ip adres wordt vermeld bij bericht en rare mail terug

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-09 12:27
Hallo jongens

Ik had vandaag op een camera gereageerd alleen ging dit best wel vreemd.

Ik kreeg eerst een melding dat mijn Ip adres vermeld werd in mijn bericht daarna kreeg ik een rare mail van jullie terug

Dat mijn mail waarschijnlijk doorgestuurd wordt naar een externe mail adres

Ik zou hier graag wat uitleg over willen

Indien deze verkeerd staat graag een schopje naar juiste plek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Normaal als je in V&A berichten verstuurd, worden ze verstuurd via de website en blijven ze op Tweakers. De aanbieder kan echter instellen dat hij zijn berichten per mail wil ontvangen en op dat moment wordt jouw IP-adres opgenomen in de mail (als hulpmiddel tegen eventuele oplichters) en krijg je ook weer een kopie van die mail terug.

Voor zover ik kan zien is dat wat jij nu ziet dus gewoon de normale gang van zaken, maar ik zal dit topic even verplaatsen naar V&A Feedback waar de experts zitten, zodat die mij eventueel kunnen corrigeren wanneer ik fout ben.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
Het rare is ik kreeg een bericht van jullie terug

Dat mijn mail doorgestuurd wordt naar de waarschijnlijke eigenaar (Naja iets in die richting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-09 13:16
Het maakt het "troubleshooten" een stuk eenvoudiger als je de exacte (fout)melding geeft.
Met "een bericht" kunnen ze niet erg veel.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
ik heb hem terug kunnen vinden

Onderstaand bericht is een reactie op 'Canon PowerShot S5 IS Zwart' (V&A aangeboden: Canon PowerShot S5 IS Zwart). Het is via Tweakers Vraag & Aanbod door marcelmaria verstuurd op 21-02-2015 @ 22:16 vanaf IP: 00.00.00.00.

De afzender van deze e-mail is vanwege technische redenen 'noreply@tweakers.net'. Elk modern mailprogramma zal echter bij het versturen van een antwoord op dit mailtje de mail verzenden naar de 'echte' afzender.

----------

[ Voor 88% gewijzigd door marcelmaria op 22-02-2015 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-10 11:34

Compizfox

Bait for wenchmarks

Wat er zo bijzonder aan dat mailtje?

Het betekent alleen dat het mailtje verzonden is door de servers van Tweakers, maar dat het bericht afkomstig is van een Tweaker die dit via de site heeft verstuurd. Om die reden heeft Tweakers aan het mailtje een Reply-To adres toegevoegd zodat als je op "beantwoorden" klikt in je emailprogramma, je de mail beantwoordt naar het emailadres van de Tweaker van wie het bericht afkomstig is.

Niks geks toch?

Daarnaast denk ik niet dat zijn IP 0.0.0.0 is geweest :P

[ Voor 12% gewijzigd door Compizfox op 22-02-2015 00:30 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
heb dit namelijk nog niet mee gemaakt vandaar dat ik deze vraag even stelde

Maar idd dan is er niks geks aan. Was gewend bericht versturen en dan was het klaar

Weer wat geleerd :)
Pagina: 1