• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:43
Jaja, Oma gaat ook mee met der tijd, na de PC en Facebook wilt ze nu haar schuiftelefoontje inruilen voor een touchscreen! Maar ik moet zeggen dat ik niet echt een idee heb welke telefoon voor haar eisen, het moet goedkoop maar het moet natuurlijk wel goed zijn.

Ik zoek een?
Smartphone
Wat is je budget?
Ze wilt een goedkoop abonnement van +- 10 euro nemen dus ik heb al beetje rondgezocht en dan moet de telefoon niet duurder zijn dan 150 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Oma zal er waarschijnlijk alleen foto's (misschien selfies) mee maken, whatsappen en facebooken dus dat lijken mij geen zware eisen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf dacht ik misschien aan de Galaxy S3 mini of de HTC Desire 516

Ik hoor graag jullie ideeën!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:54
Waarom niet een budget Lumia telefoon? Al verkrijgbaar onder de 100 euro.
Interface van WP is duidelijk alles is lekker groot.

[ Voor 27% gewijzigd door Xepos op 21-02-2015 20:46 ]

Verwijderd

De s3 mini en de htc zijn nu al zeer verouderd, ze krijgen ook geen ondersteuning meer. In dit segment en met jouw oma zou ik zeker gaan voor WindowsPhone.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2025

Abort, Retry, Quake ???

• SiC123
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-01 21:45
Lumia 535 of 635

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Hoe oud is je oma? Er zijn Oma's van in de 40 en oma's van in de 90 (voordat iedereen met grote schermen met lage resoluties gaat komen)

Ik zou ook aan de Motorola E denken. Voor mezelf zou ik een telefoon uit China importeren, maar dat zal ik niet snel aan andere mensen (zoals oma's) aanraden omdat ik geen zin heb dat het terugkaatst als ze garantie nodig hebben.

[ Voor 46% gewijzigd door Marzman op 21-02-2015 21:04 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Jamesl
Haha mijn oma is inmiddels 78.

Ik zat zelf te denken aan android omdat ik en familie daar zelf ook ervaring mee hebben maar ik denk dat dat niet heel veel uitmaakt.

China telefoon's lijken me idd qua garanties niet handig, en het moet ook een toestel icm abonnement zijn :)

De lumia's zijn idd ook het overwegen waard!

• aZuL2001
Waarom wil iemand nog een telefoon *met* een abonnement?

Waarom geen Simyo Sim only pakketje en koop het toestel los?

Abort, Retry, Quake ???

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:48
Lumia 635 of 630 en anders Moto G (2013 8gb versie, is genoeg)

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:26

3DDude

I void warranty's

Inderdaad Windows Phone? Mega grote tegeltjes? Daar moet ze wel uit komen :)

Be nice, You Assholes :)

Verwijderd

3DDude schreef op zondag 22 februari 2015 @ 01:54:
Inderdaad Windows Phone? Mega grote tegeltjes? Daar moet ze wel uit komen :)
Die mega grote tegels zijn op Android ook mogelijk. Met een huawei toestel kan het met de stock launcher en op andere toestellen wel met een third party launcher.

Echter ben ik ook voor Windows Phone aangezien een Moto G net buiten budget is.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Windowsphone! alle apps die je niet wilt dat je oma aan gaat zitten kan je de tegel van verwijderen. Geen ingewikkeld lockscherm en je kan voor ieder contact een eigen tegel maken!

Verder heb je ook het gezeur met Android niet (vage bugs, hickups, traag, app updates etc..)

[ Voor 21% gewijzigd door Brilsmurfffje op 22-02-2015 11:51 ]

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:57

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ik ben het eens met degenen die Windows Phone aanraden. Sowieso qua budget maar zeer zeker ook qua gebruiksvriendelijkheid wanneer je voor je allereerste smartphone gaat. Wanneer mijn oudtante haar ouwe Nokiaatje de bons geeft zal ik haar ook zeker een Lumia aanraden.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• aZuL2001
Grappig hoe slecht er gelezen wordt.

Abort, Retry, Quake ???

• Jamesl
Oke thanks! Dan ga ik even kijken voor een Windows Phone!
En @ aZuL2001, mijn oma wilt denk ik liever niet in één keer betalen maar dat kan ik nog even vragen aan der :) En sim only is goedkoopste abonnement 10 euro en voor 13 euro pm heb je het toetstel gratis :)

Bedankt in ieder geval voor alle reactie!

[ Voor 18% gewijzigd door Jamesl op 22-02-2015 14:49 ]

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
aZuL2001 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 22:59:
Waarom geen Simyo Sim only pakketje en koop het toestel los?
Dat is leuk totdat oma een telefoonrekening krijgt waar ze niks van begrijpt waarom die zo hoog uitvalt. Kennelijk heeft oma de wifi uitgezet en gaat dan via 3G verder... Handig wanneer de (klein)kinderen fotootjes versturen via whatsapp of wanneer de software een OTA-update binnenharkt.

Kun je beter kijken naar een goedkoop abonnement waar meer data in zit dan de 10 per maand pakkatjes van Simyo. (heb zelf een €10 pakketje en vorige week kwam er een OTA-update binnen via 3G. Daag bundel...)

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Kan jouw oma goed omgaan met digitale apparaten? Gaat ze bijv. zelf apps zoeken en die installeren of instellingen wijzigen? Mijn moeder heeft laatst een Android smartphone van haar werk gekregen. Ze kon daar dus totaal niet mee omgaan. Toen heb ik Nova launcher erop gezet, een paar apps die ze gebruikte op de homescreen gezet en vervolgens alles "op slot" gezet, zodat ze verder niks fout kan doen. Dat is wel het voordeel van Android, je kan veel meer specifieke dingen instellen voor het gebruik. Windows phone heeft een goede en relatief simpele interface, maar daar kan je verder nauwelijks iets aan veranderen.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

VantageR schreef op zondag 22 februari 2015 @ 18:13:
Kan jouw oma goed omgaan met digitale apparaten? Gaat ze bijv. zelf apps zoeken en die installeren of instellingen wijzigen? Mijn moeder heeft laatst een Android smartphone van haar werk gekregen. Ze kon daar dus totaal niet mee omgaan. Toen heb ik Nova launcher erop gezet, een paar apps die ze gebruikte op de homescreen gezet en vervolgens alles "op slot" gezet, zodat ze verder niks fout kan doen. Dat is wel het voordeel van Android, je kan veel meer specifieke dingen instellen voor het gebruik. Windows phone heeft een goede en relatief simpele interface, maar daar kan je verder nauwelijks iets aan veranderen.
Je kan alle apps van het homescherm verwijderen, zelfs zo sterk dat er geen enkele tegel meer opstaat :)

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:48
Is een abonnement van tele2 niet slimmer dan? De bundel is klein maar buiten de bundel wordt de snelheid van internet verlaagd zonder extra kosten.

Met 150min/SMS, maar je kan ook meer doen.

• Jamesl
Nee oma is niet zo handig en aan de instellingen gaat ze zeker niet zitten.
Ik zat ook te denken aan tele2 abbonnement met toestel voor 13 euro per maand dan heeft ze 100mb internet, dat is meer dan genoeg voor haar als ik wifi ook instel in haar huis.

• aZuL2001
sypie schreef op zondag 22 februari 2015 @ 18:01:
[...]

Dat is leuk totdat oma een telefoonrekening krijgt waar ze niks van begrijpt waarom die zo hoog uitvalt. Kennelijk heeft oma de wifi uitgezet en gaat dan via 3G verder... Handig wanneer de (klein)kinderen fotootjes versturen via whatsapp of wanneer de software een OTA-update binnenharkt.
Tja, straks gaat ze nog vertellen dat ze niet kan bellen omdat het toestel uit staat.
Kun je beter kijken naar een goedkoop abonnement waar meer data in zit dan de 10 per maand pakkatjes van Simyo. (heb zelf een €10 pakketje en vorige week kwam er een OTA-update binnen via 3G. Daag bundel...)
Er is groot verschil tussen Sim Only en Pre Paid.

De reden dat ik dat suggereerde was omdat je toestel via je abbo een veel duurder toestel oplevert,
Voordeel is gespreide betaling, maar tegen een imho te forse prijs.

Met een (toestel)budget van €100.- zijn er een aantal geschikte opties.

Vergeet ook niet dat Oma van een generatie is die wat minder makkelijk op de pof leefde dan de huidige jeugd.

Abort, Retry, Quake ???

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:15
Ik blijf het vreemd vinden dat men hier vaak die Lumia's voorstelt aan mensen die niks weten van martphones. Windows Phone is echt nog niet ingeburgerd en advies vragen is doorgaans wat minder makkelijk, omdat weinig mensen ervaring ermee hebben. En juist dit soort mensen hebben veel en vaak advies nodig. Althans in mijn omgeving. En advies over afstand zonder ervaring met het OS is meestal vrij lastig...
Jamesl schreef op zondag 22 februari 2015 @ 20:02:
Nee oma is niet zo handig en aan de instellingen gaat ze zeker niet zitten.
Ik zat ook te denken aan tele2 abbonnement met toestel voor 13 euro per maand dan heeft ze 100mb internet, dat is meer dan genoeg voor haar als ik wifi ook instel in haar huis.
Pas toch op dat wifi niet ineens uit staat. Heb ik bij mijn schoonvader al meerdere keren meegemaakt en hij zal ook niet zomaar aan instellingen zitten (als ie zou weten wat instellingen zijn en waar je die kunt vinden). Inderdaad met een hoge telefoonrekening tot gevolg.

• EnnaN
  • Laatst online: 10:55

EnnaN

Toys in the attic

IK snap dat van dat "10 euro, dus budget 150" niet? Je kan toch ook een abo nemen en wat bijbetalen? Kies je minimale abo etc, kies je toestel, en kijk dan naar wat het totaal kost. Tenzij je echt geen rode cent hebt om bij te betalen, maar dan is het misschien ook niet verstandig een telefoon op afbetaling te kopen?

Maar voor een lumia 630 kan je deze doen: http://www.belsimpel.nl/n...ack/abonnement#aanb_14965 (das dus 1 jaar, niet 2 jaar, en dan betaal je 9 eu per maand: das op een paar euro na dezelfde prijs als los kopen)

En kijk anders ook eens naar een Honor? http://www.belsimpel.nl/H...ack/abonnement#aanb_20817

sig

Verwijderd

Bij Telfort bijvoorbeeld kun je niet gebruikmaken van internet als je bundel op is :). Bij andere aanbieders meestal T-Mobile of providers die dat netwerk gebruiken kun je blijven internetten met iets van 64kb/s. Je hebt dus een aantal opties.

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Ook bij KPN/Hi kun je blijven internetten buiten de bundel en bij Vodafone kun je dat bij de meeste abonnementen via een optie in de blox ook activeren dat buiten de bundel de snelheid omlaag gaat maar er geen extra kosten zijn.

Verder sluit ik me toch ook aan bij alle Lumia-voorstellen: het is heel simpel (als je windows (8) gewend bent snap je dit ook). De vereiste apps voor de genoemde toepassingen zijn er en je kan er verder weinig aan stukmaken...

[ Voor 33% gewijzigd door EcoR op 25-02-2015 14:42 ]

• Jamesl
EnnaN schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:48:
IK snap dat van dat "10 euro, dus budget 150" niet? Je kan toch ook een abo nemen en wat bijbetalen? Kies je minimale abo etc, kies je toestel, en kijk dan naar wat het totaal kost. Tenzij je echt geen rode cent hebt om bij te betalen, maar dan is het misschien ook niet verstandig een telefoon op afbetaling te kopen?

Maar voor een lumia 630 kan je deze doen: http://www.belsimpel.nl/n...ack/abonnement#aanb_14965 (das dus 1 jaar, niet 2 jaar, en dan betaal je 9 eu per maand: das op een paar euro na dezelfde prijs als los kopen)

En kijk anders ook eens naar een Honor? http://www.belsimpel.nl/H...ack/abonnement#aanb_20817
Ik bedoelde daarmee dat als oma een telefoon wilt met een abonnement van +-10 euro per maand dat de telefoon dan los niet duurder 150 euro los moet zijn, andersmoet je bij bv een abonnement van 13 euro alsnog 50 euro bijbetalen voor het toestel.
Pagina: 1