Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• pot8osalt
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2023
Hallo,

Ik ben van plan om een nieuwe smartphone te kopen mijn oude lg l3 was toch wel aan vervanging
het liefts wil ik een 1920x1080 scherm met 2 gb ram, maar er zitten smartphones aan te komen die 2k resolutie hebben en dan al 3 gb ram.
Zie je het verschil tussen 1080p en 2k?
Is het nu nog goed om 2 gb ram te nemen?
is een super amoled scherm echt zo mooi?

Dat waren mijn vragen wel, antwoorden worden op prijs gesteld.

• Jansen-nl
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-04 15:08
2K betekend over het algemeen vooral een kortere batterijduur. Ik denk dat 1080p onder de 5 a 6 inch prima voldoet en 2K meer een marketing verhaal is. Of je moet wachten kan ik niet beslissen. De ontwikkelingen gaan snel dus het maakt niet uit welke telefoon je koopt, binnen een jaar is hij toch verouderd

“He is no fool who gives what he cannot keep to gain what he cannot lose.” - Jim Elliot

• pot8osalt
Oke, 1080p dus.
Weet je ook of ik beter 2 of 3 gb ram kan nemen?
En de kwaliteit van super amoled?

Verwijderd

pot8osalt schreef op zondag 22 februari 2015 @ 12:50:
Oke, 1080p dus.
Weet je ook of ik beter 2 of 3 gb ram kan nemen?
En de kwaliteit van super amoled?
2 of 3 gb.... Ik heb 2gb en heb nog nooit ergens op hoeven wachten. Geen idee wat die extra GB mij zou moeten brengen.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-11 15:59

Sick Nick

Drop the top!

Mobile world congress is binnenkort met flink wat nieuwe aankondigingen dus daar zou ik wel even op wachten. Misschien wel iets wat je bevalt en anders misschien wel prijsverlagingen op huidige toestellen :)

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Hogere resolutie dan 1080 is eigenlijk alleen interessant voor VR-toepassingen, niet voor dagelijks gebruik

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05
Super AMOLED kan mooi zijn, maar op de meeste telefoons is de kleurstelling zo ingesteld dat alle kleuren overdreven zijn.

En zonder root kun je dat vaak niet wijzigen.

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-11 20:40
Bij een samoled kun je gewoon de kleurinstelling wijzigen.
Professionele foto of film is veel minder verzadigd.
http://www.galaxynote3man...galaxy-note-3-feature.jpg

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Verwijderd

Obiter dictum schreef op zondag 22 februari 2015 @ 12:54:
Hogere resolutie dan 1080 is eigenlijk alleen interessant voor VR-toepassingen, niet voor dagelijks gebruik
Dat hangt ervan af wie je het vraagt. Zelf zie ik verschillen tussen hoge resoluties nog wel, maar geef toe dat het voor een hoop mensen lood om oud ijzer is. Die mensen zien het minder of kan het minder schelen.

De vraag is vooral ook of je de bijbehorende batterijduur accepteert, want meer pixels kosten ook gewoon een hoop meer stroom om aan te sturen. Daar komt nog bij dat je meer ruimte 'tussen' de pixels krijgt, waardoor je meer stroom kwijt bent aan je backlight. Dat geldt uiteraard niet voor AMOLED-schermen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2015 19:10 ]

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-11 10:22

The Wizard

Moderator Mobile
--> MAA

Summiere openingspost, graag meer info verstrekken en wat je zelf al gevonden hebt, anders gaat deze op slot.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• pot8osalt
The Wizard schreef op zondag 22 februari 2015 @ 19:39:
--> MAA

Summiere openingspost, graag meer info verstrekken en wat je zelf al gevonden hebt, anders gaat deze op slot.
Ik had eigenlijk alleen wat vragen omdat er niet veel over op het internet stond.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05
The Wizard schreef op zondag 22 februari 2015 @ 19:39:
--> MAA

Lijkt mij duidelijk wat hij vraagt hoor, maar goed ligt vast aan mij...(tegenwoordig is vragen op tweakers niet toegestaan zonder dat je alles zelf doet, maar dan ga je geen vragen stellen omdat je het antwoord weet)
pot8osalt schreef op zondag 22 februari 2015 @ 12:26:
Hallo,

Ik ben van plan om een nieuwe smartphone te kopen mijn oude lg l3 was toch wel aan vervanging
het liefts wil ik een 1920x1080 scherm met 2 gb ram, maar er zitten smartphones aan te komen die 2k resolutie hebben en dan al 3 gb ram.

Dat waren mijn vragen wel, antwoorden worden op prijs gesteld.

Verwijderd

pot8osalt schreef op zondag 22 februari 2015 @ 12:26:
Dat verschilt van persoon tot persoon. 1080P is al behoorlijk goed en veel mensen zullen het dan ook een papieren verschil vinden. Als je goede ogen heb zou je het verschil mogelijk kunnen zien, maar reken er wel op dat je inlevert op batterijduur. Feit is dat hoe hoger je komt met de PPI, hoe kleiner het verschil en dus voordeel zal worden.
Aangezien er nog voldoende telefoons verkocht worden met 1 GB kan je er op rekenen dat 2 GB voorlopig nog wel even voldoende blijft. Zekerheid heb je nooit, maar met 2 GB kan je een hoop doen. Daar komt nog bij dat Android zich al langer focust op het ook te draaien blijven op lichtere/oudere telefoons. Aangezien moderne versies nog best redelijk draaien op telefoons van vier(!) jaar oud zou ik me niet al te veel zorgen maken.
Ook dit is weer zeer persoonsgebonden. De zwartwaarden zijn uiteraard uitstekend, maar de ene zal dat fantastisch vinden en de ander boeit het niet. Twijfel je echt, zoek dan een winkel op met werkende displaymodellen en overtuig jezelf. Bij de MediaMarkt heb je bijvoorbeeld vaak de optie veel telefoons te testen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2015 01:12 ]

• pot8osalt
Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 01:11:
[...]

Dat verschilt van persoon tot persoon. 1080P is al behoorlijk goed en veel mensen zullen het dan ook een papieren verschil vinden. Als je goede ogen heb zou je het verschil mogelijk kunnen zien, maar reken er wel op dat je inlevert op batterijduur. Feit is dat hoe hoger je komt met de PPI, hoe kleiner het verschil en dus voordeel zal worden.

[...]

Aangezien er nog voldoende telefoons verkocht worden met 1 GB kan je er op rekenen dat 2 GB voorlopig nog wel even voldoende blijft. Zekerheid heb je nooit, maar met 2 GB kan je een hoop doen. Daar komt nog bij dat Android zich al langer focust op het ook te draaien blijven op lichtere/oudere telefoons. Aangezien moderne versies nog best redelijk draaien op telefoons van vier(!) jaar oud zou ik me niet al te veel zorgen maken.

[...]

Ook dit is weer zeer persoonsgebonden. De zwartwaarden zijn uiteraard uitstekend, maar de ene zal dat fantastisch vinden en de ander boeit het niet. Twijfel je echt, zoek dan een winkel op met werkende displaymodellen en overtuig jezelf. Bij de MediaMarkt heb je bijvoorbeeld vaak de optie veel telefoons te testen.
Oke, heel erg bedankt.
Ik heb afgelopen jaren niet echt in smartphones geïnteresseerd, dan weet je zeg maar niet wat alles kan (bijvoorbeeld 2gb ram)

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Heb zelf een Honor 6 Plus (5,5" 1080p) en een tijd met een Meizu MX4 Pro (5,5" 2K) gespeeld en heel weinig verschil gezien in resolutie. Nu zou dat ook met de kwaliteit van de displays te maken kunnen hebben.

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-11 10:22

The Wizard

Moderator Mobile
Mizgala28 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 00:39:
[...]

Lijkt mij duidelijk wat hij vraagt hoor, maar goed ligt vast aan mij...(tegenwoordig is vragen op tweakers niet toegestaan zonder dat je alles zelf doet, maar dan ga je geen vragen stellen omdat je het antwoord weet)

[...]
Dit zijn zeer simpele vragen die met een google zoekopdracht gevonden kunnen worden, en daarnaast ook behoorlijk subjectief. Het forum heeft als doel informatief te zijn, maar wel op een bepaald niveau.

Als eerste: https://www.google.nl/?gw...q=difference+1080p+and+2k
Ruim 400.000 hits.

https://www.google.nl/?gw...+gb+ram+smartphone+enough
Ruim 1 miljoen hits

En de laatste vraag is heel smaakgevoelig, daarvoor kun je het beste langs een telecomwinkel gaan.

Het topic gaat op slot, zoals je kan zien is er genoeg informatie te vinden.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.