Windows start uit zichzelf 's ochtends op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inenting
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-09 12:27
Ik heb al enkele dagen last van een geest die steeds 's ochtends om 5 uur mijn computer aandoet en ik wil hem graag weg hebben. Ik heb al van alles geprobeerd zoals een virus scan en updates maar niks helpt. Dus ik keek vandaag even naar het logboek en zag toevallig dat er dit staat:

Waarschuwing 22-2-2015 05:37:55 WLAN-AutoConfig 10002 Geen

Logboeknaam: System
Bron: Microsoft-Windows-WLAN-AutoConfig
Datum: 22-2-2015 05:37:55
Gebeurtenis-id:10002
Taakcategorie: Geen
Niveau: Waarschuwing
Trefwoorden:
Gebruiker: SYSTEM
Computer: DESKTOP
Beschrijving:
WLAN-uitbreidingsmodule is gestopt.

Pad naar module: C:\Windows\System32\bcmihvsrv64.dll

Ik heb wake on lan aan staan in bios maar niks in mijn huis kan een magic packet verzenden behalve mijn telefoon maar toen ik mijn mobiel gewoon uitdeed 's nachts om te testen, ging mijn pc toch aan.

Kan iemand me misschien hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:33
Is het steeds om 5:37 of steeds rond die tijd?

Indien het eerste lijkt het dat er op 5:37 een opdracht of taak in windows/bios ervoor zorgt dat de pc uit diepe slaap ontwaakt.

indien het tweede, dan zou het kunnen dat na bv 5/6/7/8 uur slaapstand de wlan adapter een foutmelding veroorzaakt waardoor de pc ontwaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:20
Waarom wakeup on lan dan niet gewoon uitzetten?

En 2e vraag: sluit je windows echt af, of staat hij in stand-by.. Als ik het zo lees staat je pc in stand-by. Gewoon uitzetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:36

Harrie

NederVlaming

Geen huisdier wat op je tobo springt en hem zo uit sleep haalt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-10 22:27
Action center > automatic maintenance.
-> allow scheduled maintenance to wake up my computer --> OFF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:37
En anders eens kijken in je BIOS? Misschien staat er een wake-up alarm aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 13:38
Heb je dag/nacht tarief voor je stroom? Dan vind je PC het soms niet leuk om in standby/hibernate te staan, en zal deze aan gaan op het moment dat je tarief schakelt. Dat is in ieder geval wat bij mij de oorzaak lijkt te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:27

TommieW

Numa numa.

Xudonax schreef op zondag 22 februari 2015 @ 19:34:
Heb je dag/nacht tarief voor je stroom? Dan vind je PC het soms niet leuk om in standby/hibernate te staan, en zal deze aan gaan op het moment dat je tarief schakelt. Dat is in ieder geval wat bij mij de oorzaak lijkt te zijn...
Wat. Heb je hier een bron van? Dit lijkt mij onzin. Voor je PC maakt het echt, maar dan ook echt helemaal niets uit of het het nacht- of dagtarief is.

Probeer eerst maar eens WOL uit te zetten. Als je PC het dan blijft doen, kunnen we verder zoeken.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 13:38
Zonder enige geplande taak (ook geen updates), WOL of andere automatische wakker-word technieken etc. kan ik het 100% reproduceren, zowel met mijn huidige AsRock bordje als mijn vorige Asus bord heb ik dit gehad. En ook keurig op het moment (omstreeks 7 uur) dat hier de meter om gaat.

De reden waarom dit gebeurd is omdat er iets op het spanningsnet gebeurd om die schakeling te maken, en dit word er schijnbaar niet (fatsoenlijk) uitgefilterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

(Hobby-)kwekerijtje op zolder in de buurt ergens? :+

Ik heb me onlangs laten interesseren door f.lux, maar merk dat de (slaapstand van-) m'n laptop (als hij in de port replicator hangt iig) daar niet zo lekker mee omgaat en steeds weer aanspringt.
Maar da's dus niet eenmalig, dus waarschijnlijk niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inenting
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-09 12:27
Het gaat ook soms om 4 uur aan en het klopt dat het alleen gebeurd wanneer het op stand-by is. Ik zal het ook eens proberen met wake on lan uit. Ik heb ook geen huisdieren die op me toetsenbord ofzo kunnen springen maar heb wel uitgezet dat keyboard en muis computer kunnen wekken maar dat hielp ook niet. Automatische onderhoud en updates staan op 18:00 dus dat zou het ook niet kunnen zijn. En ik zie ook geen wake-up alarm in bios.

Ik gebruik wlan adapter ook niet eens (heb een powerline) maar als ik dat nu ook uitschakel en mijn computer word niet meer oppeens wakker, weet ik nog steeds wat het veroorzaakte en kan ik anderen hier ook niet ermee helpen. Ik zal dit eens even een paar dagen testen en als ik erachter kom post ik wel wat het was.

Bedankt allemaal!
Pagina: 1