[Asustor 5002t] Status led blijft maar groen knipperen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twapee12
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-11-2023
Beste allemaal,
Ik heb, sinds een week, een Asustor 5002t. Hij staat in RAID1 en ik heb hem net volgeladen met een heleboel (vakantie)foto's en films.
Nu kan ik de Nas echter niet meer benaderen, ook niet met de Asustor software. De HDD led's branden groen en de status led knippert al een hele tijd groen.
Is er nu een probleem?
Hoe pak ik dit aan? 8)7
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twapee12
De situatie is nu al sinds gisteren onveranderd. Heeft iemand een idee wat dit betekent en wat ik eraan zou kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wat zegt de gebruiksaanwijzing? Daar staat meestal in wat een knipperende LED betekend.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:43
google zegt mij dat een flashing green system status led betekent dat de nas aan het opstarten is.

Het lijkt mij dat er ergens een opstartprobleem zit.

Blijven de lampjes ook knipperen als je opstart zonder aangesloten netwerkabel en/of usb apparaten?

volgens die zelfde google opdracht zou er bij jouw nas een netwerkkabel moeten zitten om de nas direct aan jouw laptop/pc aan te sluiten. in de quickstart guide staat hoe je dan je ip instellingen zou moeten zetten.

Ik lees trouwens niet of je uberhaupt de nas al een keer aan en uit hebt gezet.

heb je ook dit gelezen: "support forum: why am i stuck at initialize stage" <-- daar lijkt soms een harde schijf niet met iedere bios versie goed te werken.

*NB ik neem trouwens aan dat alle data die op de nas staat ook nog op elders op bv een externe harde schijf staat?

[ Voor 28% gewijzigd door nachtnet op 22-02-2015 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twapee12
Zoals nachtnet al aangaf zou het hier om een "opstart" probleem kunnen gaan. Ik snap alleen niet hoe dat hier heeft kunnen gebeuren :? .
Ik heb de NAS nu ongeveer 2 weken en de zaak, waar ik hem heb gekocht, heeft hem geconfigureerd en wel afgeleverd. Dus de Bios zal dan toch wel geupdate zijn.
Voordat het gebeurde was ik bezig met het overzetten van een heel groot bestand op de NAS, het configureren van SABnzb en Sickrage en opstarten van XBMC op mijn smart-tv. Een beetje multitasken dus. Ik neem aan dat de NAS dit wel aan zou moeten kunnen. Het opstarten van XBMC ging niet en toen had ik in de gaten dat er wat mis was. Uitzetten van de NAS lukte ook niet en om de stroomkabel los te maken leek met wat te riskant. Een reset heb ik (nog) niet uitgevoerd maar dan kan ik weer van voren beginnen met installeren.
Ik denk dat ik morgen maar eens contact ga opnemen met de zaak waar ik hem heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Belangrijke vraag: heb je een backup van de bestanden die er momenteel opstaan?

Als dat het geval is zie ik er weinig onheil in om de nas opnieuw op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twapee12
Helaas niet van alles. Ik heb deze NAS nu net gekocht om mijn foto's en video's op te zetten. Er zitten 2 hdd's in die in RAID 1 staan. Het meeste had ik er al in de 1e week opgezet. De pc waar ze op stonden was namelijk op sterven na dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twapee12
Ik heb vanavond toch maar weer eens geprobeerd de NAS uit te zetten. Ik had ondertussen al de HDMI en Internetkabel losgekoppeld. Na, pakweg 20 sec, indrukken van de powerknop ging de NAS uit :o
Toen de NAS weer aan gezet en hij startte normaal op. Beide kabels weer aangesloten en geprobeerd of ik weer toegang had en zowaar dat lukte :D
Alles lijkt weer te gaan zoals het hoort, alleen starten de apps Sickrage en Sickbeard niet meer op.Morgen nog maar eens proberen en anders installeer ik ze wel opnieuw.
Allemaal bedankt voor de hulp _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Venom-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:17
En dan nu meteen voor een backup gaan zorgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heeft dat ding een log? Misschien dat daar in staat waar ie op vastliep.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
twapee12 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 22:33:

Alles lijkt weer te gaan zoals het hoort, alleen starten de apps Sickrage en Sickbeard niet meer op.Morgen nog maar eens proberen en anders installeer ik ze wel opnieuw.
Allemaal bedankt voor de hulp _/-\o_
ik zou voordat je de apps opnieuw installeerd wel zorgen voor een goede backup van de opgeslagen foto's.
Pagina: 1