PC Upgrade

Pagina: 1
Acties:

• JRSTK
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-11-2025
Hoi,

Ik heb vorig jaar mijn eerste pc gebouwd.

Nu hoef ik geen games op ultra te spelen, maar hij word toch wel een beetje sloom.
Zit te denken aan een SSD.

Case vangt veel stof van buiten en van binnen.
De case vind ik ook niet meer passen in mijn kamer, wil liever iets meer clean (in de richting van Corsair's 100r-300r) tegen een laag prijsje.

Ram is overigens ook een mogelijkheid, aangezien minecraft veel ram gebruikt en ik dat het meest speel.

Budget is ~100-200

Misschien denkt iemand van jullie dat een GPU+ CPU upgrade een groter verschil maakt.

specs:

- AMD FX 4350
- Gigabyte GA 990FXA UD3
- 8 GB ram
- 1 TB HDD Seagate barucca
- MSI GTX 750 TI 2GB GDDR5
- case: Aerocool gt (slechte kwaliteit, geen stoffilters)
- 520 Coolermaster PSU

(games die ik speel: minecraft, BF4, the crew, FC4, binnenkort GTA)

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:54
Voor spellen als BF4, FC4 en GTAV moet je wel je cpu en gpu eerst upgraden maar je budget is niet echt toereikend om alles in één keer up te graden, tenminste, niet als je alles nieuw wilt.

Tweedehands;
Videokaart; €100 HD7950; V&A aangeboden: Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3
CPU; FX-6300; €70 pricewatch: AMD FX-6300 Black Edition
CPU Koeler; €27,50 V&A aangeboden: Scythe Mugen MAX

Dan kom je met verzendkosten wel wat over je budget heen. Eventueel zou je een HD7850 kunnen nemen voor €70; V&A aangeboden: Sapphire Radeon HD 7850 2GB GDDR5

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:13
welke coolermaster PSU heb je? coolermaster heeft goede en helaas ook slechte. dus type is nodig.

en helaas kan je niet alles binnen je budget veranderen. ssd geven je 0,0% fps bij games helaas.

• JRSTK
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-11-2025
@NitroX infinity

Opzich zijn de CPU en GPU nog goed. Zou ik die weer kunnen verkopen? Er is volgensmij geen vraag naar een 750TI, maar wie weet.

Een CPU upgrade leek mij ook wel een handig idee.

Een GPU ook, maar dat kan later.

@loki504

pricewatch: Cooler Master Real Power M520 volgensmij, ik heb hem gekregen.

een SSD met windows erop kan overigens ook nog, maakt alles wel snapi-er :D

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:54
Als de cpu en gpu nog werken dan kun je ze inderdaad nog verkopen. Als je de originele dozen en accessoires nog hebt is het nog beter. Een 750 Ti kun je wel verkopen zolang de prijs maar in relatie staat tot de concurrentie en die is helaas moordend.

Van het geld dat je voor die twee krijgt kun je dan een SSD kopen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry