Ledstripje aan/uit schakelen...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-10 14:26
Okee, extreem basic vraagje: ik heb bij de Hornbach als bureauverlichting voor m'n dochter een wit ledstripje van een meter (4W) gekocht met een kleine adapter met aangegoten stekker. Natuurlijk is het niet leuk als ze telkens die adapter in/uit het stopcontact moet doen. Kan ik een schakelaar na de trafo plaatsen of is dat onverstandig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 530930278
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 09:47
Natuurlijk kan dat. Gebruik wel een goed exemplaar ivm leeftijd dochter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Mooi, dank je. Ik heb zelf nl. altijd de neiging om adapters eruit te trekken als ze niet aangesloten zijn op iPod etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:23
Maak een verlengsnoertje waar je de adapter in steekt en zet in dat snoertje de schakelaar, als je ook nog een beetje om het milieu denkt :) Anders staat de trafo 24/7 een heel klein beetje stroom te verbruiken.

IKEA heeft/had daar ook een handje van, een lamp secundair schakelen waardoor de trafo altijd lekker warm bleef omdat hij stroom stond te verstoken :(

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 21-02-2015 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Jammer, ik dacht de schakelaar mooi bij de verlichting te plaatsen maar dat wordt nu lastiger.

[ Voor 4% gewijzigd door torp op 21-02-2015 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Eventueel hang je er zo'n schakelaar tussen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OKB8I6W.jpg

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Tja. Ondanks de nodige gewetensbezwaren ga ik toch de IKEA-oplossing proberen, denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:40

OgWok

U.N.C.L.E.

Meten. Veel voedingen voor bv. usb ledstrips etc. gebruiken als de led uit staat minder dan 1W, dus een 230V stroommeter aanschaffen/lenen en je weet hoe het zit.
Zit tegenwoordig vaak een schakelende voeding in ipv. een trafo en die gebruiken bij nullast heel weinig.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Pagina: 1