Hallo,
Een tijdje terug kon mijn laptop opeens geen ENKELE video meer afspelen.
Hiermee bedoel ik dus:
- in elke browser, html of flash
- in een programma (WMP/MPCHC)
Ik heb een tijdje geprobeerd dit probleem op te lossen (wat me normaal altijd wel lukt) maar hier kom ik niet uit.
Klinkt als een (gpu)driver probleem... nieuwe drivers geprobeerd, zelfs een keer gewiped met DDU.. geen verschil.
Nog veel meer geprobeerd o.a. SFC /scannow, chkdsk en windows repair maar niks werkte.
Symptomen:
Programma: loopt vast of geeft foutmelding.
In browser: 1sec hardlock (muis stopt) en dan geen of groen beeld (wel audio).
Als ik H/W versnelling uit zet, kan ik wél videos afspelen. Maar 1080p video werkt dan niet lekker.
Tussendoor nog even Ubuntu geprobeerd, daar werkte video wel meteen, maar achteraf weet ik niet of Ubuntu wel out-of-the-box hardware acceleratie gebruikt.
Uiteindelijk de boel maar opgegeven, windows 7 schijf geformatteerd en schone win 8.1 geprobeerd.
Tot mijn verbazing bestaat het probeem echter nog steeds - precies hetzelfde.
Laptop is nu helemaal schoon, met Win 8.1 + updates + nieuwe drivers en MPCHC.
Neig zelf naar een hardware probleem (GPU), maar het vreemde is dat bijv. Dota 2 nog perfect werkt.
Laptop is wel 'bruikbaar' zonder h/w acceleratie, maar ben onderhand wel benieuwd naar de echte oorzaak.
Iemand Ideeën? of een manier/programma waardoor ik specifiek de werking van h/w versnelling van mijn GPU kan testen?
Bedankt.
Specs:
Windows 8.1 64-bit
i7 720qm
Ati mobility 4670 1GB + catalyst legacy 13.1 (13.4 beta ook geprobeerd, 12.6 op win7)
Een tijdje terug kon mijn laptop opeens geen ENKELE video meer afspelen.
Hiermee bedoel ik dus:
- in elke browser, html of flash
- in een programma (WMP/MPCHC)
Ik heb een tijdje geprobeerd dit probleem op te lossen (wat me normaal altijd wel lukt) maar hier kom ik niet uit.
Klinkt als een (gpu)driver probleem... nieuwe drivers geprobeerd, zelfs een keer gewiped met DDU.. geen verschil.
Nog veel meer geprobeerd o.a. SFC /scannow, chkdsk en windows repair maar niks werkte.
Symptomen:
Programma: loopt vast of geeft foutmelding.
In browser: 1sec hardlock (muis stopt) en dan geen of groen beeld (wel audio).
Als ik H/W versnelling uit zet, kan ik wél videos afspelen. Maar 1080p video werkt dan niet lekker.
Tussendoor nog even Ubuntu geprobeerd, daar werkte video wel meteen, maar achteraf weet ik niet of Ubuntu wel out-of-the-box hardware acceleratie gebruikt.
Uiteindelijk de boel maar opgegeven, windows 7 schijf geformatteerd en schone win 8.1 geprobeerd.
Tot mijn verbazing bestaat het probeem echter nog steeds - precies hetzelfde.
Laptop is nu helemaal schoon, met Win 8.1 + updates + nieuwe drivers en MPCHC.
Neig zelf naar een hardware probleem (GPU), maar het vreemde is dat bijv. Dota 2 nog perfect werkt.
Laptop is wel 'bruikbaar' zonder h/w acceleratie, maar ben onderhand wel benieuwd naar de echte oorzaak.
Iemand Ideeën? of een manier/programma waardoor ik specifiek de werking van h/w versnelling van mijn GPU kan testen?
Bedankt.
Specs:
Windows 8.1 64-bit
i7 720qm
Ati mobility 4670 1GB + catalyst legacy 13.1 (13.4 beta ook geprobeerd, 12.6 op win7)
[ Voor 3% gewijzigd door DoubleYouPee op 22-02-2015 00:06 ]