koeler)
Mobo: ASRock Extreme 3 970
GPU: Sapphire Radeon HD 7870
RAM: Corsair Vengeance LP 8GB 1600MHz CL10
Case: Aerocool Stike-X Advance black edition
PSU: Corsair TX550 M
verder een HDD en SSD in het systeem zitten

Qua koelvermogen zou het wat mij betreft iets beter mogen dan wat de stockkoeler nu biedt, maar zelfs met stock is het goed te doen. De kans dat ik mijn CPU nog ga overklokken is namelijk zeer klein. Wel heb ik het ding liever een stuk stiller.

Budget
Budget voor mij toch max 50 euro, al zit ik liever ergens rond de 30.

Zou het lukken om hier een Scythe Mugen 4 in te plaatsen, of hebben jullie een beter voorstel?

Alvast bedankt

[ Voor 17% gewijzigd door PCIperongeluk op 22-02-2015 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterd11
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-08 15:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooien101
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-03-2022

gooien101

aka. Tha Real Slim Shady

Beetje raar om een koeler van 17,2 cm aan te bevelen waardat de OP overduidelijk vraagt om een koeler die kleiner is dan 16,2 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCIperongeluk
De vraag is of de Mugen 4 mogelijk en aan te raden is gezien de zeer geringe speling volgens de specificaties. En zo niet, welke koeler een alternatief zou zijn. Een koeler die nóg groter is dan de Mugen gaat hem inderdaad zeker niet worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterd11
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-08 15:22
gooien101 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 16:29:
[...]

Beetje raar om een koeler van 17,2 cm aan te bevelen waardat de OP overduidelijk vraagt om een koeler die kleiner is dan 16,2 cm.
sorry mijn fout, mugen is een prima koeler. De gelid tranquillo raad ik je niet aan, de fan gaat namelijk rammelen na 3 maanden (3x al gehad)

pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO
is ook een goed koelertje

[ Voor 17% gewijzigd door misterd11 op 22-02-2015 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCIperongeluk
Die zag ik inderdaad ook al staan, al is de hoogte van die koeler slechts een millimeter minder, wat me niet echt de moeite lijkt om te wisselen van de Mugen 4.

Waar ik echt naar benieuwd ben is of toevallig mensen dezelfde kast hebben met een aftermarket koeler en hoeveel speling hij hiermee had? Van een vriend heb ik begrepen dat hij een stuk minder ruimte over had dan de specificaties zouden beweren
Pagina: 1