Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h999
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-04-2023
Hallo,
Ik weet nu waar ik dit moet plaatsen , dus maar hier.

Ik heb nu een vaste computer met een kabel en met een goede stevige snelheid 150 a 160.Nu heb ik onlangs een laptop bijgekocht , die gewoon via wifi connectie maakt ,maar snelheid is maar 20 . Nu is mijn vraag hoe zou ik het best de laptop doen werken met ongeveer dezelfde snelheid als de vaste computer.

Ik kan eventueel wel een kabel leggen naar de laptop, maar is natuurlijk ook niet altijd interessant.

Nu had ik dit gezien
http://www.routercenter.b...200-wifi-starter-kit.html

Werkt dit goed? Gaat dit echt via je kabels van je stopcontacten en heeft dit geen schade voor eventuele toestellen?
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ik kan eventueel wel een kabel leggen naar de laptop, maar is natuurlijk ook niet altijd interessant.
Maar wel de enige oplossing als je met je laptop in de buurt wil komen van de 160MB/sec.
Maar wat is die 160? Megabit of megabyte?

Welke laptop heb je?

Hier --> had je topic beter gepast. Ook vind je hier veel meer info over jouw probleem.
Netwerken

[ Voor 5% gewijzigd door EWK op 22-02-2015 10:54 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h999
Ik heb zo een 160 Megabyte van telenet.

Laptop is een Msi GE 70 Apache Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:32

TommieW

Numa numa.

h999 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 11:02:
Ik heb zo een 160 Megabyte van telenet.

Laptop is een Msi GE 70 Apache Pro.
Wow da's snel! Dat is wel 1280 megabit per seconde! :+ Waarschijnlijk bedoel je 160Mb (let op de kleine letter "b", dit staat voor bit). Er passen 8 bits in een byte.

Hoe dan ook, je moet niet te veel verwachten van powerline. Je kan er meestal wel een megabit of 100 mee halen, maar veel daarboven begint het twijfelachtig te worden. Verder is powerline erg afhankelijk van de elektrische installatie van je huis. Als je bijvoorbeeld een nieuwe(re) stoppenkast hebt, heb je al snel kans dat het niet meer werkt tussen verschillende groepen. Als je écht helemaal geen kabels kan trekken, zou het een oplossing kunnen zijn, maar geweldig is het niet. Er wordt vaak geadverteerd met snelheden tot 500 Mb/s, maar die ga je nooit er mee halen.

Dus als je een kabel kan trekken, doe dat. :P Het is natuurlijk ook redelijk afhankelijk van hoe en hoeveel je je laptop gebruikt.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:25

br00ky

Moderator Harde Waren
EWK schreef op zondag 22 februari 2015 @ 10:54:
[...]
Hier --> had je topic beter gepast. Ook vind je hier veel meer info over jouw probleem.
Netwerken
Dit inderdaad. Move naar NT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h999
TommieW schreef op zondag 22 februari 2015 @ 11:08:
[...]

Wow da's snel! Dat is wel 1280 megabit per seconde! :+ Waarschijnlijk bedoel je 160Mb (let op de kleine letter "b", dit staat voor bit). Er passen 8 bits in een byte.

Hoe dan ook, je moet niet te veel verwachten van powerline. Je kan er meestal wel een megabit of 100 mee halen, maar veel daarboven begint het twijfelachtig te worden. Verder is powerline erg afhankelijk van de elektrische installatie van je huis. Als je bijvoorbeeld een nieuwe(re) stoppenkast hebt, heb je al snel kans dat het niet meer werkt tussen verschillende groepen. Als je écht helemaal geen kabels kan trekken, zou het een oplossing kunnen zijn, maar geweldig is het niet. Er wordt vaak geadverteerd met snelheden tot 500 Mb/s, maar die ga je nooit er mee halen.

Dus als je een kabel kan trekken, doe dat. :P Het is natuurlijk ook redelijk afhankelijk van hoe en hoeveel je je laptop gebruikt.
Juist ik bedoel 160 Mbit, ik weet niet of dit snel is ?

Maar met de laptop via wifi (juist getest) kom ik aan 20Mbit,is wel een serieuze verschil.Hoe kan ik het best via wifi dit opvoeren.Powerline? of iets anders? Ik zou wel een zowiezo een kabel klaar leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Hoe ver zit je van je modem/router af? Hoeveel muren zitten er tussen? Waar staat die modem/router?
Welk kanaal zendt ie uit? Welke kanalen zitten de buren? Misschien kun je daar nog wat mee schuiven?

Anders kun je een (utp)kabel trekken naar de ruimte waar je veel laptopt en daar een accespoint neerzetten.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h999
EWK schreef op zondag 22 februari 2015 @ 11:44:
Hoe ver zit je van je modem/router af? Hoeveel muren zitten er tussen? Waar staat die modem/router?
Welk kanaal zendt ie uit? Welke kanalen zitten de buren? Misschien kun je daar nog wat mee schuiven?

Anders kun je een (utp)kabel trekken naar de ruimte waar je veel laptopt en daar een accespoint neerzetten.
Ik denk zo een 10 meter, maar wel een paar muren tussen.Dat accespoint is misschien wel een oplossing,maar is precies wel vrij duur ?

Hoe kan ik zien op welke Ghz ik zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Je komt zelf met een oplossing van €189,- en je vind een losse accespoint te duur?
Zo'n ding heb je al voor een paar tientjes.

Je kunt zien op welk kanaal je zit door in je modem/router in te loggen, welke heb je eigenlijk?
Je kunt met een android app zoals wifi analyzer zien hoe druk het is in de buurt of je dus beter van kanaal kan wisselen.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h999
EWK schreef op zondag 22 februari 2015 @ 12:12:
Je komt zelf met een oplossing van €189,- en je vind een losse accespoint te duur?
Zo'n ding heb je al voor een paar tientjes.

Je kunt zien op welk kanaal je zit door in je modem/router in te loggen, welke heb je eigenlijk?
Je kunt met een android app zoals wifi analyzer zien hoe druk het is in de buurt of je dus beter van kanaal kan wisselen.
Ik zou volgens Mijn telenet dit hebben Motorola / CV6181E (DOCSIS) en Wireless modem 3.0 (DOCSIS) en dit hebben.
Pagina: 1