Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sommige websites niet te benaderen

Pagina: 1
Acties:

• Yerap
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09-2023
Ik zit met een probleem op één van mijn computers op mijn netwerk.
Bij het benaderen van een aantal websites, bijvoorbeeld virustotal.com en microsoft.com krijg ik de melding: "Deze webpagina is niet beschikbaar" Deze websites zijn op mijn andere pc wel bereikbaar. Ook via mijn router krijg ik response van de websites. Het lijkt dus echt in deze pc te zitten.

Met een ping krijg ik het volgende resultaat:
Pinging virustotal.com [216.239.32.21] with 32 bytes of data:
General failure.
General failure.
General failure.
General failure.

Ping statistics for 216.239.32.21:
Packets: Sent = 4, Received = 0, Lost = 4 (100% loss),

Ik heb het probleem met verschillende browsers, heb ook alle software die ik de laatste tijd heb geïnstalleerd verwijderd. firewall uitgeschakeld, echter dit probleem blijft.
Ik heb zelf het gevoel dat het iets met IPv6 te maken heeft. maar ook IPv6 uitschakelen op de adapter werkte niet.

Heeft iemand nog een idee wat ik kan proberen?

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Zijn het misschien sites die het je computer mogelijk maken updates uit te voeren en/of te scannen naar malware/virussen. De twee sites die je noemt geven mij het idee dat er mogelijk een virus speelt.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Dat klinkt als een stuk malware (virus) dat de boel blokkeert zodat het lastiger voor je wordt een oplossing te zoeken/downloaden.
Mogelijk is de hosts-file aangepast of passen ze een andere truc toe.

Beste manier om er vanaf te komen is complete herinstallatie van Windows (backup vooraf belangrijke stuff middels een linux live-cd zoals Knoppix of Kaspersky rescue).

En anders kun je het proberen te schonen mbv. de eerder genoemde Kaspersky rescue cd of iets soortgelijks. Een virusscanner vanuit Windows zelf draaien lukt waarschijnlijk niet of kan niet alles detecteren/verwijderen.

Succes!

• Yerap
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09-2023
Ik betwijfel of het een virus/malware is, ik heb hitmanpro en Spybot er al over gehaald, beide kon ik ook gewoon downloaden vanaf hun eigen site.
Alle websites die ik kan benaderen kan ik met ping -6 niet pingen, vandaar dat ik vermoed dat het iets met ipv6 te maken heeft

Ik heb getest via: http://test-ipv6.com/ (dit is een IPv4 website) die werkt.
Echter als ik via : http://ipv6.test-ipv6.com/ (dit is de IPv6) versie naar dezelfde site ga dan werkt het niet.

bovenstaande test is kennelijk niet van toepassing, op mijn andere pc kan ik ook niet naar de ipv6 site...

Het lijkt er op dat mijn pc via ipv6 wil connecten maar niet kan omdat ik nog geen ipv6 ip adres heb op mijn router.

dan toch iets van vage browser hijacker, iemand nog een tip voor een goede antimalware tool?

[ Voor 50% gewijzigd door Yerap op 22-02-2015 14:05 ]