T-Mobile 'Bestaande klanten verdienen extra voordeel!'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indir
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-06 14:37
Wat blijkt dan als ik deze 'extra voordeel' eens zelf goed ga vergelijken via het aanbod op hun website...
Het is wel duidelijk dat ik goedkoper uit kan zijn bij andere Telecomproviders en soms zelfs meer kan krijgen dan deze schertsvertoning voor bestaande klanten.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/B-YAiI7CUAAzz8Z.png:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 18:24
Tsja....wat had je verwacht? Er zijn tegenwoordig bijna geen bedrijven meer die loyaliteit belonen. Zowel niet voor klanten als voor het personeel.

En zoals jij hier laat zien is het altijd verstandig om even een rekensom te maken van het voorgeschotelde en niet standaard te vallen voor de aankleding. Goed overzicht!

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Kijk eens naar de andere voordelen. Zo wordt bij T-Mobile iedereen overgezet op 4G. Heb je nog een ouder abonnement, dan word je beloond doordat je geen datalimiet hebt. De voordelen zitten niet direct in de tarieven, maar in dat soort extraatjes. Onbeperkt 4G is toch echt wel fijn. Je moet gewoon niet altijd willen verlengen. Zo is T-Mobile volgens mij ook de enige waarbij een sim-only na de contractduur ook echt sim-only blijft. Daarom snap ik de verlengdrang van al die users niet. Loyaliteit wordt bij T-Mobile wel degelijk beloond, maar dan moet je zelf wel loyaal blijven.

[ Voor 34% gewijzigd door Trommelrem op 21-02-2015 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 08:29

Croga

The Unreasonable Man

Trommelrem schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 22:13:
Kijk eens naar de andere voordelen. Zo wordt bij T-Mobile iedereen overgezet op 4G. Heb je nog een ouder abonnement, dan word je beloond doordat je geen datalimiet hebt. De voordelen zitten niet direct in de tarieven, maar in dat soort extraatjes. Onbeperkt 4G is toch echt wel fijn.
Nonsense. Wat T-Mobile altijd "Onbeperkt" genoemd heeft, is altijd al hetzelfde geweest als het nu is: Een vaste hoeveelheid en daarna een lage snelheid. Ofwel: Het "onbeperkt" van vroeger is nogsteeds van kracht; koop je nogsteeds precies hetzelfde als je toen deed.

Vroeger: Onbeperkt op 64/16 internetten! Met een bepaalde hoeveelheid op hogeren snelheid:
Nu: Een specifieke hoeveelheid op hoge snelheid internetten! Daarna wordt je naar 64/16 terug gezet.
Zoek de verschillen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een smerige vorm van misleiding.
Placebo korting. Ik zit er niet op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Croga schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 22:16:
[...]

Nonsense. Wat T-Mobile altijd "Onbeperkt" genoemd heeft, is altijd al hetzelfde geweest als het nu is: Een vaste hoeveelheid en daarna een lage snelheid. Ofwel: Het "onbeperkt" van vroeger is nogsteeds van kracht; koop je nogsteeds precies hetzelfde als je toen deed.
Dan mag jij zeggen wat er nonsense is aan onbeperkt internet.
Ik heb vorige maand 50 GB verstookt. 0 euro bijbetaald.
De oude abonnementen zitten op 4G en hebben onbeperkt internet, zonder snelheidsverlaging na 10 GB. Ga je inderdaad verlengen, dan ben je je onbeperkt internet kwijt. Aan jou de keuze hoe loyaal je als klant wilt zijn :)
Iedere malloot kan begrijpen dat verlengen gewoon nadelig is. Je moet je oude abonnement nooit verlengen maar gewoon laten doorlopen.

[ Voor 16% gewijzigd door Trommelrem op 21-02-2015 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Trommelrem schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 22:27:
Iedere malloot kan begrijpen dat verlengen gewoon nadelig is. Je moet je oude abonnement nooit verlengen maar gewoon laten doorlopen.
Iedere malloot kan begrijpen dat door laten lopen gewoon nadelig is. Je moet verlengen zodat je óf naar Sim-only over kunt stappen tegen de helft van het geld, óf weer een nieuwe telefoon ter waarde van een paar honderd euro kunt krijgen.

Alle bedrijven, of het nou telefoon maatschappijen of energie bedrijven of zelfs verzekeringen, zijn, leven van degenen die niet verlengen of overstappen. Al die mensen met hun 5 jaar contracten, hun doorlopende 1 jaar contracten, hun doorlopende abonnementen; daar leven dit soort bedrijven van. In de Energiewereld worden het "schapen" genoemd. De telecom branche heeft er vast ook een interessante term voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Croga schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 23:40:
[...]

Iedere malloot kan begrijpen dat door laten lopen gewoon nadelig is. Je moet verlengen zodat je óf naar Sim-only over kunt stappen tegen de helft van het geld, óf weer een nieuwe telefoon ter waarde van een paar honderd euro kunt krijgen.
Ik heb onbeperkt internet zonder snelheidsverlaging. Ik heb onbeperkt bellen. Helaas betaal ik wel 50 eurocent per SMS, omdat mijn abonnement uit het jaar kruik is, dus ergens heb je wel een punt :P

Maar bellen en internetten doe ik veeeeeeel voordeliger dan met de huidige abonnementen. Ik zal nooit meer overstappen op een nieuw abonnement. Dan breng ik liever geld naar de sloot.
Alle bedrijven, of het nou telefoon maatschappijen of energie bedrijven of zelfs verzekeringen, zijn, leven van degenen die niet verlengen of overstappen. Al die mensen met hun 5 jaar contracten, hun doorlopende 1 jaar contracten, hun doorlopende abonnementen; daar leven dit soort bedrijven van. In de Energiewereld worden het "schapen" genoemd. De telecom branche heeft er vast ook een interessante term voor.
Je wordt genaaid door je aanbieder :P
Op de lange termijn is overstappen vaak niet interessant. Ja, het is leuk dat je een iPad krijgt als je overstapt op een nieuwe energieleverancier, maar die moet toch echt ergens van worden betaald. Al die "schapen" die niet overstappen, kosten de leveranciers de minste administratieve moeite en dat zie je terug in de TCO.

Bovendien is het ook erg prettig om contractvrij te zijn. Als je bijvoorbeeld naar het buitenland verhuist, dan kun je tenminste alles in een keer opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Trommelrem schreef op zondag 22 februari 2015 @ 00:34:
Ja, het is leuk dat je een iPad krijgt als je overstapt op een nieuwe energieleverancier, maar die moet toch echt ergens van worden betaald.
Yup. Die wordt betaald door de schapen.
Een iPad krijgen is niet interessant. Een berg korting wel. Als nieuwe klant van een energie leverancier krijg je al snel 10% korting op de prijs. Die korting vervalt na een jaar. Op dat moment is je enige serieuze optie overstappen.
Bovendien is het ook erg prettig om contractvrij te zijn. Als je bijvoorbeeld naar het buitenland verhuist, dan kun je tenminste alles in een keer opzeggen.
Als je naar het buitenland verhuist kun je bij je energie leverancier altijd onmiddelijk opzeggen. De leverancier kan zijn verplichtingen niet meer na komen en dus hoef jij dat ook niet. Tenminste; zolang de europese markt nog niet open gegooid is.

• sanderinozie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09 09:44
Trommelrem schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 22:27:
[...]

Van wat ik begrepen heb beloven telecomproviders je 12/24 maanden (de duur van je contract) een korting op je normale abonnement. Dus ze zeggen als voorbeeld dat je normale abonnement €54 euro is en nu maar €39. Na je contractperiode van 12/24 maanden vervalt je korting.... en dus wordt jou abonnement van €39 opeens weer vrolijk €54.

Heb zelf een tijdje geleden zelf in een telecom winkel gewerkt. Kwamen zoveel klanten met hun "oh zo goedkope abonnement" van €24 voor 100 minuten bellen, want verlengen was slecht en dat hadden ze al zeker 10 jaar niet gedaan. Blik op die mensen hun gezicht als ze hoorde dat het ook voor 1/4 van die prijs kon was altijd leuk om naar te kijken.

Edit offtopic: Dat vindt ik ook zo leuk aan de inflatieverhoging die ik per 1 januari van T-mobile heb gekregen op mijn abonnement. Dat gaat niet over het bedrag van €39 wat ik betaal, nee die verhoging gaat over het oorspronkelijke bedrag zonder kortingen wat ik betaal. Ik heb veel slechte ervaringen met T-mobile als provider, geen verlengingskortingen is daar inderdaad 1 van de voorbeelden van.

[ Voor 17% gewijzigd door sanderinozie op 26-02-2015 11:32 ]

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Je moet gewoon bellen naar 1200, menu 5 kiezen voor abonnement opzeggen. Zeuren dat je het te duur vindt en er geen gepaste bundel voor je is. Ze vragen dan wat je graag zou willen. Als je dit niet voor elkaar krijgt, gesprek netjes afsluiten en zo vaak opnieuw bellen tot je hebt wat je wilt (wat wel redelijk is).

Ik heb nu 1GB, 120min NL & EU voor 1 jaar voor 19 euro afgesloten. Het mooie is, ik woon aan de Duitste grens dus ik kan wanneer ik op Duits netwerk ga 120min extra bellen. Ik heb dus eigenlijk 240min.

Verder is mijn plan als volgt. Ik ga 3 jaar doen met een telefoon ipv 2 jaar. De ontwikkeling gaat mij te langzaam. Ik heb nu een Lumia 920 van 2 jaar oud die ik nog een jaartje hou. Over een jaar koop ik een nieuw flagship waar ik vervolgens weer 3 jaar mee ga doen.

Mijn 4 jaren plan is dus:

Kosten volgens mijn oud patroon op toekomst geprojecteerd:
44 euro per maand (abo + toestel) * 48 maanden = 2112 euro

Kosten volgens mijn nieuw patroon op toekomst geprojecteerd:
19 euro per maand (sim only) * 48 maanden = 912 euro

Besparing over komende 4 jaren: 1200 euro. Van dit geld ga ik een over een jaar dus een nieuw flagship kopen waar ik vervolgens weer 3 jaar mee ga doen. Waarschijnlijk houd ik dan na 4 jaar ook nog 500 euro over.

https://opensea.io/seaart

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-10 18:13
sanderinozie schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 11:29:
[...]

Van wat ik begrepen heb beloven telecomproviders je 12/24 maanden (de duur van je contract) een korting op je normale abonnement. Dus ze zeggen als voorbeeld dat je normale abonnement €54 euro is en nu maar €39. Na je contractperiode van 12/24 maanden vervalt je korting.... en dus wordt jou abonnement van €39 opeens weer vrolijk €54.

Heb zelf een tijdje geleden zelf in een telecom winkel gewerkt. Kwamen zoveel klanten met hun "oh zo goedkope abonnement" van €24 voor 100 minuten bellen, want verlengen was slecht en dat hadden ze al zeker 10 jaar niet gedaan. Blik op die mensen hun gezicht als ze hoorde dat het ook voor 1/4 van die prijs kon was altijd leuk om naar te kijken.

Edit offtopic: Dat vindt ik ook zo leuk aan de inflatieverhoging die ik per 1 januari van T-mobile heb gekregen op mijn abonnement. Dat gaat niet over het bedrag van €39 wat ik betaal, nee die verhoging gaat over het oorspronkelijke bedrag zonder kortingen wat ik betaal. Ik heb veel slechte ervaringen met T-mobile als provider, geen verlengingskortingen is daar inderdaad 1 van de voorbeelden van.
Ach, het is een kwestie van goed opletten. Soms loont het soms loont het niet. Ik zit zelf nog op zo'n oud iPhone abonnement van T-Mobile. Echt onbeperkt internet (nooit tegen problemen aan gelopen), 2Mbps down, 150 minuten, 150 smsjes (gebruiken we toch niet), visual voicemail, geen inflatiecorrectie (want stond niet in de voorwaarden destijds), onbeperkt toegang tot KPN Hotspots.

En afgelopen half jaar kwamen ze er mee dat mijn snelheid 'gratis' naar 15Mbps zou worden verhoogd, maar alleen voor de eerste 2GB, daana terug naar de 2Mb/s verbinding.

Beste provider die me hetzelfde kan bieden. Dit abonnement was destijds met telefoon, maar zelfs sim only vind ik dit soort voorwaarden niet meer. 2Mb/s is meer dan voldoende om netflix te kijken, of even wat te browsen.

Dusja, goed opletten, meestal loont het, soms niet.
Pagina: 1