Ik vraag me soms af hoe de netwerk infrastructuur van andere bedrijven opgebouwd is.
Of hoe anderen hun patchkast of rack indelen.
Of welke accessoires gebruiken de netwerk administrators onder jullie in je racks?
Hoe dan ook lijkt het me leerrijk om een eens andere praktijk voorbeelden te kunnen bekijken.
Naar analogie van Het grote topic voor nette lan afwerking thuis deel 3, lijkt het me tof dat men eens een plaatje post van de kmo's waar jullie aan het werk zijn.
Gezien er geen privacy kan lekken (volgens mij) is een plaatje van een patchkast dan ook geen probleem.
En om dan zelf met de deur in huis te vallen, toon ik al enkele patchkasten.
Als ik de kans heb, maak ik volgende week wat plaatjes van mijn racks.
Dit exemplaar is work in progress.
Te zien: Patchpanel, Procurve switchen, SuperMicro pfSense, Zyxel POE switch (voor Aruba wifi), stroomblok.
Voor:
...
2de Exemplaar:
Deze is compleet volgens mij.
Je ziet: Patch panel voor wifi, 2 Zyxel POE switchen voor Aruba Wifi, Mikrotik router, Zyxel switch voor de bureau's, patchpanel.
...
Of hoe anderen hun patchkast of rack indelen.
Of welke accessoires gebruiken de netwerk administrators onder jullie in je racks?
Hoe dan ook lijkt het me leerrijk om een eens andere praktijk voorbeelden te kunnen bekijken.
Naar analogie van Het grote topic voor nette lan afwerking thuis deel 3, lijkt het me tof dat men eens een plaatje post van de kmo's waar jullie aan het werk zijn.
Gezien er geen privacy kan lekken (volgens mij) is een plaatje van een patchkast dan ook geen probleem.
En om dan zelf met de deur in huis te vallen, toon ik al enkele patchkasten.
Als ik de kans heb, maak ik volgende week wat plaatjes van mijn racks.
Dit exemplaar is work in progress.
Te zien: Patchpanel, Procurve switchen, SuperMicro pfSense, Zyxel POE switch (voor Aruba wifi), stroomblok.
Voor:
...
2de Exemplaar:
Deze is compleet volgens mij.
Je ziet: Patch panel voor wifi, 2 Zyxel POE switchen voor Aruba Wifi, Mikrotik router, Zyxel switch voor de bureau's, patchpanel.
...
[ Voor 25% gewijzigd door hanzer op 13-02-2020 14:28 ]