Huis-tuin en keuken PC (<€500)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marttt
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-06 17:00
Nadat de laptop van mijn tante jammer genoeg is gestorven (GPU dood), ben ik op zoek gegaan naar mogelijkheden om deze laptop te vervangen. Eerst zat ik te denken aan een nieuwe laptop, maar aangezien er ook al een tablet in het huis is, is het toch een kleine PC geworden. Verslaving van het zelf bouwen van een PC is niet te weerstaan :P

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is puur voor het dagelijks gebruik van de PC, niet meer dan wat filmpjes kijken op YouTube en het gebruik van Facebook.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil het wel binnen de €500 euro houden, aangezien het niet de prijs van een laptop moet worden. Zoals in de intro te lezen is, ga ik zelf de PC bouwen en bestel het liefst bij Afuture (zit in het dorp naast mij :) ).

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, muis en toetsenbord zijn aanwezig. Het gaat puur om de PC.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het maakt voor mij niet zo veel uit, kan met beide leven. AMD is natuurlijk een stukje goedkoper :P

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet vooral een beetje klein zijn. Dus niet een lompe kast.

Ga je overklokken?
Nou dat denk ik dus even niet, haha.

Het lijstje dat ik zelf heb samengesteld, ben er aardig tevreden over, maar ik wil natuurlijk nog even jullie mening hebben voordat het wordt besteld!

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A8-6600K Boxed€ 87,-€ 87,-
1MSI A88XI AC€ 94,-€ 94,-
1Silverstone Milo ML04€ 71,95€ 71,95
1Corsair Vengeance LP CML4GX3M2A1600C9€ 45,-€ 45,-
1be quiet! System Power 7 300W€ 30,95€ 30,95
1Crucial MX100 256GB€ 91,95€ 91,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 420,85

Met vriendelijke groet,
Mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-06 19:35

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

eventueel de office build uit mijn signature dan zit je met een leuk pctje dat je eventueel achter de monitor kan bevestigen met VESA.

Een andere mogelijkheid zou zo een lage TDP celeron kunnen zijn (Asus heeft volgens mij een bordje J1009 of iets in die trand). Voor de werkzaamheden samen met een SSDtje van 256gb, en een kleine kast zou het goed kunnen dat die wel een aantal jaar meekan.

[ Voor 49% gewijzigd door Splitinfinitive op 21-02-2015 22:26 . Reden: spelfout en nog wat info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03:41

Tribits

Onkruid vergaat niet

Ik vraag me een beetje af of een PC voor die taken echt nodig is als je al een tablet hebt, maar goed, een groot scherm en een fatsoenlijk toetsenbord zijn ook wat waard.

Je zou even de BBG van maart af kunnen wachten, waarschijnlijk zal het instap systeem daarin bestaan uit een AM1 miniITX systeem van onder de 225 euro. Vermoedelijk wordt het iets dergelijks, maar dan met een goedkopere processor of een goedkopere kast:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 5350 Boxed€ 47,-€ 47,-
1ASRock AM1B-ITX€ 31,50€ 31,50
1Antec ISK 110 Vesa€ 66,38€ 66,38
1Crucial CT51264BA160BJ€ 27,95€ 27,95
1Crucial MX100 128GB€ 61,92€ 61,92
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 234,75

Eventueel kan je CPU en moederbord vervangen door een pricewatch: ASRock Q1900-ITX, volledig passief maar iets minder snel dan de AM1 processoren. Overigens zal een G1840 met een miniITX bordje in dezelfde behuizing meer prestaties leveren maar voor de toepassingen die je noemt zal je die niet nodig hebben.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats