Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netgear Nighthawk R7000 problemen met Windows

Pagina: 1
Acties:

• ohnotheydidnt
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-06-2023

ohnotheydidnt

Ik hou van koekjes.

Topicstarter
Oke, na veel gebel met allerlei helpdesks wil ik 't hier eens pitchen, wie weet kan ik 't alsnog zelf oplossen na al het geneuzel van de laatste dagen met het internet hier :')

Situatie is als volgt in ons studentenhuis:

Ziggo aansluiting, Cisco modem in bride mode, WAN-WAN connected naar de Nighthawk. Vanuit de Nighthawk 3 LAN kabels naar 3 switches (16 kamers - ik weet dat de situatie niet ideaal is) en vanuit al deze switches gaan de bedrade aansluitingen naar alle kamers. Daarnaast is er natuurlijk een wifi signaal vanuit de Nighthawk. DHCP staat an op de Nighthawk.

Vorige week hadden we nog telfort met een andere modem, maar de setup was daarvan gelijk (3 lan kabels naar switches en wifi vanuit die modem), en het probleem treedt op sinds ik alles in de nighthawk heb ingeplugd en we via Ziggo internet hebben. Met de 'oude' setup had niemand problemen (behalve snelheid en aantal connecties, waarom we zijn overgestapt) in termen van LAN connectie of wifi.

Probleem is als volgt:

Ik heb idevices (macbook, ipad, iPhone) en heb nergens last van en heb gewoon internet. Op de 5ghz wifi band haal ik 175Mbps (dus ik klaag niet) maar de meeste huisgenoten die een windows computer hebben (en mijn eigen oude windows computer) hebben allemaal DNS issues. (alle macbooks in huis hebben nergens last van) Dus ze hebben 5 minuten verbinding en worden er uitgeknikkerd voor de rest van de dag. Ondertussen heb ik bij verschillende mensen gekeken of het kon liggen aan een oude dns, dus heb ik die allemaal gereleased en gerenewed (en geflushed) en dan hebben ze weer een paar minuten tot een uur internet, en dan is de verbinding weer weg. Dit gebeurt zowel bedraad via LAN kabel als via wifi. Android telefoons hebben hier geen last van, iPhones ook niet. Die hebben allen keurig internetverbinding via wifi van de Nighthawk. DNS instellen op de computer zelf heeft geen effect, Nighthawk (hard)resetten ook niet.

Het vreemde is dat ik alle apparaten kan zien in de Nighthawk (ze krijgen lokaal een ipadres), maar dat ze dus geen internet krijgen of maar heel kort en dan niet meer. Het allervreemdste is nog wel dat mijn huisgenoot zn eigen router/AP er tussenprikte (dus met de lan kabel) en dat hij toen ineens wel internet had via het wifi signaal van dat AP op zijn windows laptop. Rechtstreeks die lankabel inpluggen of verbinden met de wifi van de Nighthawk met zijn laptop gaf alleen maar DNS problemen en geen internet.

Oke, Ik ben 't spoor ff bijster en heb boze huisgenoten op mn dak zitten :'( Help :?

Koekje d'r bij?

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-11 14:17
Gebruik je de standaard Ziggo dns servers? Welke dns servers zijn ingesteld op de client en in de Nighthawk? En hebben enkel de Windows pc's er last van?

U+

• ohnotheydidnt
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-06-2023

ohnotheydidnt

Ik hou van koekjes.

Topicstarter
Jeroen_ae92 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 10:13:
Gebruik je de standaard Ziggo dns servers? Welke dns servers zijn ingesteld op de client en in de Nighthawk? En hebben enkel de Windows pc's er last van?
Ik heb de DNS settings in de Nighthawk niet aangepast (staat op automatisch), dus dat zijn de standaard ziggo servers. Heb ze proberen aan te passen op de laptops, maar zonder resultaat. Heb dat toen maar weer teruggezet. Het zijn dus alleen de windows laptops en desktops. Windows Vista, 7 en 8 hebben er allemaal last van.

Koekje d'r bij?